فروپاشی First Republic باعث فروش سهام بانک های منطقه ای شد | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

در سومین تلفات بزرگ از ماه مارس، سپرده گذاران در حال فرار از وام دهندگان منطقه ای هستند که این نگرانی را برای سایر بانک های کوچکتر افزایش داده است.

سهام چندین وام دهنده منطقه ای روز دوشنبه پس از فروپاشی بانک فرست ریپابلیک، سومین قربانی بزرگ بزرگترین بحرانی که بخش بانکی ایالات متحده را از سال 2008 تحت تاثیر قرار داده، سقوط کرد.

آشفتگی بانکی پس از بسته شدن بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر در ماه مارس آغاز شد و باعث شد که سپرده گذاران از وام دهندگان منطقه فرار کنند و این نگرانی را ایجاد کرد که بحران ممکن است سایر بانک های متوسط ​​را نیز در بر بگیرد.

شاخص بانکداری منطقه ای KBW در روز دوشنبه 2.7 درصد از دست داد و به پایین ترین حد خود رسید، در حالی که سهام گروه مالی سیتیزنز، گروه خدمات مالی PNC، Truist Financial Corp و US Bancorp بین 3 تا 7 درصد سقوط کرد. Valley National Bankcorp که مالک Valley National Bank است بیش از 20 درصد ضرر کرد.

اوایل دوشنبه قراردادی اعلام شد که امکان شکست منظم اولین جمهوری را فراهم می کند. طبق این شرایط، JPMorgan Chase & Co 10.6 میلیارد دلار به شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) که First Republic را به عهده گرفت، برای اکثر دارایی های بانک شکست خورده پرداخت خواهد کرد.

سهام جی‌پی‌مورگان چیس 2.14 درصد افزایش یافت و بزرگترین بانک ایالات متحده را به بالاترین سود در داو جونز تبدیل کرد. در بازار اختیار معامله، معامله‌گران همچنان در مورد اکثر بانک‌های منطقه‌ای محتاط بودند، با نوسانات ضمنی 30 روزه ETF بانکداری منطقه‌ای S&P – معیاری از نوسانات قیمت کوتاه‌مدت مورد انتظار – در روز دوشنبه حدود 2 واحد نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

اریکا نجاریان، تحلیلگر UBS گفت: «این معامله نرخ بهره، رکود و مشکلات نظارتی پیش روی بانک‌های منطقه را تغییر نمی‌دهد، اما افزود که این یک راه‌حل ظریف است که باید نگرانی‌های نقدینگی برجسته را در میان سرمایه‌گذاران برطرف کند.

بانک‌های با سرمایه متوسط، که سپرده‌های مشتریانشان در سبدهای سرمایه‌گذاری حساس به نرخ بهره مانند اوراق وام مسکن پارک شده است، به دلیل انقباض پولی تهاجمی توسط فدرال رزرو ایالات متحده نیز با چالش بزرگی روبرو هستند. ارزش پرتفوی آنها در حال حاضر بسیار کمتر از ارزش دفتری آنهاست.

در حالی که سرمایه‌گذاران کمک‌های سازمان‌دهی شده در آخر هفته توسط تنظیم‌کننده‌ها برای دارایی‌های First Republic را با ذره‌ای از نمک انجام دادند، تحلیلگران وال استریت تا حد زیادی از این معامله خوش‌بین بودند.

“این علامت گذاری می کند [the] دومین شکست بزرگ تاریخ با این حال، برخلاف بانک سیلیکون ولی و بانک امضا، FDIC انتظار خرید داشت.

[ad_2]