مهلت تسلیم شدن در حال نزدیک شدن است که اتیوپی برای حمله به Tigrei آماده می شود اتیوپی

[ad_1]

آخرین مهلت تحویل نیروهای تیگری تنها چند ساعت است و ارتش اتیوپی تهدید به بمباران پایتخت منطقه ، شهری با نیم میلیون نفر جمعیت می کند.

نخست وزیر اتیوپی در Wednedsay درخواست های بین المللی رو به رشد گفتگو و توقف درگیری های مرگبار در منطقه شمال تیگره را به عنوان “مداخله” رد کرد و گفت که کشورش با پایان یافتن اولتیماتوم پخش 72 ساعته در 4:30 بعد از ظهر به تنهایی با این درگیری مقابله خواهد کرد. GMT

در بیانیه دفتر نخست وزیر ابی احمد در حالی که نیروهای دولتی پایتخت ، Tigrei Mekel را با تانک محاصره کردند ، اظهار داشت: “ما با احترام از جامعه جهانی می خواهیم که از هرگونه مداخله ناخواسته و غیرقانونی خودداری کنند.”

“جامعه بین المللی باید آماده باشد تا زمانی که دولت اتیوپی درخواستهای خود را برای کمک به جامعه ملتها ارائه دهد. ما هرگونه مداخله در امور داخلی خود را رد می کنیم. “

زنان Tigray که از درگیری فرار می کنند در مرکز حمل و نقل نزدیک گذرگاه مرزی لوگدی در شرق سودان منتظر کمک هستند [Nariman el-Mofty/AP]

آتش توپخانه

در همین حال ، یک خبرگزاری در منطقه آمهارا در اتیوپی گزارش داد که بیش از 10 هزار سرباز تیگران در طی یک درگیری سه هفته ای در شمال کوهستانی “نابود” شده اند.

گزارش آژانس دولتی AMMA در آمهارا ، جایی که مقامات از نیروهای فدرال ابی حمایت می کنند ، قابل تأیید نیست و هیچ واکنش فوری از جبهه مردمی برای آزادی Tigre (TPLF) وجود ندارد.

ابی ، برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته ، اصرار دارد که او این درگیری را “عملیاتی برای اجرای قانون” می نامد تا اینکه اولتیماتوم وی برای تحویل رهبران TPLF قبل از فشار نهایی متوقف شود.

دولت ابی به نیم میلیون نفر از ساکنان مکله هشدار داده است که از TPLF و رهبران نظامی فاصله بگیرند و می گوید هیچ رحمتی نخواهد شد – زبانی که رئیس حقوق بشر سازمان ملل و دیگران هشدار داده اند که می تواند منجر به “نقض بیشتر” شود. حقوق بشردوستانه بین المللی “.

ارتباطات تقریباً به طور کامل برای منطقه شش میلیون نفری Tigray قطع شده است و مشخص نیست که چه تعداد از افراد در Mekel از هشدارها و خطر شلیک توپخانه مطلع هستند.

دیپلمات ها روز سه شنبه گفتند که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک جلسه غیرعلنی برای ابراز حمایت از تلاش های اتحادیه آفریقا برای اعزام سه نماینده سطح بالا به اتیوپی ، در یک جلسه غیرعلنی برگزار کردند.

دو نماینده دیپلماتیک به رویترز گفتند که سه نماینده اتحادیه اروپا – روئسای سابق خواکیم چیسانو از موزامبیک ، الن جانسون سیرلیف از لیبریا و کاگالما موتالانت از آفریقای جنوبی – قرار بود روز چهارشنبه وارد آدیس آبابا شوند.

“نگرانی بزرگ”

جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواخر روز سه شنبه گفت که جنگ به طور جدی منطقه را بی ثبات کرده و اقدامات نظامی باید متوقف شود.

بورل پس از گفتگو با وزیر امور خارجه اتیوپی گفت: “من در مورد خشونت فزاینده علیه منشا ethnic قومی ، قربانیان بیشمار و نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی ابراز نگرانی زیادی کرده ام.”

