مظنون افشای اطلاعات مشتاق پیوستن به ارتش آمریکا بود، اما بعد پشیمان شد | اخبار

[ad_1]

یکی از اعضای گارد ملی هوایی ماساچوست که متهم به افشای اسناد فوق محرمانه بود، از سنین پایین به پیوستن به ارتش می‌اندیشید. اما او اخیراً ناامیدی خود را از مشارکت ابراز کرد.

جک تکسیرا، 21 ساله، روز جمعه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در بوستون به حذف و نگهداری غیرمجاز اطلاعات طبقه بندی شده و دفاع ملی متهم شد، جرمی که غوغای بین المللی را برانگیخت و ارزیابی های آشکار ایالات متحده از جنگ در اوکراین و سایر اسرار کاملا محافظت شده را افشا کرد. . .

یک قاضی دادگستری دستور داد که تشیرا تا جلسه بازداشت هفته آینده در بازداشت بماند.

دو تن از همکلاسی‌های سابق او به بوستون گلوب گفتند که تیکسیرا به ارتش احترام می‌گذارد و علاقه اولیه خود را برای پیوستن به آن ابراز کرده است. او به ویژه بر تاریخ جنگ و سلاح متمرکز بود.

جان پاول به گلوب گفت: «از دوران جوانی به یاد دارم که او کتابی در مورد هواپیماهای نظامی آمریکایی، تسلیحات، مانند یک کتاب درسی واقعی داشت.

اگرچه پاول به یاد داشت که تکسیرا در دوران راهنمایی مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، اما به روزنامه گفت که این مرد جوان خوش بین و “شیرین” بود و رابطه نزدیکی با ناپدری اش که یک سرباز کهنه کار نیروی هوایی بود داشت.

کیلانی ریس، همکلاسی دبیرستانی، به روزنامه گفت که تیکسیرا “فوق العاده ساکت” بود و “حالات تنهایی” ایجاد می کرد، در حالی که همکلاسی دیگر، سارا آرنولد، به آسوشیتدپرس گفت که او را آرام و محجوب به یاد می آورد.

اختلاف نظر

بر اساس سوابق نظامی، Teixeira در سپتامبر 2019 در گارد ملی هوایی ثبت نام کرد. او در سال بعد از دبیرستان منطقه ای دیتون-ریهوبوت فارغ التحصیل شد، زمانی که بیماری همه گیر COVID-19 مدرسه را مجبور به تعطیلی و مجازی کرد.

در طول همه گیری، Teixeira با سایر اعضای یک اتاق گفتگو در پلتفرم رسانه اجتماعی Discord رابطه نزدیکی برقرار کرد، جایی که اعضای گروه گفتند فاش شده است. برنامه چت توسط بازیکنان بازی های ویدیویی و دیگران برای اتصال آنلاین استفاده می شود.

یکی از اعضای گروه گفتگوی Discord در مورد این مکالمات با آسوشیتدپرس صحبت کرد اما به دلیل نگرانی برای امنیت شخصی خود از ذکر نام خودداری کرد. این فرد گفت، این گروه که “Thug Shaker Central” نام دارد، افرادی را جذب کرد که در مورد انواع اسلحه های مورد علاقه خود صحبت می کردند و میم ها و جوک هایی را به اشتراک می گذاشتند که برخی از آنها نژادپرستانه و ضد یهود بودند.

این گروه همچنین شامل گفتگوی مداوم در مورد تهاجم روسیه به اوکراین بود. عضو Discord که تأیید کرد OG Teixeira است، گفت که ماه ها، یکی از اعضای مستعار “OG” مجموعه ای از مطالب طبقه بندی شده را پست می کند.

همکارش گفت که تکسیرا دوست داشت در مورد اسلحه صحبت کند، یک مسیحی مومن بود و اغلب با اعضای گروه دعا می کرد. در ماه‌های اخیر، تکسیرا از ارتش ایالات متحده ناامید شد و شروع به ابراز «تأسف کرد». [about] ملحق شدن،» آن شخص گفت. “او حتی گفت اگر حتی به پیوستن به آن فکر کنم، ** من را زیر پا می گذارد.”

به گفته کاربر Discord، Teixeira همچنین نگران این بود که دولت فدرال بیش از حد قدرتمند شده است.

عضو گروه چت گفت که مطمئن نیست چرا Teixeira ثبت نام کرده است، اما فکر می کند که برای دانشگاه به پول نیاز دارد. او افزود که OG در ساختن میم ها خوب است.

او در کار خود مهارت داشت. یکی از اعضای گروه گفت که او با فتوشاپ خوب بود.

Teixeira اخیراً به کلاس 1 Airman ارتقا یافت و به بال شناسایی 102 در پایگاه گارد ملی هوایی Otis منصوب شد، جایی که شغل او به عنوان دستیار سیستم های حمل و نقل سایبری درج شد.

علیرغم رتبه نسبتاً پایین او، موقعیت فناوری به Teixeira مسئولیت حفظ شبکه های رایانه ای با دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده را می داد. Teixeira در اکتبر 2021 فعالیت خود را آغاز کرد.

اعضای گروه دیسکورد، تیشیرا را فردی توصیف کردند که می‌خواهد خودنمایی کند، نه اینکه انگیزه‌اش برای اطلاع‌رسانی عمومی در مورد عملیات نظامی ایالات متحده یا تأثیرگذاری بر سیاست‌های ایالات متحده باشد.

عضو دیسکورد گفت که او معتقد نیست که Teixeira اسنادی را برای تضعیف دولت ایالات متحده یا دلایل ایدئولوژیکی افشا کرده است.

او می‌گوید: «اگر بخواهم هر نوع ارزیابی روی آن انجام دهم، کم و بیش فقط عده‌ای از آدم‌های بی‌نظیر هستند که می‌خواهند نگاهی به برخی چیزها بیندازند و آنها را با هم مقایسه کنند و به نوعی با آن شوخی کنند.

“در پایان روز، منظورم این است که ما فقط سعی می کنیم سرگرم شویم.”

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، گفت که “مجازات بسیار جدی” در ارتباط با جنایاتی است که تکسیرا ادعا می شود مرتکب شده است.

“افرادی که برای دریافت اسناد طبقه بندی شده توافق نامه امضا می کنند، اهمیت امنیت ملی عدم افشای آن اسناد را می شناسند و ما قصد داریم این پیام را ارسال کنیم. [about] گارلند گفت که این چقدر برای امنیت ملی ما مهم است.

[ad_2]