مرگ متروی ایالات متحده باعث خشم شد، خواستار خدمات اجتماعی بهتر | اخبار

[ad_1]

اعتراضات و فراخوان‌ها برای اقدام در ایالات متحده پس از انتشار ویدئوهایی در این هفته از مردی در متروی نیویورک که مسافری بی‌خانمان را در خفگی قرار می‌دهد که منجر به مرگ او شد، در حال افزایش است.

یک پزشک پزشکی نیویورک در گزارشی اواخر چهارشنبه گفت که مرگ جردن نیلی، 30 ساله، یک مجری محلی که اغلب مانند مایکل جکسون می رقصید، یک قتل با “فشار دادن گردن” بود.

«فقط با تماشای این ویدیو، متوجه می‌شوید که اشتباه است. کتی هوچول، فرماندار نیویورک روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: هیچکس حق ندارد حقوق شخص دیگری را سلب کند و گفت که این ویدئو نشان می دهد که “سه نفر در دست دارند. [Neely] تا آخرین نفس از او بیرون آمد».

این ویدئو خشم مقامات منتخب، به ویژه مترقیان چپ‌گرا را برانگیخت و گفتند که مرگ نیلی نشانه‌ای از کمبود خدمات اجتماعی و همچنین ادامه خشونت علیه سیاه‌پوستان در ایالات متحده است.

بسیاری، از جمله آیانا پرسلی، نماینده کنگره آمریکا، خواستار پاسخگویی در این پرونده شده اند. پریسلی در توییتی نوشت: «مردان سیاه پوست مستحق پیر شدن هستند، نه اینکه در مترو لینچ شوند، زیرا دچار اختلال روانی شده بودند.

یک افسر پلیس با پیراهن آبی در مقابل دیواری با کاشی های سفید ایستاده است که روی آن نوشته شده بود: چه کسی جردن نیلی را کشت؟
یک افسر پلیس تظاهرات را در ایستگاه متروی برادوی-لافایت در نیویورک در 3 می نظارت می کند. [Jake Offenhartz/AP Photo]

نماینده الکساندریا اوکاسیو کورتز، یکی دیگر از دموکرات‌های مترقی، احساسات پرسلی را تکرار کرد و از شهر نیویورک به دلیل افزایش اجاره بها و تلاش برای “نظامی کردن خود در حالی که بسیاری از صاحبان قدرت فقرا را شیطانی می‌کنند” انتقاد کرد.

اوکاسیو کورتز در توییتی که نماینده محله‌ای در نیویورک است، نوشت: «آخرین کلمات نیلی به معنای واقعی کلمه درباره این بود که چگونه زندان رفتن آسان‌تر از دسترسی به حمایت شبکه ایمنی اجتماعی برای ایستادن و زندگی کردن است.

«برای بسیاری از جوامع آسیب‌پذیر – به‌ویژه بیماران روانی – ما زندگی در زندان را آسان‌تر از زندگی بیرون می‌کنیم. این همان چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که ما همه چیز را به جز دولت سرطانی کاهش دهیم.”

بن کرامپ، وکیل برجسته حقوق مدنی نیز در این نشست نوشت: “باید تحقیقات کاملی در مورد این جلسه انجام شود!”

با این حال، شهردار اریک آدامز، کاپیتان سابق پلیس نیویورک که کار اجرای قانون خود را با پلیس ترانزیت آغاز کرد، نسبت به نتیجه گیری سریع در مورد این حادثه هشدار داد.

وی روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: «هر گونه از دست دادن جانی غم انگیز است. چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم در مورد آنچه در اینجا رخ داده است، بنابراین من از اظهار نظر بیشتر خودداری می کنم.

با این حال، آدامز اذعان کرد که “مسائل جدی سلامت روان” در حوادثی که منجر به مرگ نیلی شد، که بعد از ظهر دوشنبه بعد از درگیری در خط متروی منهتن رخ داد، دخیل بود.

رسانه های محلی گزارش دادند که نیلی هنگام سوار شدن به قطار F به سمت شمال در حال رفتار نامنظم بود.

مسافر او، خوان آلبرتو وازکز، به ایستگاه خبری WNBC نیویورک گفت: «مرد سوار واگن مترو شد و شروع به سخنرانی تا حدی تهاجمی کرد و گفت که گرسنه است، تشنه است، اهمیتی نمی دهد، اهمیتی نمی دهد. برای رفتن به زندان، برایش مهم نبود که قرار است یک حبس ابد بزرگ بگیرد».

