مطالعه نشان می دهد که جمعیت ببر هند از 3000 نفر فراتر رفته است اخبار محیط زیست

[ad_1]

تلاش‌ها برای احیای جمعیت ببر هند از 50 سال پیش و در میان نگرانی‌ها مبنی بر انقراض گربه‌های بزرگ به دلیل شکار غیرقانونی و از بین رفتن زیستگاه آغاز شد.

بر اساس آخرین سرشماری که توسط نخست وزیر نارندرا مودی منتشر شد، جمعیت ببر هند در سال 2022 به 3167 نفر افزایش یافته است، زیرا این کشور 50 سال از پروژه حفاظت از ببر خود را جشن می گیرد.

بر اساس داده های سرشماری که یکشنبه در کشوری که 70 درصد ببرهای جهان را در خود جای داده است، از سال 2006 تا 2018، تعداد ببرها تقریباً دو برابر شده و به 2967 ببر رسیده است و اکنون به بیش از 3000 ببر رسیده است.

مودی در نشستی در میسورو در ایالت جنوبی کارناتاکا، جایی که گزارش را منتشر کرد، گفت: «این یک موفقیت نه تنها برای هند بلکه برای کل جهان است.

هند کشوری است که حفاظت از آن بخشی از فرهنگ ماست.»

پروژه ببر در سال 1973 پس از سرشماری گربه های بزرگ شروع شد که نشان داد ببرهای هندی به دلیل از بین رفتن زیستگاه، شکار ورزشی بی رویه، افزایش شکار غیرقانونی و قتل های تلافی جویانه توسط مردم محلی به سرعت در حال ناپدید شدن هستند. ذخایر ببر از 9 ذخایر اولیه که تلاش‌های حفاظت از ببر آغاز شد به 53 افزایش یافته است.

تصور می شد که جمعیت ببرها در 50 سال پیش حدود 1800 نفر بوده است، اما کارشناسان به طور گسترده بر این باور بودند که به دلیل روش های سرشماری نادرست در هند تا زمانی که بررسی فعلی در سال 2006 شروع شد، این آمار بیش از حد برآورد شده است. 1411 ببر شمارش شد.

مودی گفت که اگرچه هند تنها 2.4 درصد از مساحت جهان را در اختیار دارد، اما حدود 8 درصد از مساحت شناخته شده جهان را در اختیار دارد. [species] تنوع».

مودی همچنین اتحادیه بین‌المللی گربه‌های بزرگ را راه‌اندازی کرد که به گفته او بر حفاظت و حفاظت از هفت گونه گربه‌های بزرگ تمرکز خواهد کرد: ببر، شیر، پلنگ، پلنگ برفی، گربه، جگوار و یوزپلنگ.

راجش گوپال از انجمن جهانی ببر گفت که تلاش‌های پروژه ببر «واقعاً موفق» و «در تاریخ حفاظت بی‌نظیر» بوده است.

او از میسورو به الجزیره گفت: «در 50 سال گذشته کارهای زیادی انجام شده است… و ما در مورد حیوان/شکارچی، شکارچیان مشترک و افرادی که در اطراف زندگی می کنند، یاد گرفته ایم.

اما گروه‌های محلی و برخی از حافظان محیط زیست می‌گویند این پروژه جوامعی را که هزاران سال در جنگل‌ها زندگی می‌کردند، آواره کرده است.

تخمین زده می شود که در زمان استقلال هند از بریتانیا در سال 1947، حدود 40000 ببر در هند زندگی می کردند. هند از زمان مشاهده چنین کاهش شدید تعداد ببرها، به دنبال بهبود مدیریت خود بر شکارچیان با حفظ زیستگاه منحصراً برای حیوانات از کوهپایه ها بوده است. هیمالیا در شمال شرقی تا مناطقی در غرب و مرکز هند.

جمعیت رو به رشد انسانی کشور به طور فزاینده ای در حال تجاوز به قلمرو حیوانات وحشی است و آنها را به درگیری های مکرر با انسان ها سوق می دهد.

کشتن ببرهایی که طبق قانون حفاظت از حیات وحش هند در معرض خطر انقراض قرار می گیرند جرم است.



[ad_2]