مجری سابق تلویزیون افغانستان در انفجار کابل کشته شد آسیا

[ad_1]

هیچ گروهی مسئولیت مرگ مجری خبر اخبار تلویزیون طلوع ، یاما سیاوش ، را با خودروی بمبگذاری شده بر عهده نگرفته است.

در آخرین خشونت هایی که شهر را لرزاند ، یک مجری سابق تلویزیون افغانستان و دو غیرنظامی دیگر روز شنبه در انفجار بمبی در کابل کشته شدند.

فردوس فرامرز ، سخنگوی پلیس به خبرنگاران گفت ، یاما سیاوش در اثر انفجار بمبی که به وسیله نقلیه وی در نزدیکی محل سکونت وی در پایتخت افغانستان منفجر شد ، درگذشت.

شاهد محمد رفیع گفت پدر و برادر سیاوش اولین کسانی بودند که به وسیله نقلیه رسیدند و در آتش شعله ور شد.

سیاوش ، که اخیراً به عنوان مشاور به بانک مرکزی افغانستان پیوست ، پیش از این در طلوع نیوز ، بزرگترین کانال تلویزیونی خصوصی کشور ، میزبان امور سیاسی و جاری بود.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت ، اما بسیاری از چهره های برجسته – از جمله روزنامه نگاران ، رهبران مذهبی ، سیاستمداران و فعالان حقوق بشر – در میان حملات هدفمند در کابل و سایر شهرها در میان خشونت های فزاینده در این کشور کشته شدند.

مرگ سیاوش باعث محکومیت سریع مقامات ارشد افغانستان شد.

هفته گذشته نیروهای امنیتی افغان به محل حمله دانشگاه کابل وارد شدند [File: Rahmat Gul/AP]

عبدالله عبدالله ، که روند کلی صلح و سازش کشور را رهبری می کند ، در بیانیه ای گفت: “تمرکز بر روزنامه نگاران آزادی بیان است و مرگ سیاوش برای کشور ما ضرر بزرگی است.”

“این یک جنایت نابخشودنی و فراموش نشدنی است.”

صدیق سدیکی سخنگوی رئیس جمهور اشرف غنی نیز ترور “یکی از با استعدادترین افراد را محکوم کرد [television] پیشرو ”در افغانستان.

موجی از خشونت

در ماه های اخیر خشونت ها در افغانستان افزایش یافته است ، اگرچه طالبان و دولت افغانستان برای پایان دادن به درگیری طولانی مدت این کشور در گفتگوهای صلح نقش داشته اند.

هفته گذشته در حمله به دانشگاهی در کابل 22 نفر کشته شدند که بسیاری از آنها دانشجو بودند. شاخه داعش (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و همچنین حمله دیگری به یک م educationalسسه آموزشی در کابل در 24 اکتبر منجر به کشته شدن 24 نفر شد.

مذاکره کنندگان دولت و طالبان برای پایان دادن به دهه ها جنگ بی رحمانه در افغانستان در قطر به سر می برند ، اما پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

این گفتگوها بخشی از توافق نامه بین ایالات متحده و طالبان برای اجازه خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بود که به 19 سال خدمت نظامی پایان یافت.



[ad_2]