حداقل یک پهپاد در حمله هوایی جدید به کیف در اوکراین سرنگون شد | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

مقامات گفتند که در چهارمین حمله به پایتخت در چند روز اخیر، آژیرهای حمله هوایی در کیف اوکراین پس از آن به صدا درآمد که ساکنان در معرض حملات هواپیماهای بدون سرنشین، شلیک گلوله و انفجار قرار گرفتند.

مقامات گفتند که حداقل یک پهپاد پس از عملیات یگان های ضدهوایی در جریان حمله پنجشنبه شب که کمی بعد از ساعت 20:00 (17:00 GMT) آغاز شد و حدود 20 دقیقه به طول انجامید، سرنگون شد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت که دو حمله از پهپادهای سرنگون شده صورت گرفته است.

«در آخرین هشدار هوایی، یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز کیف مشاهده شد. سرگئی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر کیف در تلگرام گفت: این شی توسط نیروهای پدافند هوایی ساقط شد.

NTERACTIVE-چه کسی در اوکراین چه چیزی را کنترل می کند-1683202937

پوپکو گفت که آتش سوزی در ساختمانی که پهپاد در منطقه سولومیانسکی در غرب مرکز شهر سرنگون شد، مهار شد. وی گفت هیچ آسیبی ندیده است.

مقامات محلی برای پایتخت و مناطق اطراف آن هشدار اعلام کرده بودند.

اوایل روز پنجشنبه، روسیه 22 پهپاد جنگی را علیه اوکراین پرتاب کرد و برای سومین بار در چهار روز گذشته کیف را مورد حمله قرار داد و همچنین به محوطه دانشگاهی در شهر اودسا در دریای سیاه حمله کرد، پیش از حمله متقابل مورد انتظار اوکراین برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی.

مسئله فنی

نیروی هوایی اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که یکی از پهپادهای خود را پس از شروع پرواز خارج از کنترل بر فراز منطقه کیف، منهدم کرده است.

نیروی هوایی در بیانیه ای تلگرامی اعلام کرد: در تاریخ 4 مه، حوالی ساعت 20:00، کنترل یک پهپاد Baykartar TV2 طی یک پرواز برنامه ریزی شده در منطقه کیف از دست رفت.

از آنجایی که پرواز کنترل نشده پهپاد در آسمان بالای پایتخت می تواند منجر به عواقب نامطلوب شود، تصمیم گرفته شد از گروه های سیار آتش نشانی استفاده شود. هدف نابود شد!»

در این بیانیه آمده است که این پهپاد احتمالا دچار نقص فنی شده است.

نیروی هوایی اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که روسیه 24 پهپاد تهاجمی را در طول شب پرتاب کرده است که 18 مورد از آنها سرنگون شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مقامات گزارش دادند که تلفات جانی نداشته است.

پوپکو گفت که کی یف “از آغاز سال جاری چنین شدت اعتصاب ها را تجربه نکرده است.”

روسیه، ایالات متحده آمریکا، شراب تجارت

آخرین حملات به کی‌یف یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که روسیه اعلام کرد دو پهپاد را که کرملین را قبل از رسیدن به اقامتگاه رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف قرار داده بودند، سرنگون کرده است.

روز پنجشنبه، روسیه ایالات متحده را متهم کرد که در پس حمله هواپیمای بدون سرنشین ادعایی به کرملین با هدف کشتن پوتین است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین، بدون ارائه شواهد گفت، اوکراین به دستور ایالات متحده در حمله هواپیمای بدون سرنشین ادعایی به قلعه کرملین در ساعات اولیه روز چهارشنبه عمل می‌کند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت که پسکوف «به سادگی دروغ می‌گوید» و ایالات متحده نه اوکراین را تشویق کرده و نه اجازه داده است تا خارج از مرزهایش حمله کند.

کی یف همچنین دست داشتن در این حادثه را که به دنبال یک سری انفجارها در هفته گذشته که قطارهای باری و انبارهای نفت در غرب روسیه و کریمه تحت کنترل روسیه را هدف قرار داد، رد کرد. مسکو اوکراین را نیز مسئول این حملات دانست.

او سعی کرد آن را انکار کند [attack on the Kremlin]هم در کیف و هم در واشنگتن، البته کاملاً مضحک هستند. پسکوف به خبرنگاران گفت: ما به خوبی می دانیم که تصمیمات برای چنین اقداماتی، برای چنین حملات تروریستی، نه در کیف، بلکه در واشنگتن گرفته می شود.

پسکوف گفت که تحقیقات فوری در حال انجام است و هرگونه پاسخی با دقت بررسی و متعادل خواهد شد.

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت که احتمال استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای بسیار کم است و این نشان می‌دهد که مسکو حتی با متحمل شدن تلفات سنگین، خویشتنداری می‌کند.

آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: ارزیابی فعلی ما بسیار بعید است.

جنگنده های F-16 برای اوکراین

تنش های هسته ای بین روسیه و آمریکا از زمان آغاز درگیری اوکراین افزایش یافته است و پوتین بارها هشدار داده است که روسیه آماده استفاده از زرادخانه هسته ای خود است.

در همین حال، مارک روته، نخست وزیر هلند گفت، مذاکرات در مورد اهدای احتمالی جنگنده های F-16 به اوکراین در حال پیشرفت است و “هیچ تابویی وجود ندارد”.

ما در حال همکاری نزدیک با شرکای خود، بلژیک، سایرین، بریتانیا و دانمارک هستیم تا این بحث را به پایان برسانیم. ما هنوز آنجا نیستیم.» او گفت.

“در حال حاضر تانک های هویتزر در اوکراین هستند. [and] روته خاطرنشان کرد: لئو 2 در حال تحویل به اوکراین است. بنابراین ما به شدت روی آن کار خواهیم کرد، در مورد F-16، و بدیهی است که حمایتی در پارلمان برای این دولت وجود دارد که روی آن کار کند.»

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت، انتظار می رود کارکنان فنی ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل روز جمعه برای بحث در مورد توافقی که اجازه می دهد غلات اوکراینی به دریای سیاه صادر شود، ملاقات کنند.

آکار گفت که این نشست قبل از معاونان وزیر دفاع روسیه، اوکراین و ترکیه هفته آینده برگزار خواهد شد و افزود که آنکارا به تلاش های خود برای تمدید بیشتر توافق ادامه می دهد که در 18 مه منقضی می شود.

[ad_2]