مقبره اسطوره فوتبال پله درهای خود را به روی عموم مردم برزیل گشود | اخبار فوتبال

[ad_1]

دو مجسمه طلایی از برنده سه دوره جام جهانی به بازدیدکنندگان مقبره در سانتوس خوش آمد می گوید.

آرامگاهی که برای تابوت طلایی پله ساخته شده بود، بیش از پنج ماه پس از مرگ اسطوره فوتبال برزیل بر اثر سرطان روده بزرگ، به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.

این مقبره که در طبقه دوم یک قبرستان مرتفع در سانتوس، خارج از سائوپائولو قرار دارد، روز دوشنبه درهای خود را باز کرد و با دو مجسمه طلایی پله و چمن مصنوعی پذیرای بازدیدکنندگان بود.

دیوارهای آن حاوی تصاویری از هواداران در یک استادیوم با موسیقی متن بی پایانی از تشویق در پس زمینه است.

پله که یکی از -اگر نگوییم- بهترین فوتبالیست تمام دوران محسوب می شود، در ژانویه پس از تشییع جنازه ای که صدها هزار نفر از جمله رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، برای ادای احترام به سانتوس آمدند، به خاک سپرده شد.

مجسمه های طلایی پله
[Nelson Almeida/AFP]

این کار با عشق زیادی توسط افرادی که او را می شناختند و با او زندگی می کردند انجام شد. به نقل از آسوشیتدپرس، ادسون چولبی دو ناسیمنتو، یکی از پسران پله، پس از یک مراسم کوچک با خانواده و دوستان، گفت: “این ماهیت او را دارد.”

پله که به “شاه” معروف بود تنها بازیکنی است که سه بار قهرمان جام جهانی شده است. او در سال های 1958، 1962 و 1970 این جام را بالای سر برد.

در سال 2000، سازمان جهانی فوتبال فیفا، او را به همراه دیگو مارادونا آرژانتینی که در سال 2020 درگذشت، به عنوان بازیکن قرن معرفی کرد.

کمیته بین المللی المپیک همچنین در سال 1999 پله را به عنوان “ورزشکار قرن” معرفی کرد.

پس از بازنشستگی در سال 1977، پله به عنوان “قهرمان ورزش” برای سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، خدمت کرد و به ترویج تربیت بدنی در سراسر جهان کمک کرد. او همچنین از یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، به عنوان سفیر حسن نیت حمایت کرد.

او در 29 دسامبر در سن 82 سالگی پس از مبارزه طولانی با سرطان درگذشت. این مقبره توسط صاحب گورستان، پپه آلستوت، که در سال 2018 درگذشت، برنامه ریزی شده بود.

آلستوت امیدوار بود این مقبره در طبقه نهم، مشرف به استادیوم ویلا بلمیرو باشگاه سانتوس، جایی که پله 18 سال در آن بازی کرد، باشد. در عوض، خانواده این بازیکن او را در طبقه دوم دفن کردند تا هواداران بتوانند دسترسی بهتری داشته باشند.

“میلرزم. اریکا ناسیمنتو، اقتصاددان 42 ساله گریان، به AP گفت: انرژی در این مکان سورئال است.

فوتبالیست سابق روبرتو میلانو 56 ساله نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

میلانو گفت: او بخشی از زندگی من است. با افزایش سن، باید از بهترین الگوها پیروی کنیم. شاید او از همه بزرگتر بود.

ماه گذشته، یک فرهنگ لغت برزیلی “پله” را به عنوان صفتی اضافه کرد که در آن شخصی را توصیف می کند که ” استثنایی، غیرقابل مقایسه، منحصر به فرد است.”

پیام فرهنگ لغت مایکلیس بخشی از کمپینی بود که بیش از 125000 امضا به افتخار این فوتبالیست فقید جمع آوری کرده است.

[ad_2]