معترضان تایلندی با پرتاب رنگ و آب پاشیدن به مقر پلیس تایلند

[ad_1]

رهبران یک ماه اعتراضات اعتراضی خواستار اصلاحات در خیابان ها هستند.

معترضان مخالف دولت در پایتخت تایلند یک روز پس از پلیس با استفاده از گاز اشک آور و آب بر روی معترضین ، به مقر پلیس پاشیدند و پلاک آنها را با رنگ پاشیدند.

این پادشاهی ماهها با اعتراضات دانشجویی که خواستار تغییر سناریوی نظامی و برکناری نخست وزیر پراوت چان اوچا بود ، که برای اولین بار قدرت را با کودتا در سال 2014 به دست گرفت ، متزلزل شده است. برخی از جنبش ها همچنین خواستار اصلاحات در سلطنت دست نخورده هستند. ، موضوعی یکبار تابو که موجهای شوکی را از طریق تاسیس تایلند ارسال می کند.

پس از وعده رهبران برای تظاهرات بیشتر ، هزاران نفر روز چهارشنبه در محل راتچاپرسونگ در قلب منطقه تجاری و خرید بانکوک گرد هم آمدند.

آنها پس از پاشیدن شعارهای ضد سلطنتی بر روی دیوارها و زمین ، در امتداد مقرهای پلیس ملی که به شدت محافظت شده بودند – به رهبری یک دلقک و رژه اردک های لاستیکی بادی غول پیکر – حرکت کردند. آنها با یک راهب بودایی همراه بودند و با سه انگشت احترام از فیلمهای بازیهای گرسنگی که به نمادی از جنبش اعتراضی به رهبری جوانان وام گرفته شده بود ، می پردازند.

تظاهرات کننده در هنگام تظاهرات در بانکوک ، تایلند ، 18 نوامبر سال 2020 ، سه انگشت سلام می دهد. [Soe Zeya Tun/Reuters]

معترضین در مقابل ساختمان در مرکز بانکوک شعار می دادند: “برده های استبداد”. بسیاری از آنها برای محافظت از خود در برابر اقدامات پلیس به کلاه ایمنی ، عینک و ماسک گاز مجهز شده بودند.

پلیس در داخل محاصره شده بود ، آنها بلافاصله تلاشی برای متوقف کردن تظاهرات نکردند.

اعتراض روز چهارشنبه یک روز پس از شدیدترین درگیری ها از زمان آغاز جنبش دموکراتیک در ژوئیه برگزار شد ، زمانی که پلیس با گاز اشک آور و آب به سمت معترضین عصبانی که قصد داشتند به پارلمان بروند ، شلیک کرد ، جایی که نمایندگان مجلس درباره تغییرات احتمالی قانون اساسی بحث و گفتگو کردند.

فعالان طرفدار دموکراسی با سلطنت طلبان که آنها نیز به خیابان ها آمده بودند درگیر شدند.

به گفته مقامات پزشکی بیش از 50 نفر در روز سه شنبه زخمی شدند که شش نفر از آنها زخمی شده اند ، هرچند مشخص نیست که مسئول تیراندازی چه کسی بوده است.

اسکات هیدلر از الجزیره گفت بانکوک گفت که اعتراضات روز چهارشنبه عمدتا مسالمت آمیز بود.

وی گفت: “امروز جشن بسیار بیشتر است.”



[ad_2]