سپس یکی دیگر از مسافران، مرد سفیدپوستی که در گزارش های رسانه ها به عنوان تفنگدار 24 ساله معرفی شده بود، با نگه داشتن وی در کف واگن مترو، پیمانکار 30 ساله را در حالی که دو نفر از اطرافیان به آرام کردن او کمک می کردند، خفه کرد.

“پلیس ها کجا هستند؟” در این ویدئو سوال یکی از مسافران شنیده می شود.

زنی تابلوی مقوایی را در دست گرفته است که روی آن نوشته شده است: "من غذا ندارم  من مشروب ندارم  من مریضم."
معترض کلمات منتسب به نیلی را که پس از خفگی در واگن مترو جان خود را از دست داد سر می دهند. [Jake Offenhartz/AP Photo]

در نهایت، پاهای نیلی از حرکت باز می ایستند. صدایی خارج از صفحه نمایش به گوش می رسد که ابراز نگرانی می کند که خفگی می تواند او را بکشد و متوجه چیزی می شود که به نظر می رسد مدفوع روی شلوار نیلی است. اما یکی از اطرافیان که به نگه داشتن نیلی کمک می کند، پاسخ می دهد: “او دیگر فشار نمی آورد.”

بنا به گزارش رسانه ها، نیلی هنگام ورود نیروهای مجری قانون بیهوش بود. او به بیمارستان لنوکس هیل منتقل شد اما مرگ او اعلام شد.

پلیس بعداً از تفنگدار دریایی بازجویی کرد اما او را بدون هیچ اتهامی آزاد کرد. مقامات همچنین پس از این حادثه به رسانه های محلی گفتند که نیلی بیش از 40 نفر را دستگیر کرده بود.

“شکست کامل”

دفتر دادستان منطقه منهتن گفت که گزارش های کالبد شکافی و همچنین اظهارات شاهدان، سوابق پزشکی و فیلم خفگی را به عنوان بخشی از “تحقیقات جدی در حال انجام” خود بررسی خواهد کرد.

یک سخنگوی روز پنجشنبه گفت: «این یک موضوع جدی و جدی است که به مرگ غم انگیز جان جردن نیلی ختم شد. این تحقیقات توسط دادستان های ارشد و با تجربه هدایت می شود و زمانی که اطلاعات عمومی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن وجود داشته باشد، به روز رسانی ها را ارائه خواهیم کرد.

انتظار می رود اعتراضات در نیویورک تا پنجشنبه و جمعه ادامه داشته باشد و بسیاری از آنها رویکرد سختگیرانه شهردار آدامز در قبال جنایت و سرکوب بی خانمان ها را زیر سوال ببرند.

سال گذشته، او طرح ایمنی مترو را راه اندازی کرد که شامل حذف افرادی است که در واگن های ترانزیتی پناه می گیرند یا می خوابند.

و در ماه نوامبر، او از سیاستی رونمایی کرد که به مقامات شهری «اختیار قانونی می‌دهد تا زمانی که بیماری‌های روانی شدید مانع از برآوردن نیازهای اولیه انسانی‌شان می‌شود، به نیویورکی‌ها مراقبت کنند»، برنامه‌ای که منتقدان خاطرنشان کردند که می‌تواند شامل بستری شدن اجباری در بیمارستان و درمان باشد.

اریک آدامز شهردار نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی در 11 اکتبر 2022 در شهر نیویورک شرکت می کند.
اریک آدامز، شهردار نیویورک، پس از مرگ نیلی، به دلیل سیاست‌هایش در مورد بی خانمانی مورد انتقاد قرار گرفته است. [File: Mary Altaffer/AP Photo]

در بیانیه مطبوعاتی شهرداری آمده است که هدف از این اقدام رسیدگی به “بحران مداوم افرادی است که از بیماری روانی شدیدی که درمان نشده و بی خانمان در خیابان ها و متروهای شهر نیویورک رها شده اند، رنج می برند.”

ائتلاف بی خانمان مستقر در نیویورک پس از مرگ نیلی بیانیه ای صادر کرد و انتقادات مداوم خود از سیاست های آدامز را تکرار کرد.

دیو گیفن، مدیر اجرایی این گروه گفت: “این حادثه وحشتناک یادآور شکست مطلق فرماندار هوچول و شهردار آدامز در ارائه خدمات بهداشت روانی حیاتی است که به شدت مورد نیاز بسیاری در شهر ما است.”

علاوه بر این، این واقعیت که فردی که جان یک انسان مضطر و بیمار روانی را در مترو گرفته است را می توان از قلاب رها کرد، تکان دهنده است و نشان دهنده بی تفاوتی بی رحمانه شهر نسبت به زندگی کسانی است که بی خانمان هستند و از نظر روانی ناخوشایند هستند.



[ad_2]