روز چهارشنبه بلافاصله نمی توان با رهبر منطقه Tigray ، Debretsion Gebremichael تماس گرفت.

TPLF بیش از یک ربع قرن بر دولت اتیوپی تسلط داشته است ، اما پس از روی کار آمدن ابی در سال 2018 و تلاش برای تمرکز قدرت در کشوری که مدتها توسط قومیت اداره می شود ، برکنار شد. وقتی ابی ائتلاف حاکم را منحل کرد ، TPLF استعفا داد و پس از به تعویق افتادن رای گیری ملی توسط COVID-19 ، دولت فدرال را با برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر خشمگین کرد. اکنون هر طرف طرف دیگر را غیرقانونی می داند.

جامعه بین المللی فوراً خواستار برقراری ارتباطات در منطقه Tigrei شده است تا ادعاهای طرف های متخاصم بررسی شود تا با تشدید گرسنگی ، مواد غذایی و سایر تجهیزات مورد نیاز ارسال شود.

یکی از اعضای نیروهای ویژه آمهارا از یک گذرگاه مرزی با اریتره محافظت می کند [Eduardo Soteras/AFP]

بدبختی همچنان ادامه دارد

سازمان ملل متحد گفته است از زمان آغاز جنگ در 4 نوامبر ، زمانی که ابی TPLF را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد ، قادر به ارسال تجهیزات به Tigrei نبوده است.

در طی سه هفته جنگ صدها ، شاید هزاران نفر کشته شدند. بیش از 40،000 پناهنده به سودان گریخته اند. نزدیک به 100000 پناهنده اریتره ای در اردوگاه های شمال تیگره به خط شلیک نزدیک شده اند.

بدبختی برای پناهندگان در سودان همچنان ادامه دارد ، با کمبود غذا ، دارو ، کمی سرپناه ، بودجه اندک و ارتباط کم یا بدون تماس با بستگان در Tigrei. سلیمان علی موسی ، فرماندار استان قاداریف گفت: “ما کاملاً آماده نیستیم.”

یکی از پناهندگان ، ترهاس آدیسو ، گفت: “به ما کمک کن تا نمیریم.” “ما از یک جنگ آمده ایم. ما می ترسیدیم که از جنگ بمیریم و به اینجا آمدیم ، ما نمی خواهیم از گرسنگی ، بیماری بمیریم. اگر آنها به ما کمک کنند ، باید سریع به ما کمک کنند. این تمام چیزی است که می خواهم بگویم. “

در همین حال ، گزارش ها درباره هدف قرار گرفتن ببرهای قومی ، حتی در خارج از اتیوپی ، همچنان ادامه دارد. این نیروها در بیانیه ای گفتند که به سه نظامی که با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در سودان جنوبی خدمت می کنند ، در آخر هفته دستور بازگشت داده شده است.

دولت ابی گفته است که هدف آن محافظت از غیرنظامیان ، از جمله دجله است ، اما گزارش ها درباره دستگیری ، تبعیض ، جستجوی خانه به خانه و حساب های بانکی مسدود همچنان ادامه دارد.

در سومالی ، اتیوپی چند صد ببر را در نیروهای صلح آمیز AU که با جنگنده های وابسته به القاعده می جنگند ، خلع سلاح کرده است.

روز سه شنبه ، نهاد حقوق بشر منصوب شده توسط دولت اتیوپی یک گروه جوانان را در Tigrayan متهم کرد که حدود 600 غیرنظامی را به قتل رسانده است زیرا نیروهای فدرال و محلی ادعا می کنند که در جنگ پیشرفت دارند.

تأیید اظهارات هیچ یک از طرفین امکان پذیر نیست ، زیرا ارتباطات تلفنی و اینترنتی با Tigray قطع شده و دسترسی به منطقه به شدت کنترل می شود.



[ad_2]