موزه هنر هنرهای “پیشرفته” چینی را در Foshan صنعتی ایجاد می کند چین

[ad_1]

فوشان ، چین – پس از پنج سال برنامه ریزی ، یک بیماری همه گیر و یک آدم ربایی ناموفق ، سرانجام موزه هنر He ، با صدای بلند و جدیدترین هنر خصوصی چین در استان گوانگدونگ ، از بازدید کنندگان استقبال می کند.

در ابتدا با انفجار COVID-19 ، که دهانه برنامه ریزی شده آن را در اواسط ماه مارس تخریب کرد ، به تأخیر افتاد ، سپس با تلاش برای ربودن بنیانگذاران امپراطوری الکترونیکی Midea – He Xianjian 78 ساله و پسرش ، بنیانگذار موزه ، تقریباً از خط خارج شد. He Jianfeng – در یک مجتمع ویلایی مجاور.

اما با توجه به درام پشت سر آنها و چین ، یکی از کشورهایی که کمتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته موزه هنر است. [HEM] در روز ملی چین در ماه اکتبر در جنوب شهر فوشان افتتاح شد.

شائو شو ، مدیر عامل HEM ، به الجزیره گفت که خانواده He امیدوارند که این مکان بتواند تعادل بین چینی ها ، لینگنان – تقریبا کانتونی – و فرهنگ های هنری غربی و توسعه بیشتر هنر و فرهنگ در زادگاهش را نشان دهد. خانواده؛ شهری که در حال حاضر به دلیل مقیاس عظیم کارخانه بیشتر از هنر شناخته می شود.

وی گفت: “HEM دوست دارد لذت خصوصی را به لذت عمومی تبدیل كند.”

این خانواده معماری مشهور ژاپنی ، تادائو آندو را برای طراحی ساختمان بتونی دیواره ای شیشه ای سفارش دادند که بخشی از آن از خانه های خشتی سنتی منطقه الهام گرفته شده است.

موزه هنر He توسط معمار معروف ژاپنی Tadao Ando طراحی شده است [Michael Standaert/Al Jazeera]

پشت درختان پنهان شده است – روبروی مقر Midea و یک ساختمان کوچک که دفاتر ، رستوران ها و چای فروشی های سطح بالای آن را در خود جای داده است – ساختار 16000 متر مربع (172،223 فوت مربع) شامل دو راه پله گسترده است که به صورت مارپیچ در اطراف یک مرکز روشن قرار دارد حیاطی که قلب موزه را تشکیل می دهد.

“جهان جهانی”

در این مکان قطعاتی از مجموعه خود He Jiangfeng که طی 10 سال گذشته ساخته شده و حدود 500 اثر با سه چهارم آنها یا هنر سنتی یا معاصر چینی و بقیه از غرب است ، ارائه شده است.

نمایشگاه افتتاحیه ، با سرپرستی Feg Boyi ، دنیای جهانی است ، که شامل صحنه ها و مواد روزمره است – اتاق های رنگارنگ پر از نور و “یک اتاق غذاخوری ساده” پر از مصنوعات از سنت های آشپزی شوند. سایر اتاق ها شامل مجسمه هایی از مجموعه چرخ های بزرگ تراکتور مانند است که از مواد روزمره توسط هنرمند یینگ ژوزنگ ساخته شده تا نصب توسط مونا هاتوم ، هنرمند فلسطینی ، نقشه جهانی ساخته شده از سنگ مرمر شیشه ای شفاف که کف را پر می کند.

همچنین چندین اتاق آثار هنری در لینگان وجود دارد که دارای مناظر برفی و گاومیش های آب است.

از مجموعه HEM ، گوزن چشمگیر PixCell کهه ناوا ساخته شده است ، از حباب های شیشه ای شفاف و طلایی و سایر مواد ساخته شده است ، در حالی که بازدید کنندگان بین گوشه های بین اتاق های گالری می چرخند ، به تنهایی ایستاده است.

“در آینده ، با توجه به محتوای مجموعه ، توسط آن تقویت می شود [various] گونه ها و با کارهای هنری هنرمندان جوان در سراسر جهان گسترش می یابد. “

گوزن های PixCell توسط کوهی ناوا بخشی از مجموعه دائمی موزه است [Michael Standaert/Al Jazeera]

این موزه به تعداد روزافزون موزه های هنری خصوصی و بودجه دولتی چین افزوده است زیرا این کشور ادعا می کند به یک قدرت فرهنگی جهانی تبدیل شده است.

