ظریف و همتای پاکستانی خود بر تلاش های مشترک برای صلح در مناطق تأکید دارند آخرین خبرها

[ad_1]

مشاوره های ایران و پاکستان به ریاست محمد جواد ظریف و شاه محمود قریشی ظهر چهارشنبه در وزارت امور خارجه در اسلام آباد برگزار شد.

گفتگوها با جلسه دوجانبه وزرای خارجه دو کشور آغاز شد و سپس در سطح هیئت های عالی رتبه ایران و پاکستان ادامه یافت.

در این رایزنی ها مقامات ارشد ایران و پاکستان ، فرستادگان ویژه دو کشور در افغانستان ، سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان و رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران نیز حضور داشتند.

رسانه های دولتی پاکستان گزارش دادند که در این دیدار ، تهران و اسلام آباد توافق کردند که همکاری های دوجانبه ، به ویژه تلاش ها برای صلح منطقه ای و کمک به روند صلح در افغانستان را گسترش دهند.

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان همچنین ابراز نگرانی عمیق از افزایش اسلام هراسی در غرب و تمایل برخی کشورها برای ترویج این پدیده افراطی کرده اند: توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان هرگز مجاز نیست.

رادیو دولتی پاکستان گزارش داد ، ظریف و قریشی در مورد سطح فعلی روابط ایران و پاکستان ، وضعیت ویروس Covid-19 و توسعه همکاری های دوجانبه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم استفاده از فرصت های همکاری تهران و اسلام آباد در مجامع منطقه ای و بین المللی برای تقویت همکاری های دو جانبه ، تجارت ، سرمایه گذاری ، امنیت و سایر زمینه های مورد علاقه مشترک تأکید کرد.

شاه محمود قریشی از مرگ شهروندان ایرانی به دلیل شیوع ویروس تاج گلایه کرد و تلاش های دولت جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با این بیماری را ستود.

وی با اشاره به وقایع افغانستان و ضرورت صلح در همسایگی ایران و پاکستان گفت: امنیت و ثبات افغانستان برای صلح منطقه ای اجتناب ناپذیر است ، توسعه گفتگوهای بینافغانستانی فرصتی است که رهبران افغانستان و سایر طرف های صلح نباید آن را از دست بدهند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین نظرات خود را در مورد تحولات شبه قاره و اوضاع مردم مسلمان کشمیر با همتای ایرانی خود به اشتراک گذاشت.

[ad_2]