قانونگذاران اکوادوری با نزدیک شدن به انتخابات در ماه اوت شکایت خود را آغاز کردند | اخبار

[ad_1]

این اقدامات پس از آن صورت می گیرد که رئیس جمهور استیضاح شده گیلرمو لاسو، مجلس مقننه را منحل کرد و انتخابات جدیدی را برگزار کرد.

اعضای اپوزیسیون سیاسی اکوادور شکایتی را برای به چالش کشیدن تصمیم رئیس جمهور این کشور مبنی بر انحلال مجلس ملی به جای مواجهه با روند استیضاح به راه انداخته اند.

این شکایت که روز پنجشنبه ارائه شد، پس از آن مطرح شد که دادگاه انتخاباتی این کشور اعلام کرد که اکوادور می تواند در ماه اوت انتخابات برگزار کند.

یک روز پیش از آن، لاسو در قانون اساسی اکوادور به نام «مرگ دوطرفه» استناد کرد که به طور همزمان مجلس ملی را منحل کرد و باعث برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری جدید شد.

ویرجیلیو ساکیچلا، رئیس سابق مجلس در مصاحبه با آسوشیتدپرس در مورد این پرونده گفت: “ما خواستار، ما خواستار صدور حکم فوری از دادگاه قانون اساسی هستیم.” این یکی از چندین چالش قانونی برای حرکت کمند است.

این دادخواست ادعا می کند که اقدام لاسو قانون اساسی را نقض می کند زیرا کشور هیچ تحول اجتماعی را تجربه نمی کند. در عوض، مخالفان لاسو استدلال می‌کنند که رئیس‌جمهور تنها برای جلوگیری از استیضاح احتمالی خود، تصمیم به انحلال اتاق گرفت.

تصمیم رئیس جمهور در روز چهارشنبه یک روز پس از آن اتخاذ شد که مجلس ملی تحت کنترل مخالفان دومین روند استیضاح لاسو را پس از تلاش نافرجام در سال گذشته آغاز کرد.

جلسه استیضاح بر این اتهامات متمرکز بود که لاسو عمداً چشم خود را بر یک طرح اختلاس مربوط به شرکت دولتی کشتیرانی نفت فلوپک بسته است. نمایندگان اپوزیسیون گفتند که این موضوع یکی از الگوهای سوء استفاده است.

با این حال، لاسو اتهامات فساد را رد کرد. وی تا زمان انتخاب جانشین و قوه مقننه جدید بر اساس قانون اساسی در سمت خود باقی خواهد ماند و با فرمان حکومت خواهد کرد. این می تواند تا شش ماه طول بکشد.

شورای ملی انتخابات باید در عرض هفت روز پس از تصمیم لاسو، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری را تعیین کند.

دیانا آتامانت، رئیس شورا به شبکه تلویزیونی Teleamazonas گفت که تاریخ آزمایشی رای گیری 20 اوت است. در صورت لزوم، دور دوم در 15 اکتبر برگزار می شود.

مداردو اولئاس، وکیل و تحلیلگر انتخابات، به آسوشیتدپرس گفت: کسانی که این اقدام را به چالش می کشند، می گویند که زمان بسیار مهم است زیرا زمانی که تاریخ انتخابات تعیین شود، “هیچ مقامی نمی تواند در روند روند دخالت کند.”

قانون‌گذارانی که در انتخابات زودهنگام موفق می‌شوند فقط تا زمان برگزاری انتخابات منظم در سال 2025 خدمت خواهند کرد.

[ad_2]