فیلیپین و آمریکا بزرگترین رزمایش نظامی سالانه را آغاز کردند | اخبار نظامی

[ad_1]

رزمایش بالیکاتان با حضور بیش از 17000 سرباز در بحبوحه افزایش تنش های منطقه ای برگزار می شود.

ایالات متحده و فیلیپین بزرگترین رزمایش نظامی خود را آغاز کرده اند که شامل شلیک مستقیم به کشتی غرق شده در دریای چین جنوبی می شود.

بیش از 17000 سرباز در این رویداد سالانه موسوم به بالیکاتان با حدود 12200 سرباز آمریکایی، 5400 نفر از نیروهای مسلح فیلیپین (AFP) و همچنین نمایندگانی از کشورهای دیگر از جمله استرالیا شرکت می کنند. بالیکاتان در زبان تاگالوگ به معنای شانه به شانه است.

این تمرین باید در 28 آوریل به پایان برسد.

سرهنگ مدل آگیلار، سخنگوی خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ای که هفته گذشته توسط سفارت ایالات متحده منتشر شد، گفت: “مانور بالیکاتان تاکتیک ها، تکنیک ها و رویه های نیروهای مسلح ایالات متحده و AFP را در طیف گسترده ای از عملیات نظامی تقویت می کند.” این توانایی ما را برای همکاری موثر و کارآمد در پاسخ به موقعیت‌های بحرانی مختلف افزایش می‌دهد.»

سرهنگ دوم دانیل هووان، مدیر اطلاعات مشترک بالیکاتان، در این بیانیه گفت: «بالیکاتان فرصت های بی نظیری برای نشان دادن قدرت و آمادگی ائتلاف امنیتی فیلیپین و آمریکا فراهم می کند. توانایی نیروهای ایالات متحده و فیلیپین برای همکاری در عملیات های مختلف نظامی.

آخرین رزمایش‌های بالیکاتان در حالی آغاز می‌شود که چین تمرین‌های نظامی سه روزه خود را در اطراف تایوان به پایان می‌رساند، که رئیس‌جمهور جزیره آن را تهدیدی برای امنیت منطقه توصیف کرده و ژاپن نیز گفته است که “ارعاب” است.

فیلیپین در سال‌های اخیر تحت فشار فزاینده‌ای از سوی چین به دلیل ادعاهای گسترده پکن در مورد تقریباً کل دریای چین جنوبی قرار گرفته است.

در ماه فوریه، مانیل گارد ساحلی چین را به استفاده از “لیزر نظامی” علیه خدمه یک کشتی نیروی دریایی فیلیپین متهم کرد که در حال ماموریت تدارکاتی به دوم توماس شوال، معروف به Ayungin Shoal در فیلیپین، که در منطقه اقتصادی انحصاری قرار دارد، بود. منطقه کشور

در سال 2012، پکن کنترل Scarborough Shoal را از فیلیپین به دست گرفت و سال بعد، مانیل مراحل قانونی را در مورد ادعای چین در مورد دریا آغاز کرد. دادگاه دائمی داوری در لاهه بعداً دریافت که هیچ “پایه قانونی” برای ادعای چین بر اساس به اصطلاح “خط نه خط تیره” وجود ندارد، که از نقشه دریایی 1947 سرچشمه می گیرد، اما پکن از به رسمیت شناختن حاکم امتناع می کند.

فیلیپین اخیراً موافقت کرد که به ایالات متحده اجازه دسترسی به پایگاه های نظامی بیشتری را بر اساس توافقنامه همکاری دفاعی پیشرفته (EDCA) بین دو کشور بدهد.

همچنین روابط امنیتی با ژاپن را تقویت می کند.

نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که اکثر فیلیپینی‌ها از روابط نزدیک‌تر با ایالات متحده حمایت می‌کنند، اگرچه در زمان آغاز بالیکاتان تظاهرات‌هایی در میان مردمی وجود داشت که نگران بودند مانیل به درگیری گسترده‌تری کشیده شود.

[ad_2]