كنگره آمریكا به فروش F-35 به امارات متحده عربی رأی می دهد: سناتور جمهوری خواه آمریکا و کانادا

[ad_1]

سناتور روی بلانت ، بهترین متحد ترامپ ، پیش بینی می کند که کنگره مانع فروش F-35 به کشورهای حوزه خلیج فارس در رای گیری در ماه جاری نخواهد شد.

یکی از متحدان برجسته جمهوری خواه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیش بینی می کند که کنگره آمریکا مانع فروش جنگنده های پیشرفته F-35 و هواپیماهای بدون سرنشین Reaper به امارات متحده عربی نخواهد شد.

سناتور روی بلانت ، رئیس کمیته سیاست های سنای جمهوری خواه ، در کاپیتول ایالات متحده به خبرنگاران گفت که 23 میلیارد دلار رای در کنگره برای فروش اسلحه به امارات متحده عربی وجود دارد.

“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. من اعتقاد ندارم که با موفقیت از سوی کنگره متوقف شود. اما این بحثی است که باید درباره آن فکر کنیم. “بلانت پس از جلسه یک هفته ای جمهوری خواهان در مجلس سنا در روز سه شنبه گفت.

بلانت با تشریح استدلال جمهوری خواهان به نفع انتقال گفت: “نظر شخصی من این است که اگر این فروش اسلحه جلو نرود یک اشتباه بزرگ است.”

سناتور روی بلانت به خبرنگاران در کاپیتول ایالات متحده گفت که کنگره در مورد فروش تسلیحاتی برنامه ریزی شده توسط دولت ترامپ به امارات بحث و رای خواهد داد. [Erin Scott/Reuters]

یک گروه از سناتورهای دو حزب در 19 نوامبر از چهار قطعنامه با هدف توقف فروش برنامه ریزی شده هواپیماهای جنگنده ، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های هوا به هوا از سوی دولت ترامپ رونمایی کرد.

سناتورهای باب منندز و کریس مورفی ، هر دو دموکرات ، به رند پاول جمهوری خواه پیوستند تا از چهار اقدام جداگانه برای جلوگیری از فروش پیشنهادی تحت قانون کنترل تسلیحات ایالات متحده حمایت کنند ، که به موجب آن کنگره مراحل تسریع یافته ای را برای بررسی و رد فروش سلاح های ایالات متحده ارائه می دهد. سلاح های خارجی

سناتور منندز در بیانیه ای در آن زمان گفت: “فروش پیشنهادی” هجوم گسترده اسلحه به کشوری در یک منطقه ناپایدار با درگیری های فراوان است که “کاملاً غیرمسئولانه است”.

فروش تسلیحات توسط دولت ترامپ و امارات متحده عربی در یک معامله جانبی با توافق نامه ابراهیمی در ماه سپتامبر مورد توافق قرار گرفت که روابط رسمی بین اسرائیل ، امارات و کشور عربی بحرین در خلیج فارس را عادی کرد.

فروش تسلیحاتی پیشنهادی شامل حداکثر 18 پهپاد Reaper با کنترل از راه دور است که از سال 2001 توسط نیروهای آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است. [File: US Air Force handout/via Reuters]

بلانت گفت ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و بنی گانز وزیر دفاع در 23 اکتبر گفتند که اسرائیل با فروش اسلحه مخالف نخواهد بود ، اطمینان حاصل شود که مزیت نظامی آن حفظ خواهد شد.

“اسرائیل از آن حمایت می کند. بلانت گفت: “من فکر می کنم این تنها چیزی است که نتانیاهو و گانز از زمان تشکیل دولت ائتلاف خود بر سر آن توافق کرده اند که این فروش باید به جلو پیش رود.”

“اکنون 20 سال است که سه دولت مختلف در زمینه دفاعی با امارات متحده عربی همکاری نزدیک دارند. بلانت گفت: “با هم در زمین ، در هوا ، حداقل در شش مکان مختلف گسترده ، امارات متحده عربی آنجا بود.”

“روشن است که ابراهیم موافقت می کند آنچه پس از آن برای بحرین اتفاق می افتد – و من فکر می کنم دیگران نیز پیرو آن خواهند شد – تحت تأثیر اینکه ما همچنان از نوع همکاری دفاعی خود داشته باشیم ، تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. با امارات متحده عربی ، “گفت.

با این حال مخالفان فروش اسلحه ، دخالت امارات را در درگیری در یمن ذکر می کنند ، جایی که ائتلاف به رهبری عربستان از سال 2015 با جنبش حوثی ها در جنگ است. ده ها هزار نفر در این درگیری کشته شده اند ، که منجر به آن شده است که سازمان ملل متحد بدترین آن را خوانده است. بحران انسانی شدید در جهان است. امارات متحده عربی در سال 2019 از این کارزار خارج شد تا ارتش خود را بر روی تنش با ایران متمرکز کند ، اما همچنان از طریق چندین نماینده و متحدان زمینی به طور غیرمستقیم درگیر درگیری است.

ائتلافی از گروه های مدافع حقوق ایالات متحده با این فروش مخالفت کرده است.

مقامات ترامپ در پشت درهای بسته اعضای سنا را در مورد شرایط فروش 30 نوامبر آگاه کردند. سناتور مورفی سپس در توییتر خود نوشت که بسیاری از س questionsالات بی پاسخ وجود دارد.

دولت ترامپ در یک بیانیه رسمی به کنگره توصیه کرد که این فروش “به طور قابل توجهی” توانایی امارات را افزایش می دهد و “تعادل نظامی منطقه ای را تغییر می دهد”.

مجلس نمایندگان و سنا باید برای تصویب حق وتو احتمالی رئیس جمهور ترامپ قطعنامه هایی را تصویب کنند که مانع فروش با اکثریت دو سوم شود.



[ad_2]