فیلیپین به آمریکا اجازه استفاده از پایگاه های خود را برای «اقدامات تهاجمی» نمی دهد | اخبار

[ad_1]

رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور می گوید از پایگاه های نظامی قابل دسترسی ایالات متحده در هیچ “اقدام تهاجمی” استفاده نخواهد شد.

رئیس جمهور فیلیپین فردیناند مارکوس جونیور به چین اطمینان داد که پایگاه های نظامی قابل دسترسی ایالات متحده در هیچ اقدام تهاجمی مورد استفاده قرار نخواهند گرفت و تاکید کرد که هدف از توافق با واشنگتن تقویت دفاعی کشورش است.

وزارت خارجه چین هفته گذشته گفت که افزایش نیروهای نظامی آمریکا در فیلیپین تنها پس از آن که مانیل به واشنگتن اجازه دسترسی به پایگاه‌های خود را داد، به تنش‌ها در منطقه می‌افزاید.

مارکوس روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «واکنش چین تعجب آور نبود.

ما اجازه نخواهیم داد از پایگاه های ما برای هر اقدام تهاجمی استفاده شود. این فقط برای کمک به فیلیپین در زمانی است که ما به کمک نیاز داشته باشیم.»

“اگر کسی به ما حمله نکرد، آنها نگران نباشند زیرا ما با آنها مبارزه نمی کنیم.

فیلیپین هفته گذشته چهار پایگاه دیگر خود را شناسایی کرد که ایالات متحده به آنها دسترسی خواهد داشت و تعداد موجود در توافقنامه همکاری دفاعی پیشرفته (EDCA) را تقریباً دو برابر کرد.

مکان‌های این پایگاه‌ها بسیار مهم است، سه مورد از آن‌ها رو به شمال به سمت تایوان و یکی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه اسپراتلی در دریای چین جنوبی، جایی که چین جزایر مصنوعی مجهز به باند فرودگاه و سیستم‌های موشکی ساخته است.

EDCA بر اهمیت استراتژیک فیلیپین برای حاکم استعماری سابق، ایالات متحده، در زمان نگرانی فزاینده نسبت به رفتار چین در دریای چین جنوبی و تنش‌ها بر سر تایوان که خودمختار است، تأکید می‌کند.

این قرارداد که در سال 2014 امضا شد، به ایالات متحده اجازه دسترسی به پایگاه های فیلیپین برای آموزش مشترک، از پیش تعیین موقعیت تجهیزات و ساخت تاسیساتی مانند باند فرودگاه، انبارهای سوخت و مسکن نظامی را می دهد، اما حضور دائمی ندارد.

اظهارات مارکوس در بحبوحه سومین روز بازی های جنگی چین بر سر تایوان بیان شد که روز دوشنبه پایان یافت، جایی که “مهربندی” جزیره خودگردان در حال شبیه سازی است.

چین رزمایش های نظامی را در پاسخ به دیدار هفته گذشته تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز کرد، دیداری که هشدار داد واکنش خشمگینانه ای را در پی خواهد داشت.

اظهارات مارکوس همچنین در آستانه بزرگترین رزمایش نظامی مشترک فیلیپین و ایالات متحده است که شامل تمرینات شلیک مستقیم در دریا برای اولین بار است.

[ad_2]