دختری که در تیراندازی در یک مدرسه صرب زخمی شده بود، کشته شد و دهمین قربانی شد | اخبار خشونت با اسلحه

[ad_1]

اولین تیراندازی در مدرسه در 3 مه باعث عزاداری و اعتراضات ملی شد.

دختری نزدیک به دو هفته پس از اصابت گلوله در اولین تیراندازی در مدرسه در صربستان جان خود را از دست داد و دهمین قربانی فاجعه بلگراد شد.

وزارت بهداشت صربستان روز دوشنبه اعلام کرد: با وجود عملیات اورژانسی و تمام اقدامات درمانی انجام شده، بیمار که در اثر تیراندازی در مدرسه از ناحیه سر آسیب جدی دیده بود، جان باخت.

دانیکا گرویچیچ، وزیر بهداشت، “عمیق ترین تسلیت” خود را به خانواده ابراز کرد.

تیراندازی دسته جمعی در 3 می صربستان و منطقه بالکان را که تیراندازی های دسته جمعی نسبتاً نادر است، شوکه کرد. یک دانش آموز 13 ساله پس از مرگ 8 کودک و یک نگهبان در دم دستگیر شد.

والدین اما کوبیلسکی، 13 ساله، در طول مراسم تشییع جنازه در گورستان مرکزی بلگراد، صربستان، شنبه، 6 مه 2023، عزاداری می کنند. همکلاسی او، پسری 13 ساله، روز چهارشنبه از اسلحه پدرش برای کشتن هشت همکارش استفاده کرد. دانش آموزان و یک نگهبان  (AP Photo/Armin Durgut)
والدین اما کوبیلسکی، 13 ساله، در مراسم خاکسپاری او در گورستان مرکزی در بلگراد، صربستان عزاداری می کنند. [File: Armin Durgut/AP]

گزارش شده است که مظنون در یک حمله با دقت برنامه ریزی شده، دو اسلحه دستی حمل کرده و چهار کوکتل مولوتف با خود آورده است.

به گفته وسلین میلیچ، رئیس پلیس بلگراد، او از حیاط مدرسه با پلیس تماس گرفت و به آنها گفت: “من یک روانپزشک هستم و باید آرام باشم.”

هفت نفر زخمی شدند – یک معلم و شش دانش آموز، از جمله دختری که برای جراحی مغز به بیمارستان منتقل شد.

پس از اولین تیراندازی در مدارس کشور، سه روز عزای عمومی اعلام شد.

مردم بنری در دست دارند که روی آن نوشته شده است: "صربستان علیه خشونت" در طی راهپیمایی علیه خشونت در بلگراد، صربستان، دوشنبه، 8 مه 2023. تیراندازی در چهارشنبه گذشته در بلگراد و یک روز بعد در یک منطقه روستایی در جنوب پایتخت، ملت را مبهوت کرد.  این تیراندازی ها همچنین جرقه درخواست هایی برای ترویج تساهل و رهایی جامعه از سخنان فراگیر نفرت انگیز و فرهنگ اسلحه ناشی از جنگ های دهه 1990 را برانگیخته است.  (AP Photo/ Darko Voinovic)
معترضان بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود “صربستان علیه خشونت” [Darko Vojinovic/AP]

اعتراضات

پس از تیراندازی در مدرسه، بلگراد مورد حمله دیگری قرار گرفت، زیرا یک مرد 21 ساله متهم به کشتن هشت نفر و مجروح شدن 14 نفر با تفنگ تهاجمی در تیراندازی رانندگی شد.

ده‌ها هزار نفر هفته گذشته در پایتخت و دیگر شهرها تظاهرات کردند و خواستار استعفای مقامات ارشد و ممنوعیت محتوای خشونت‌آمیز تلویزیونی شدند.

رئیس جمهور الکساندر ووچیچ وعده داده است که طرح خلع سلاح در مقیاس بزرگ را اجرا کند، در حالی که پلیس افسرانی را برای گشت زنی در اطراف مدارس مستقر کرده است.

همچنین یک عفو عمومی در کشور برای کاهش تعداد سلاح های گرم غیرقانونی ایجاد شد. مقامات گفتند که از آن زمان تاکنون حدود 13500 اسلحه تحویل داده شده است.

بر اساس پروژه Small Arms Survey، صربستان بالاترین سطح مالکیت اسلحه را در اروپا دارد، با بیش از 39 اسلحه به ازای هر 100 غیرنظامی.

[ad_2]