مجری برنامه دان لمون می‌گوید پس از اخراج CNN او «شگفت زده» شده است | اخبار

[ad_1]

لیمون امسال به خاطر گفتن نیکی هیلی، نامزد ریاست جمهوری آمریکا «در دوران اوج خود» مورد انتقاد قرار گرفت.

این مجری خبر در پستی در توییتر گفت که شبکه خبری کابلی CNN مجری قدیمی دون لمون را اخراج کرده است و افزود که او از این اقدام “متحیر” شده است و مستقیماً از پایان کار توسط این شبکه مطلع نشده است.

“امروز صبح توسط مامورم مطلع شدم که از CNN اخراج شده ام. لیمون دوشنبه گفت: من شگفت زده شدم.

«پس از 17 سال در CNN، فکر می‌کردم یکی از مدیران این نجابت را داشته باشد که مستقیماً به من بگوید. هیچ زمانی به من هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه نمی توانم به کارهایی که دوست داشتم در شبکه را ادامه دهم، داده نشد.

سی ان ان در بیانیه خود گفت که راه های شبکه و لیمون از هم جدا شده اند. این نشریه اضافه کرد که به لیمون فرصتی برای ملاقات با مدیریت شبکه ارائه شد، اما در عوض بیانیه ای را در حساب شخصی خود در توییتر منتشر کرد. این شبکه روایت لمون از وقایع را “نادرست” توصیف کرد.

کریس لیخت، رئیس CNN در یادداشتی خطاب به کارمندان گفت: دان برای همیشه بخشی از خانواده CNN خواهد بود و ما از او برای کمک هایش در 17 سال گذشته تشکر می کنیم. ما برای او آرزوی موفقیت داریم و از او در تلاش‌های آینده‌اش حمایت می‌کنیم.»

هیچ یک از این بیانیه ها دلیلی برای جدایی لیمون ارائه نکردند.

لمون در سال 2006 به CNN پیوست. او بیش از هشت سال مجری برنامه پربیننده “Don Lemon Tonight” بود و در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به دلیل اظهار نظرش در مورد رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، که او را “نژادپرست” خواند، شهرت یافت.

“یک روز عالی برای زنان در همه جا”

او در جریان گفتگوی فوریه در CNN This Morning با میزبان پاپی هارلو و کیتلان کالینز در مورد سن سیاستمداران جنجال دیگری به راه انداخت. او گفت که نیکی هیلی، نامزد 51 ساله ریاست جمهوری و سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل «در دوران اوج خود نیست». او گفت که این زن در اوج خود “در دهه 20، 30 و شاید 40 سالگی” در نظر گرفته شده است.

هارلو لمون را به چالش کشید و سعی کرد منظور او را روشن کند: «من فکر می کنم ما باید واجد شرایط باشیم. آیا شما در مورد تولد درجه یک صحبت می کنید یا یک ریاست درجه یک؟

«به پیام رسان شلیک نکنید. من فقط حقایق را می گویم.» لیمون پاسخ داد.

در همان روز، لمون بیانیه ای منتشر کرد و گفت که از اظهارنظرهای “بی احساس و نامناسب” خود پشیمان است. او متعاقباً سه روز از برنامه غایب بود، هفته بعد با عذرخواهی در توییتر بازگشت اما هیچ اشاره ای به قسمت پخش نشد.

هیلی که از اظهارات لمون به عنوان جنسیت‌پرستانه انتقاد کرد و از این حادثه به عنوان جمع‌آوری کمک مالی در ماه فوریه استفاده کرد، روز دوشنبه در توییتر تعلیق لیمون را “روزی عالی برای زنان در همه جا” خواند.

لمون همچنین هفته گذشته مصاحبه پرتنشی روی آنتن با یکی دیگر از نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری، ویوک راماسوامی داشت که در آن لمون، که سیاه پوست است، با تفسیر راماسوامی از تاریخ نژادی مخالفت کرد.

لیخت گفت این نمایش ادامه خواهد داشت و CNN به موفقیت آن متعهد است. این برنامه نزدیک به شش ماه است که روی آنتن می رود.

ترامپ از خروج لمون از CNN استقبال کرد. رئیس جمهور سابق در تریبون Truth Social خود گفت: “تنها سوال من این است که چه چیزی آنها را اینقدر طول کشید؟”



[ad_2]