لهستان: درگیری “هولیگان” راست افراطی با پلیس در حال راهپیمایی در ورشو | لهستان

[ad_1]

درگیری ها پس از پیوستن هزاران نفر به راهپیمایی ممنوع شده روز استقلال آغاز شد و از گروه های LGBTQ و کمونیست در میان محدودیت های ویروس کرونا طفره رفت.

ملی گرایان و چهره های راست افراطی لهستانی با پلیس درگیر شدند که هزاران نفر با ممنوعیت شیوع ویروس کرونا برای پیوستن به “راهپیمایی استقلال” خود اعلام شده از طریق ورشو ، پایتخت مخالفت کردند.

روز چهارشنبه شورش ها پس از بی توجهی شرکت کنندگان به هشدارهای پلیس برای پراکنده شدن برای کاهش خطر عفونت COVID-19 آغاز شد.

پلیس در توئیتر گفت: “چندین افسر پلیس زخمی شدند” پس از حمله توسط “گروه های هولیگان”.

آنها گفتند: “مأموران برای پاکسازی معبر آمبولانس ها و وسایل نقلیه دارای دستگاه تنفس که توسط هولیگان مسدود شده بودند ، باید قاطعانه عمل کنند.”

پلیس پس از پرتاب سنگ و رقصنده های آتش در راهپیمایی روز استقلال ، گلوله های لاستیکی شلیک کرد.

شرکت کنندگان در این موکب مشعل های قرمز را در میدان دور Dmowski در ورشو می سوزانند [Radek Pietruszka/EPA]

11 نوامبر یک تعطیل ملی در لهستان است ، زمانی که ژوزف پیلسودسکی فرماندهی نیروهای لهستانی را در ورشو به دست گرفت و در سال 1918 مصادف با آتش بس بین آلمان و فرانسه اعلام استقلال کرد ، جشن گرفته می شود.

در سالهای گذشته ، در راهپیمایی های روز استقلال با پلیس و ضد معترضین درگیری بود و معترضین موشک های قرمز و همچنین نمادهای نژادپرستانه یا نازی ها را که در لهستان ممنوع است حمل می کردند.

رافاال تسكاسكوسكی شهردار لیبرال ورشو راهپیمایی امسال را به دلیل همه گیری ممنوع كرد و دولت از مردم خواست كه در آن شركت نكنند.

والدمار کراسکا معاون وزیر بهداشت هفته گذشته گفت که اگر در راهپیمایی شرکت نکنید “تظاهرات وطن پرستی” خواهد بود.

اما شرکت کنندگان ، که بسیاری از آنها نقاب نداشتند ، پرچم های لهستان را به اهتزاز درآوردند و شعار دادند: “خدا ، عزت و میهن!”

تظاهرات امسال با شعار “تمدن ما ، قوانین ما” برگزار شد و پوستر تبلیغاتی آن نشان داد كه یك شوالیه در حال كوبیدن یك ستاره قرمز و رنگین كمان است ، اشاره ای آشكار به كمونیسم و ​​جامعه لزبین ، همجنسگرایان ، دوجنسگرایان و تراجنسیتی ها (LGBTQ).

این راهپیمایی در پی اعتراضات گسترده هفته های اخیر در مورد حقوق سقط جنین صورت گرفت ، صدها هزار نفر در اعتراض به تلاش های دادگاه قانون اساسی طرفدار دولت برای ممنوعیت سقط جنین ، حتی در موارد نقص جنین ، به خیابان ها آمدند.



[ad_2]