عراق بقایای 605 قربانی داعش را از گور دسته جمعی نبش قبر کرد | اخبار داعش/ داعش

[ad_1]

به گفته دولت عراق، صدها نفر توسط این گروه شبه نظامی از زندان گرفته و اعدام شده اند.

یک سازمان دولتی اعلام کرد که بقایای 605 نفر که گمان می‌رود توسط داعش کشته شده‌اند، طی دو سال گذشته از یک گور دسته جمعی در نزدیکی زندانی در شمال عراق بیرون آورده شده است.

به گفته اداره گورهای دسته جمعی بنیاد شهید وابسته به دولت، این گروه که در سال 2014 بخش های وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرد، زندانیان را از زندانی در شمال بادوش گرفت و آنها را در نزدیکی یک آبراه کشت.

ضیا کریم، رئیس بخش، روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در بغداد با حضور نماینده اداره حقوقی پزشکی وابسته به دولت (MLD) گفت: «فرایند باز کردن قبرها بیش از دو سال طول کشید و منجر به بیرون آوردن 605 جسد شد. به گزارش خبرگزاری دولتی عراق، اینا.

وی گفت: روند باز کردن و حفاری قبرها با حمایت کمیسیون بین المللی مفقودین و تیم تحقیقات بین المللی پس از صدور تصمیم برای باز کردن قبرها انجام شد.

به گفته کریم، 401 عضو بدن و 204 جسد کامل به دلیل قرار گرفتن در معرض حوادثی مانند سیل و تغییرات آب و هوایی برای شناسایی به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

خبرگزاری دولتی گزارش داد که اجساد ۷۸ تن از قربانیان تاکنون شناسایی شده است.

دولت عراق در دسامبر 2017 پیروزی نظامی علیه داعش را اعلام کرد.

از آن زمان، عراق گورهای دسته جمعی افرادی را که گمان می رود توسط داعش کشته شده اند در چندین منطقه از این کشور کشف کرده است.

گورهای دسته جمعی دیگری نیز در طول سال ها کشف شده است، بقایای خشونت از حمله صدام حسین، رهبر مستبد سابق به ایران در دهه 1980، جنگ خلیج فارس در سال 1991، حمله به عراق به رهبری ایالات متحده در سال 2003 و سال ها خونریزی فرقه ای.

به گفته کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، دهه‌ها خشونت به این معناست که عراق در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین افراد مفقود در جهان را دارد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 200 گور دسته جمعی تنها با داعش مرتبط است که حاوی هزاران جسد است.

خانواده‌های قربانیان ناپدید شده خشونت داعش و دیگران طی سال‌ها صحبت کرده‌اند و بسیاری ابراز ناامیدی کرده‌اند که فرآیند شناسایی ممکن است سال‌ها طول بکشد.

این در حالی است که پیش از این نهادهای دولتی مانند بنیاد شهید از موانع مالی و بوروکراسی دولتی به عنوان برخی از دلایل طولانی شدن این روند گلایه کرده بودند.

[ad_2]