بر اساس آمار اداره میراث فرهنگی ملی چین ، در 40 سال گذشته تعداد موزه های هنر در چین از چند صد موزه به بیش از 5000 رسیده است.

مگ مگیو ، مدیر گالری هنرهای زیبای پکن گفت: “از نظر من ، رشد موزه ها – چه در بخش های دولتی و چه در بخش های خصوصی – پیشرفت مهیجی است و برای غنی سازی جامعه ، فرهنگ ، آموزش و غرور مدنی خوب است.” “در پکن و هنگ کنگ ، جاز از بوستون.

“جسور”

برنامه ریزی های اخیر دولت با هدف افزایش گنجاندن هنرها در سیستم آموزش و پرورش است. امیلی دو ولف پتی ، بنیانگذار و استراتژیست ارشد فرهنگ بین المللی در Beijing Arts Associated ، به الجزیره گفت ، طی 5 سال آینده ، این وضعیت فقط در حالی گسترش خواهد یافت که استانها برنامه های بلند پروازانه ای را برای رشد موزه ها منتشر می کنند.

و گرچه ممکن است موقعیت مکانی آن در فوشان مشکلی ایجاد کرده باشد ، اما بیشتر کسانی که پیشرفت سایت را ردیابی کرده اند ، کاملاً منطقی هستند.

“من فکر می کنم خیلی خوب است که آنها موزه را راه اندازی کردند [in Foshan] نه گوانگژو یا شنزن ، “گفت د ولف پتی. “انجام چنین کاری احمقانه است. در اینجا یک فرصت واقعی برای گسترش دانش و احساس غرور محلی وجود دارد. “

این موزه همچنین هنرهای سنتی چین را به نمایش می گذارد [Michael Standaert/Al Jazeera]

مگیو گفت ، Foshan یک مکان تاریخی حیاتی برای فرهنگ کانتونی است.

وی با اشاره به منطقه توسعه در شهرهای جنوبی گفت: “موزه هنر He همچنین ارتباط تنگاتنگی با هنگ کنگ دارد و نمونه خوبی از رشد منطقه ای و همکاری در خلیج فارس است.”

شائو می گوید HEM می خواهد موزه ای با ریشه های محلی اما دیدگاه جهانی باشد.

در حالی که این موزه امیدوار است علاقه مندان به هنر را از شهرهای بزرگی مانند پکن ، شانگهای و جاهای دیگر جذب کند ، بنیانگذاران می دانند که ساکنان این مکانها از قبل فرصت زیادی برای بازدید از موزه های هنری و سایر اماکن فرهنگی دارند ، بنابراین تمرکز بر جذب افراد از فوشان و منطقه اطراف خلیج بزرگ.

شائو گفت: “برای مخاطبان محلی ، آنها ممکن است فرصت زیادی برای نمایش آثار هنری معاصر معروف بین المللی نداشته باشند.” “بنابراین ، HEM اختصاص داده شده است تا تخصص در فرهنگ محلی را به مخاطبان بین المللی نشان دهد و آنچه را در دنیای هنر خارج از مخاطبان محلی اتفاق می افتد ، ارائه دهد.”

با کنترل دقیق مرزهای چین برای جلوگیری از موارد قریب به اتفاق COVID-19 ، بازدید کنندگان خارجی کمیاب هستند و به مخاطبان محلی فرصت بیشتری برای کاوش می دهند.

تادائو آندو ساختمان را با پله های مارپیچی در قلب خود طراحی کرده است [Michael Standaert/Al Jazeera]

در هفته ملی تعطیلات که از اول اکتبر آغاز می شود ، HEM روزانه حدود 1600 بازدید کننده داشت و از آن زمان تقریباً به همین تعداد در آخر هفته ها جذب شده است.

فوشان در حال حاضر حدود هفت میلیون نفر جمعیت دارد ، اگرچه جمعیت كل منطقه خلیج فارس ده برابر بیشتر است.

“مخاطب کافی است ، هنرمند کافی است که بتواند آن را تحمل کند [museum growth] در اینجا و حمایت از برنامه ها ، “گفت: د ولف پتی. “آنها تعهدات جدی می گیرند ، با معماری جدی و کیوریتورهای جدی ، این یک ابتکار عالی است. من منتظر کارهای بعدی آنها خواهم بود. “



[ad_2]