مودی پارلمان جدید هند را با تحریم مخالفان افتتاح کرد | اخبار

[ad_1]

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در مراسمی دیدنی که توسط بیش از ده ها حزب مخالف تحریم شده بود، ساختمان جدید پارلمان را در دهلی نو افتتاح کرد.

مودی ساختمان جدید پارلمان را که او آن را “مهد توانمندی” نامید، روز یکشنبه افتتاح کرد و در حالی که کشیش های هندو در آغاز مراسم سرودهای مذهبی می خواندند، نماز خواند.

«مجلس جدید فقط یک ساختمان نیست. این نماد آرزوی 140 کرور است [1.4 billion] مودی در یک سخنرانی پس از افتتاحیه که یک سال قبل از انتخابات پارلمانی در پرجمعیت ترین کشور جهان و در حالی که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) مودی برای سومین دوره در قدرت تلاش می کند، گفت.

او گفت: «این مجموعه جدید گواهی بر یک هند مستقل خواهد بود.

ساختمان جدید پارلمان بخشی از طرح دولت ملی گرای هندو مودی برای توسعه مجدد معماری دوران استعمار بریتانیا از جمله ساختمان قدیمی پارلمان است که احتمالاً به موزه تبدیل خواهد شد.

احزاب اپوزیسیون از این رویداد انتقاد کردند و گفتند که نخست وزیر، رئیس جمهور دروپادی مورمو را که تنها دارای اختیارات تشریفاتی است اما رئیس دولت و بالاترین مقام قانون اساسی است، برکنار کرد.

“توهین” به دموکراسی هند

احزاب اپوزیسیون روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که تصمیم مودی برای افتتاح این ساختمان “توهین جدی” به دموکراسی هند است و افزودند که دولت در حالی که “قانونی متناقض” با یک قانون مخالف را “رد صلاحیت، تعلیق و سکوت” کرده است. بحث کمی

احزاب گفتند: «وقتی روح دموکراسی از پارلمان بیرون کشیده شد، ما هیچ ارزشی در ساختمان جدید پیدا نمی کنیم.

گشایش ساختمان جدید پارلمان بدون مخالفت به معنای وجود دموکراسی در کشور نیست. سوپریا سوله، رهبر اپوزیسیون به خبرگزاری ANI گفت: این یک رویداد ناتمام است.

دولت مودی استدلال مخالفان را رد کرد و گفت که نقض پروتکل وجود ندارد و نخست وزیر به رئیس قانون اساسی کشور احترام می گذارد.

آمیت شاه وزیر کشور گفت که مخالفان این رویداد را سیاسی کرده اند و دیگر رهبران حزب مودی این تحریم را “توهین به نخست وزیر” توصیف کردند.

ساختمان جدید مثلثی شکل که با هزینه تخمینی 120 میلیون دلار ساخته شده است، بخشی از بازسازی 2.8 میلیارد دلاری دفاتر و اقامتگاه های دوران بریتانیا در پایتخت است که شامل بلوک هایی از ساختمان ها برای استقرار وزارتخانه ها و ادارات دولتی و ساختمان جدید مودی است. ساختمان مسکونی خصوصی کل پروژه که Central Vista نام دارد 3.2 کیلومتر (1.9 مایل) طول دارد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، عصای طلایی سلطنتی را حمل می کند تا در نزدیکی صندلی رئیس مجلس در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید پارلمان در دهلی نو، هند، یکشنبه، 28 می نصب شود.
مودی عصای سلطنتی را که قرار است در نزدیکی صندلی بلندگو نصب شود، حمل می کند [AP]

مجموعه پارلمان دقیقا روبروی ساختمان میراث دایره ای قدیمی است که توسط معماران بریتانیایی ادوین لوتینز و هربرت بیکر در سال 1927، دو دهه قبل از استقلال هند ساخته شده است.

پارلمان جدید دارای 1272 کرسی در دو مجلس است که نزدیک به 500 کرسی بیشتر از ساختمان قبلی است و حداقل سه برابر فضای بیشتری برای پذیرش نمایندگان جدید دارد.

این پروژه در سال 2019 اعلام شد و مودی سنگ بنای آن را یک سال بعد در دسامبر 2020 گذاشت.

این طرح با انتقاد شدید سیاستمداران مخالف، معماران و کارشناسان میراث مواجه شد که بسیاری از آنها آن را از نظر زیست محیطی غیرمسئولانه، تهدیدی برای میراث فرهنگی و بسیار پرهزینه خواندند.

خشم در سال 2021 زمانی افزایش یافت که حداقل 12 حزب اپوزیسیون جدول زمانی پروژه را زیر سوال بردند و گفتند که این پروژه در حالی ساخته می شود که کشور با افزایش ویرانگر موارد COVID-19 مواجه است. آنها توسعه مجدد را به عنوان “پروژه بیهوده” مودی توصیف کردند و گفتند که ساخت آن بر حفظ جان و معیشت در طول همه گیری اولویت دارد.

دولت مودی گفت که توسعه مجدد ضروری است زیرا ساختمان قدیمی تر “نشانه هایی از پریشانی و استفاده بیش از حد را نشان می دهد” و طرح جدید “میراث و سنت های کشور را ترکیب می کند”.

در جریان مراسم تلویزیونی روز یکشنبه، مودی در برابر عصای سلطنتی طلایی تعظیم کرد، عصای سلطنتی او می گوید که نماد انتقال قدرت زمانی است که در آستانه استقلال هند از بریتانیا در سال 1947 به اولین نخست وزیر هند داده شد.

ده ها کشیش هندو به دنبال مودی وارد پارلمان شدند و او عصای فرمان را نزدیک صندلی رئیس مجلس گذاشت.

منتقدان مودی و رهبران اپوزیسیون اصالت تاریخی این عصا را زیر سوال برده و گفته اند که این نشان برای یک سلطنت مناسب است نه یک دموکراسی.

راهول گاندی، رهبر اپوزیسیون کنگره ملی هند، مودی را متهم کرد که مراسم تحلیف را به عنوان یک مراسم سلطنتی تلقی می کند.

گاندی در توییتی نوشت: «پارلمان صدای مردم است. نخست وزیر بازگشایی ساختمان های پارلمان را تاج گذاری می داند.

طرفداران مودی، پارلمان جدید را تلاش او برای بازسازی کریدور قدرت هند و از بین بردن میراث استعماری این کشور می دانند.

سال گذشته، مودی یک خیابان استعماری بازسازی شده را در قلب دهلی نو افتتاح کرد که برای رژه نظامی استفاده می شود. این بلوار قبلا “راجپات” یا کینگزوی نامیده می شد، اما حزب مودی آن را به “مسیر کارتاویا” یا جاده ای به وظیفه تغییر داد و ادعا کرد که نام قدیمی “نماد بردگی” است که “برای همیشه پاک شده است”.



[ad_2]