محققان بقایایی از جنگ جهانی دوم را پیدا کردند که در آن نزدیک به 1000 استرالیایی کشته شدند | اخبار درگیری

[ad_1]

کشتی ژاپنی SS Montevideo Maru در سال 1942 توسط یک زیردریایی آمریکایی غرق شد، غافل از اینکه بیش از 1000 اسیر جنگی در آن وجود دارد.

کاوشگران اعماق دریا گزارش داده اند که بقایای یک کشتی حمل و نقل ژاپنی جنگ جهانی دوم به نام SS Montevideo Maru را یافته اند که در سال 1942 در نزدیکی فیلیپین اژدر شد و نزدیک به 1000 اسیر جنگی استرالیایی را در کشتی کشته شد.

این کشتی در 1 ژوئیه 1942 در مسیر پاپوآ گینه نو کنونی به هاینان چین توسط یک زیردریایی ایالات متحده غرق شد که خدمه آن متوجه نشدند کشتی حامل اسیران جنگی است. مکان بقایای این بقایای بیش از 80 سال یک راز باقی ماند.

گروه باستان شناسی دریایی بنیاد Silentworld که این ماموریت را سازماندهی کرده است، روز شنبه گفت این کشتی در عمق بیش از 4 کیلومتری (2.5 مایلی) پیدا شده است.

غرق شدن مونته ویدئو مارو بدترین فاجعه دریایی استرالیا بود که حدود 979 شهروند استرالیایی از جمله حداقل 850 سرباز را کشت. این بنیاد گفت که غیرنظامیان از 13 کشور دیگر نیز در این هواپیما بودند و تعداد کل زندانیان کشته شده به حدود 1060 نفر رسید.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا در توییتی نوشت: سرانجام، آرامگاه روح های گمشده مونته ویدئو مارو پیدا شد.

او گفت: “در میان 1060 زندانی در هواپیما، 850 سرباز استرالیایی وجود داشتند که زندگی آنها کوتاه شد.”

وی افزود: «تلاش فوق‌العاده پشت این اکتشاف گویای حقیقت پایدار تعهد ملی استرالیا برای همیشه به یاد و احترام به کسانی است که به کشور ما خدمت کرده‌اند».

“امیدواریم اخبار امروز برای عزیزانی که مدت طولانی هوشیار بوده اند، آرامش بخش باشد.”

این کشفی که مدت ها در انتظار آن بودیم، پیش از جشن روز آنزاک در 25 آوریل، روز اصلی یادبود سربازان کشته شده در تمام درگیری های نظامی در استرالیا و نیوزیلند به دست آمد.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا در پیامی ویدئویی گفت: «این به یکی از غم انگیزترین فصل‌های تاریخ دریایی استرالیا پایان می‌دهد».

مارلز گفت: “فقدان مکان مونته ویدئو مارو نشان دهنده کار ناتمام برای خانواده های کسانی است که تاکنون جان خود را از دست داده اند.”

پژوهشگران جستجوی لاشه هواپیما را در 6 آوریل در دریای چین جنوبی در شمال غربی جزیره اصلی لوزون فیلیپین آغاز کردند و تنها 12 روز بعد با استفاده از تجهیزات پیشرفته، از جمله یک وسیله نقلیه زیردریایی خودمختار با سونار، مشاهده مثبت کردند.

جان مولن، مدیر بنیاد Silentworld که این شکار را با شرکت هلندی اکتشافات اعماق دریا فوگرو و کمک ارتش استرالیا انجام داد، گفت: «کشف مونته ویدئو مارو فصل وحشتناکی را در تاریخ نظامی و دریایی استرالیا می بندد.

او به ABC News Breakfast استرالیا گفت: «ما در حال بررسی قبر بیش از 1000 نفر هستیم.

«تقریبا دو برابر بیشتر از دست دادیم [Australians] مانند سراسر جنگ ویتنام، بنابراین برای خانواده ها و فرزندان بسیار مهم است.”



[ad_2]