“مضطرب”: کارشناسان سازمان ملل نگران سلامتی فعال سعودی زندانی هستند | عربستان سعودی

[ad_1]

دستگیر شده در سال 2018 ، الخطلول در مدت طولانی بازداشت به مدت یک هفته اعتصاب غذا کرد.

کارشناسان سازمان ملل متحد خواستار آزادی “فوری” وی شدند ، وضعیت سلامتی لوژین الحتول ، فعال زنان سعودی ، که از هفته گذشته در اعتصاب غذا به سر می برد ، به سرعت رو به وخامت است.

الحتول 31 ساله به همراه حدود ده فعال دیگر در ماه مه سال 2018 دستگیر شد ، درست چند هفته قبل از اینکه عربستان سعودی ممنوعیت رانندگی را برای دهه ها لغو کند.

او از 26 اکتبر شروع به امتناع از غذا کرد. الخطلول در ماه اوت به دلیل شرایط بازداشت طولانی مدت یک هفته اعتصاب غذا کرد.

بیانیه کمیته منع تبعیض علیه زنان در سازمان ملل (CEDAW) روز پنجشنبه گفت ، وخیم شدن سلامتی وی “عمیقا نگران کننده” است.

این کمیته ، متشکل از 23 کارشناس مستقل ، همچنین “در مورد اطلاعات اخیر در مورد شرایط بازداشت خانم الحتحلول ، از جمله گزارش هایی مبنی بر اینکه وی اجازه تماس منظم با خانواده اش را ندارد” ، ابراز نگرانی جدی کرد.

برخی از فعالان دستگیر شده با وی به طور موقت آزاد شده اند ، در حالی که برخی دیگر در میان آنچه رأی دهندگان به اتهامات مربوط به تماس با رسانه های خارجی ، دیپلمات ها و گروه های حقوق بشر می خوانند ، در بازداشت به سر می برند.

رسانه های طرفدار دولت الخطلول و دیگر فعالان زندانی را “خائن” خواندند و خانواده وی ادعا کردند که وی در زندان تحت آزار جنسی و شکنجه قرار گرفته است ، از جمله شوک الکتریکی و تخته های آب.

مقامات سعودی این اتهامات را به شدت رد می کنند.

سه ماه قبل از دستگیری ، الخطلول با CEDAW ملاقات کرد تا مشاهدات خود را در مورد وضعیت حقوق زنان در عربستان سعودی به اشتراک بگذارد.

کارشناسان حقوق بشر ابراز خشم کرده اند که ادعاهای امنیت ملی علیه وی تا حدی با تعامل وی با کمیسیون توجیه می شود.

آنها گفتند: “مدافعان حقوق بشر حق برقراری ارتباط با سازمان ملل را دارند و باید این کار را بدون ترس و مجازات از هر نوع انجام دهند.”

در بیانیه اضافه شده ، در ماه فوریه سال جاری ، عربستان سعودی به کمیته اطمینان داده بود که دادرسی علیه الحتول یک ماه بعد برگزار می شود ، اما جلسه دادرسی چندین بار به تعویق افتاد.



[ad_2]