پی اس جی یازدهمین عنوان قهرمانی فرانسه را به دست آورد و مسی رکورد گلزنی اروپا را شکست اخبار فوتبال

[ad_1]

پاری سن ژرمن رکورد یازدهمین عنوان قهرمانی فرانسه را با گلزنی لیونل مسی در تساوی 1-1 خارج از خانه مقابل استراسبورگ به دست آورد تا رکورد گلزنی در پنج لیگ برتر اروپا را بشکند، اما هنوز سوالاتی در مورد آینده این بازیکن آرژانتینی در این باشگاه وجود دارد.

بازی اول مسی در روز شنبه با گل تساوی کوین گامیرو لغو شد، اما این نتیجه باعث شد تا پاری سن ژرمن با یک بازی باقی مانده به پایان فصل، 4 امتیاز از لنس رده دومی برتری داشته باشد.

پاری سن ژرمن رکورد قبلی 10 عنوان قهرمانی سنت اتین در سال 1981 را پشت سر گذاشت که یک سال پیش با سرمربی سابق مائوریسیو پوچتینو با آن برابری کرد.

این نهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در 11 فصل اخیر است، دوره ای که آنها تحت مالکیت سرمایه گذاری ورزشی قطر بر فوتبال فرانسه مسلط شده اند.

پاری سن ژرمن آخر هفته آخر فصل را با 6 امتیاز اختلاف از نزدیکترین رقیب لنز با تنها 6 امتیاز بازی و تفاضل گل بسیار بهتر آغاز کرد.

در پایان، آنها فقط به تساوی نیاز داشتند تا به طور رسمی به عنوان قهرمان تایید شوند، زیرا لنز موفق شد آژاکسیو را با نتیجه 3-0 شکست دهد.

کیلیان امباپه با زدن شانزدهمین گل فصل خود در لیگ 1، مسی را آماده کرد تا پاری سن ژرمن را قبل از یک ساعت پیش بیاندازد.

همچنین این 496 امین گل مسی در لیگ اروپا بود و رکورد کریستیانو رونالدو در 5 گل برتر لیگ اروپا را شکست.

گامیرو، مهاجم سابق پاری سن ژرمن، در 11 دقیقه باقی مانده پس از نجات جانلوئیجی دوناروما از مورگان سانسونه، بازی را به تساوی کشاند.

این تساوی در نهایت برای هر دو تیم مناسب بود زیرا به استراسبورگ اجازه داد تا بقای خود را در لیگ برتر تضمین کند.

مسی پی اس جی
بازی مسی با فردریک ژیلبر از آر سی استراسبورگ [Pascal Rossignol/Reuters]

روزهای ناخوش

پیروزی PSG با وجود شکست تیم کریستوف گالتیه در شش بازی در سال 2023 تضمین شده بود، در حالی که نزدیکترین مدعیان لنز بیشتر تحسین ها را دریافت کردند.

پاری سن ژرمن قبل از جام جهانی فوتبال با ظهور امباپه، مسی و نیمار شکست نخورده بود که با توجه به دورنمای تورنمنت پیش رو در قطر پیش رفت.

با این حال، آنها در 6 بازی از 17 بازی اول خود در لیگ در سال 2023 شکست خوردند و در فینال لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ و در جام حذفی فرانسه در همان مرحله حذف شدند.

جام مقدس پاری سن ژرمن لیگ قهرمانان اروپا است، جایی که باشگاه به طور منظم در لحظات حساس شکست می خورد – از جمله اینکه در 16 بازی گذشته پنج بار در هفت فصل بازی کرده است.

حال و هوای اطراف باشگاه در هفته های اخیر با هواداران ناراضی ترش به نظر می رسد. نیمار که اکنون 31 سال دارد، مشکلات مصدومیت بیشتری داشته و مسی به دلیل غیبت در تمرین پس از سفر غیرمجاز به عربستان سعودی محروم شد.

زمانی که نتایج بد پیش رفت، برخی از خشم هواداران متوجه مسی شد، مسی که از زمان بازگشتش پس از قهرمانی در جام جهانی با آرژانتین، عملکرد ضعیفی داشت.

مارکو کردمیر، یک ایجنت فوتبال، اوایل این ماه به الجزیره گفت که مشخص است مسی – که قراردادش در پایان فصل به پایان می رسد – می خواهد صحنه را تغییر دهد.

او گفت: “او می تواند به الهلال، اینتر میامی یا بارسلونا برود… اما آنچه مسلم است این است که مسی سال آینده در پی اس جی نخواهد بود زیرا در حال حاضر شکافی وجود دارد، از جمله شکاف با هواداران.”

همچنین گمانه زنی ها مبنی بر تعویض گالتیه – که دو سال پیش با لیل هم قهرمان شد – در پایان فصل جابجا خواهد شد.

گالتیه روز جمعه گفت: “وقتی حساب می کنیم، باید نیم فصل اول را تجزیه و تحلیل کنیم و اینکه بازیکنان در زمان بازگشت از جام جهانی در چه وضعیتی بودند.”

“اما من ناامیدی را درک می کنم. فصل بسیار عجیبی بود.»

گالتیه سال گذشته پس از تصمیم امباپه برای نادیده گرفتن رئال مادرید و امضای قرارداد سه ساله جدید وارد زمین شد.

امباپه – بهترین گلزن با 40 گل در این فصل – ممکن است اکنون از خود بپرسد که آیا انتخاب درستی انجام داده است، اگرچه سوال آینده او به زودی دوباره مطرح خواهد شد.

طبق گزارش ها، قرارداد این بازیکن 24 ساله در سال آینده تمام می شود، مگر اینکه او گزینه ماندن تا سال 2025 را انتخاب کند.

همه نگاه ها به کاری خواهد بود که لوئیس کامپوس، مربی پرتغالی جذب پاری سن ژرمن در بازار نقل و انتقالات انجام می دهد.

قوانین فیرپلی مالی یوفا و این واقعیت که پاری سن ژرمن دارای انبوهی از بازیکنان ناخواسته با قراردادهای بزرگ است که پس از یک فصل به صورت قرضی آماده بازگشت هستند، مانع او شده است.

صرفه جویی در دستمزد سالانه مسی که حدوداً 30 میلیون یورو (32.5 میلیون دلار) است، مقداری آزادی عمل خواهد داشت.

توجه زیادی به میل به تمرکز بر بازیکنان جوان‌تر که از منطقه پاریس سرچشمه می‌گیرند معطوف شد، مکانی پربار برای پرورش استعداد.

به هر حال، این باشگاهی است که در سال‌های اخیر از تصمیم برای کنار گذاشتن بسیاری از بازیکنان احتمالی، از کینگزلی کومان و آدرین رابیوت گرفته تا موسا دیابی، کریستوفر انکونکو و مایک میگنان، ضربه خورده است.

در همین حال، مالکان باشگاه همچنان در تلاش برای خرید پارک دو پرنس از شهر پاریس ناکام مانده اند تا بتوانند ظرفیت خود را افزایش دهند و احتمال انتقال به ورزشگاه بزرگتر استاددو فرانس را افزایش دهند.

[ad_2]