مجری اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی در کویت ظاهر شد | اخبار علم و فناوری

[ad_1]

«فدا» با برنامه‌ای برای خواندن خبرنامه‌های آنلاین در حساب توییتر «کویت نیوز» ظاهر شد.

یک رسانه کویتی از گوینده خبری مجازی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده و قصد دارد بولتن های آنلاین را بخواند، رونمایی کرده است.

“فدا” در حساب توییتر وبسایت کویت نیوز به عنوان تصویر زنی با موهای روشن و بدون پوشش ظاهر شد که ژاکت مشکی و تی شرت سفید بر تن داشت.

من فدا هستم، اولین مجری در کویت که با هوش مصنوعی در اخبار کویت کار می کند. چه نوع اخباری را ترجیح می دهید؟ بیایید نظر شما را بشنویم.» شنیده شد که او به عربی کلاسیک می گوید.

کویت تایمز – که در سال 2022 با کویت نیوز ادغام شد – در سال 1961 به عنوان اولین روزنامه انگلیسی زبان در منطقه خلیج فارس تأسیس شد. عبدالله بوفتین، معاون سردبیر این نشریه و وب سایت، گفت که این اقدام آزمایشی برای پتانسیل هوش مصنوعی برای ارائه «محتوای جدید و نوآورانه» است.

وی افزود که فدا ممکن است در آینده لهجه کویتی را بپذیرد و بولتن های خبری را در حساب توییتر سایت ارائه دهد.

فدا یک نام محبوب و قدیمی کویتی است که به نقره، فلز اشاره دارد. ما همیشه روبات‌ها را به رنگ نقره‌ای و فلزی تصور می‌کنیم، بنابراین این دو را با هم ترکیب کردیم.»

فدا
روزنامه‌نگاران ویدیوی مقدماتی از فدا را در حساب توییتر سرویس اخبار کویت در شهر کویت تماشا می‌کنند [Yasser Al-Zayyat/AFP]

به گفته بوفتین، موهای بور و چشمان روشن میزبان، جمعیت متنوع کویتی ها و مهاجران این کشور نفت خیز را منعکس می کند.

افزایش سریع هوش مصنوعی در سرتاسر جهان، نویدهایی را در مورد مزایایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و حذف کارهای پیش پا افتاده، اما همچنین ترس‌هایی مانند انتشار احتمالی اطلاعات نادرست و تهدیدهایی برای مشاغل خاص و یکپارچگی هنری ایجاد کرده است.



[ad_2]