بر اساس نظرسنجی ها ، انتخابات رومانی خیلی زود است که بتوان آن را اعلام کرد رومانی

[ad_1]

حزب حاکم لیبرال ملی و سوسیال دموکرات های چپ علیه زمینه های ریاضت اقتصادی علیه ویروس کرونا رأی دادند.

بر اساس نظرسنجی های اولیه ، حزب حاکم نخست وزیر لودوویچ اوربان (PNL) و سوسیال دموکرات های چپ (PSD) در آستانه انتخابات پارلمانی رومانی قرار دارند.

مطالعه ای که روز یکشنبه توسط INSOMAR انجام شد ، پیش بینی کندی PNL ، 32٪ در مقایسه با 28٪ برای PSD. نظرسنجی دیگر CURS-Avantgarde PSD را 30.5 درصد و PNL را 29.0 درصد اعلام کرد.

سوم اتحاد جدید حزب اکو لیبرال USR-Plus است.

انتظار می رود نتایج رسمی در اواخر شب انجام شود.

حتی اگر نتایج نهایی نشان دهد که اوربان با اختلاف کمی شکست را از دست می دهد ، انتظار می رود نامزدی برای تشکیل دولت را دریافت کند ، به احتمال زیاد با گروه USR-Plus.

بیش از 18 میلیون رومانیایی واجد شرایط رای گیری در اقدامات ایمنی ویروس کرونا برای فاصله فیزیکی ، استفاده از ماسک و ضد عفونی کننده دست بودند.

اما ناامیدی گسترده از طبقه سیاسی کشور ، همراه با موج دوم شیوع ویروس کرونا ، میزان رأی دهندگان را افسرده کرد ، که در کمترین میزان حدود 33 درصد بود.

یک نماینده انتخابات روز یکشنبه ، 6 دسامبر 2020 ، در پشت صفحه پلاستیکی در بخارست ، رومانی با یک رأی دهنده صحبت می کند. [Alexandru Dobre/AP]

تا به امروز ، هفتمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا بیش از 500000 مورد COVID-19 و بیش از 12000 مرگ را تأیید کرده است.

به نظر می رسد رومانیایی های مهاجر بیشتر رأی دهند ، با 200000 رأی تا اواخر بعد از ظهر یکشنبه – دو برابر بیشتر از 2016.

رومانی یکی از فقیرترین کشورهای اتحادیه اروپا است و در سال های اخیر چهار میلیون شهروند این کشور در جستجوی زندگی بهتر در سایر نقاط ، به ویژه در کشورهای عضو غربی بلوک هستند.

راهی “طرفدار اروپا”؟

در منطقه ای که اخیراً پوپولیست ها و ناسیونالیست ها خود را تاسیس کرده اند ، لیبرال اوربان با وعده نوسازی رومانی و نگه داشتن آن در یک مسیر “طرفدار اروپا” حمایت هایی را به دست آورده است.

اوربان گفت که او “به رومانی پویا و مدرن ، مطمئن به توانایی های خود و مورد احترام در صحنه بین المللی” رای داده است.

وی بعداً پس از انتشار نظرسنجی های اولیه به هواداران خود گفت: “PNL معتقد است كه برنده این انتخابات است.”

PSD از زمان سقوط کمونیسم در سال 1989 ، اغلب در ائتلاف های چند حزب که گاهی شامل PLN است ، بر سیاست رومانی تسلط دارد.

PSD در آخرین انتخابات سال 2016 پیروز شد و قبل از اینکه PLN یک سال پیش زمام امور یک دولت اقلیت را به دست بگیرد ، سه نخست وزیر و ده ها وزیر را پشت سر گذاشت.

دولت به رهبری PSD انتقادات شدیدی را از اتحادیه اروپا به دلیل دخالت در دادگستری و یک سری رسوایی های فساد درگیر با برجسته ترین اعضای حزب دریافت کرده است.



[ad_2]