مقام عالی آفریقای جنوبی در دادگاه به اتهامات فساد مالی آفریقای جنوبی

[ad_1]

پلیس حکم دستگیری علیه آس مگاشوله ، دبیرکل حزب حاکم کنگره ملی آفریقا را صادر کرده است.

سخنگوی واحد پلیس نخبگان هاوکس این کشور گفت که پلیس آفریقای جنوبی حکم دستگیری علیه یک مقام ارشد حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ANC) را به اتهام فساد صادر کرده است.

جسی دوارته ، معاون دبیرکل کنگره ملی ANC روز چهارشنبه گفت ، آس مگاشوله ، که به خبرنگاران گفت که هیچ اشتباهی نکرده است ، به طرف اطمینان داد که وی جمعه در دادگاه حاضر خواهد شد.

ماگاشول دبیرکل ANC است و مسئولیت اداره روزمره حزب حاکم بر آفریقای جنوبی از زمان پایان حکومت اقلیت سفیدپوست در سال 1994 را بر عهده دارد.

در صورت استعفا یا استعفا از موقعیت تأثیرگذار ، بازداشت وی می تواند عواقب سیاسی قابل توجهی داشته باشد.

سخنگوی هاوکس ، لیندا استین ، تلفنی به رویترز گفت: “او هنوز دستگیر نشده اما حکم امضا شده است.”

اشتاین گزارشی را در وب سایت خبری محلی “دیلی ماوریک” تأیید کرد مبنی بر اینکه این دستور به اتهامات مربوط به قرارداد ممیزی برای خانه هایی با سقف آزبست که در زمان نخست وزیری مگاشول ، دولت آزاد بود ، صادر شده است.

ماگاسوله در مورد گزارش گزارش از او نگران نبود و کار اشتباهی نکرده است. وی در مصاحبه ای که از تلویزیون eNCA پخش شد به خبرنگاران گفت: “اگر این اتفاق بیفتد ، این اتفاق خواهد افتاد ، بنابراین من اصلاً نگران نیستم.”

مگاشوله ، که از وی در حال تبلیغات انتخاباتی در شهرداری سووتو برای انتخابات میان دوره ای تصویر شده بود ، افزود: “من به عنوان یک شهروند مطیع قانون کار اشتباهی انجام نداده ام.”

آیا مگاشوله جای خود را خواهد داد؟

در همین حال ، یک مقام ارشد حزب گفت که مقامات ارشد ANC در مورد اینکه آیا مگاشوله باید از سمت خود کناره گیری کند ، بحث نکردند.

پاول ماشاتیل ، سرپرست صندوق ANC ، در یک کنفرانس خبری گفت: “ما در مورد این موضوع بحث نکرده ایم.”

ANC پیش از این گفته بود كه از طریق گزارش های رسانه ای در مورد دستور بازداشت اطلاعاتی کسب كرده است و تحولات را از نزدیک دنبال خواهد كرد.

“دبیرکل”. [Magashule] بیش از یک بار اعلام کرده است ، از جمله از طریق تیم حقوقی خود ، که با هر روندی که توسط نهادهای اجرای قانون انجام شود همکاری خواهد کرد “، این حزب در بیانیه ای گفت.

یکی از وکلای مگاشوله به تلفن او جواب نداد و به پیام ها پاسخ نداد.

ماگاشول از جناحهای حاکم است که از زمان جایگزینی یعقوب زوما به عنوان رئیس دولت در فوریه 2018 با رئیس جمهور سیریل رامافوسا مخالفت کرده است.

رامافوسا در پی پاک کردن تصویر ANC در پی یک سری رسوایی های مخرب در دوره 9 ساله زوما در تلاش است.

در ماه آگوست ، رامافوسا گفت مقامات ANC متهم به فساد باید مرخصی بگیرند و در صورت محكومیت استعفا دهند.

گزارش خبری دیگری در ماه گذشته گفته بود که دستگیری ماگاشول قریب الوقوع است ، اما هاوکس در آن زمان آن را رد کرد.



[ad_2]