مروری فنی بر تویوتا یاریس هیبریدی 2021

قیمت در بازار دست دوم بسته به مدل، کارکرد و سلامت خودرو. اگر بودجه ای که شما برای خرید تیبا در سال ۹۷ در نظر گرفته اید را ۱۰ سال پیش در دست داشتید، می توانستید به راحتی یک دستگاه مزدا ۳ تیپ ۳ خریداری کنید. به گزارش – کرایه اتومبیل یزد کلاسیک – رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ،همانگونه که از عنوان خبر پیداست تویوتا رنگ آمیزی تازه ای برروی یاریس انجام داده است که با استفاده از – کرایه اتومبیل یزد کلاسیک – رنگ سیاه و سفید برروی آینه، ستونهای عقب و رکاب جانبی ترکیب زیبایی را برای این خودرو ایجا کرده است. کیا ریو در دو مدل هاچ بک و سدان عرضه میشود اما برخلاف برخی دیگر از خودروهای این کلاس، با دیدن صندوقعقب آن احساس اضافه بودن صندوق در طراحی خودرو را نخواهید داشت چراکه طراحان کیا بهخوبی موفق شدهاند صندوقعقب را با طراحی خودرو ترکیب کنند ضمن آنکه طراحی مدلهای صندوقدار و هاچ بک این خودرو بهطور همزمان از سوی کیا انجام شده و به این ترتیب طراحان این خودرو از ابتدا خودروی سدان را بهعنوان خودرویی مستقل طراحی کردهاند که این یک مزیت مهم برای رسیدن به نمایی زیبا است. پس از فشار NHTSA ، تویوتا پس از گزارش هایی که چندین خودرو شتاب ناخواسته را تجربه کرده اند ، فراخوانها را تويوتا ياريس واد كنيس 2013 صادر کرد .

اما صندلیهای ردیف دوم قابلیت جمع شدن را داشته و در صورت خواباندن آنها، تویوتا یاریس 2017 فضایی معادل 768 لیتر را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد. طول این خودرو 4365 میلیمتر و فاصله دو محور آن 2570 میلیمتر است و به این ترتیب میتوان آن را در کلاس ابعادی خودروهایی همچون هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس قرار داد با این تفاوت که فاصله دو محورش اندکی از یاریس بیشتر است. با این حال میتواند یک گزینه خوب برای کسانی باشد که بلندمدت به استفاده از یک ماشین فکر میکنند. با این تفاوت که خودروی جدیدتری است و دلالی بازار آزاد آن به مراتب گرم تر از تندر جریان دارد. کیا ریو برای ورود به بازار ایران به موتور 107اسب بخاری تجهیز شده است تا بتواند در مقابل رقبای خود در این کلاس ابعادی بهخوبی قد علم کند. وجود چراغ روشنایی روز (دیلایت) در جلو، چراغهای راهنما و خطر LED در عقب و راهنمای روی آیینهها ، نمای زیبایی را به ریو میدهد تا به این ترتیب بهخوبی بتواند خود را از رقبایش در نمای ظاهری جلو بیاندازد.

شاید تنها موردی که این دو سدان را از یک دیگر متمایز میکند، گریلهای آنها باشد. طراحی داخلی ریو را میتوان ادامه دهنده سبک طراحی سایر خودروهای کیا دانست و از این نظر ترکیبی از سادگی و امکانات را عرضه میکند که کار با آنها آسان است ضمن آنکه بخش زیادی از تنظیمات سیستم صوتی و کروز کنترل و کارکرد سیستم بلوتوث و تلفن همراه را میتوان از روی فرمان خودرو انجام داد و به این ترتیب نیازی به برداشتن دستها از روی فرمان نیز نخواهید داشت که باعث میشود تمرکز راننده در زمان حرکت از مسیر برداشته نشود. درزمینه ایمنی، ریو با نصب 6 ایربگ، بهخوبی در زمان تصادف از سرنشینان حفاظت میکند ضمن آنکه اتاق این خودرو بهگونهای طراحی شده است که در زمان تصادف میتواند بخش عمدهای از ضربات را جذب کند تا مانع از انتقال آنها به سرنشینان شود. زمزمههای ورود این خودرو به کشور از مدتها پیش شنیده میشد اما اکنون شاهد عرضه نمونههای صندوقدار (سدان) آن هستیم، خودرویی که در بازارهای جهانی فروش خیره کننده ای داشته و از نظر توانایی و ظاهر یک سر و گردن بالاتر از هیوندای اکسنت و تویوتا یاریس ایستاده است. خودروهای کرهای درزمینه امکانات پربار هستند و ریو نیز از این نظر توانسته با ارائه امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، جایگاه خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند.

کیا ریو به سیستم ترمز ABS و EBD نیز مجهز است که توقف ایمنی را برای آن به ارمغان میآورد ضمن آنکه سانروف و شیشههای آن در صورت برخورد با موانع عکسالعمل نشان میدهند تا مانع از آسیبهای ناخواسته به سرنشینان شود. بخشی از وزن هزار و ۲۷۰ کیلوگرمی این خودرو، به گیربکس دستی و شش سرعته آن نسبت داده میشود؛ البته اگر حال و حوصله دنده عوض کردن ندارید، میتوانید مدلی را خریداری کنید که مجهز به جعبه سرعت اتوماتیک باشد. علاوه بر این، پارک کردن فورتو با برخورداری از ابعاد بسیار کوچک و دایرهٔ چرخش مناسب، تقریباً در هرجایی فوقالعاده آسان است. کیا ریو بهطورکلی از فلسفه طراحی محصولات کیا پیروی میکند و به این ترتیب خودرویی با ظاهری پویا است که این مسئله میتواند آن را جلوتر از رقبایش قرار دهد ضمن آنکه طراحی خودرو بهگونهای نیست که حسی از یک خودروی کوچک القا کند. خودروی کوچک و کاملاً جدید از پلتفرم تازهای بهره میبرد و نوآوری شگفتآوری را برای این کلاس از خودروها به ارمغان خواهد آورد. حدودا پنج ماه پیش بود که کمپانی Subaru از مدل BRZ، کوپه جدید خود که مجهز به سیستم RWD است، رونمایی کرد.