طوفان یوتا با عزیمت به سمت آمریکای مرکزی شدت گرفت هندوراس

[ad_1]

تخلیه های مداوم در گواتمالا و هندوراس ، مانند سی امین طوفان اعلام شده در فصل توفان های آتلانتیک ، روز دوشنبه سقوط خواهد کرد.

طوفان یوتا با عزیمت به سمت آمریکای مرکزی به سرعت قوت گرفت و تهدید کرد طوفانی “تهدیدکننده زندگی” و بادهای “فاجعه بار” را به منطقه ای وارد می کند که هنوز از ویرانی طوفان اتا در حال بهبود است.

طبق طوفان ملی ایالات متحده ، در ساعت 10 صبح به وقت EST (15:00 به وقت گرینویچ) ، طوفان یوتا در حدود 539 کیلومتری (539 کیلومتری) ساحل نیکاراگوئه-هندوراس است و حداکثر باد آن 90 مایل در ساعت (145 کیلومتر در ساعت) است. مرکز (NHC)

“NHC هشدار داد:” انتظار می رود که یوتا با نزدیک شدن به آمریکای مرکزی یک طوفان بسیار خطرناک در گروه 4 باشد.

انتظار می رود طوفان یوتا تا اواخر روز دوشنبه سقوط کند.

کارگران مزرعه موز هنگام خروج از منطقه ای در ال پروگرسو ، بخش یورو ، هندوراس ، در 14 نوامبر سال 2020 ، قبل از ورود یوتا ، با جاده آبگرفتگی مواجه می شوند. [Orlando Sierra/AFP]

تخلیه در حال انجام است

پیش بینی می شود این سیستم از شمال شرقی نیکاراگوئه تا شمال هندوراس تا 30 اینچ (760 میلی متر) باران بیاورد. مرکز طوفان گفت ، کاستاریکا ، پاناما و السالوادور نیز ممکن است باران شدید و طغیان احتمالی را متحمل شوند.

پیش بینی کنندگان می گویند جزیره پراویدنس و مناطقی از نیکاراگوئه و هندوراس تحت هشدارهای طوفان هستند. این طوفان می تواند سطح آب را در نیکاراگوئه و هندوراس تا 4 فوت افزایش دهد.

در گواتمالا و هندوراس ، تخلیه در مناطقی که انتظار می رود تحت تأثیر یوتا قرار بگیرند ، در جریان بود.

اریک گومز ، ساکن کروز دو والنسیا در شمال غربی هندوراس که آماده عزیمت بود ، روز شنبه گفت: “ما باید بیرون برویم ، باید زندگی خود را نجات دهیم.” وی گفت که فقط از آخرین طوفان از سیل جان سالم به در برد و به درخت چسبیده بود تا از هجوم آوردن آب به آنجا برود.

وی افزود: “ما از آنچه من و اتا به تازگی متحمل شده ایم می ترسیم و نمی خواهیم دوباره همان چیز را تجربه کنیم.”

طوفان در حال آمدن است که آمریکای مرکزی هنوز در حال مقابله با ویرانی گسترده ناشی از اتا است که دو هفته پیش این منطقه را تحت تأثیر قرار داد و باعث جاری شدن سیل و رانش گل و لای شد که ده ها نفر را از پاناما به جنوب مکزیک کشته است.

اوتای یکشنبه یوتا سیزدهمین طوفان فصل اقیانوس اطلس شد و در حال حاضر یک سیستم رکوردشکنی بود ، سی امین طوفان سنگین ترین طوفان های آتلانتیک امسال. چنین فعالیت هایی توجه مردم را به سمت تغییر اقلیم جلب کرده است ، دانشمندان می گویند باعث ایجاد طوفان های مرطوب تر ، قوی تر و مخرب تر شده است.

اتا بیست و هشتمین طوفان اعلام شده برای فصل طوفان امسال بود و رکورد 2005 را برای طوفان های نامگذاری شده ثبت کرد. تتا 29 ساله در شرق اقیانوس اطلس لاغر می شد. پیش بینی کنندگان اعلام کردند که انتظار می رود در روز یکشنبه حداقل باقیمانده باشد.

پایان رسمی فصل توفان 30 نوامبر است.



[ad_2]