مولوخیا: ماه رمضانی معطر و تند «طلسم خوش شانسی» | غذا

[ad_1]

شهر غزه – سیهم ابو شعبان، 40 ساله، هرگز نباید به این فکر کند که در اولین روز ماه مبارک رمضان برای افطار چه بپزد.

مولوخیا انتخاب بدیهی است: خورش غلیظ و خاکی که با برگ های گیاه گل خطمی جوت درست می شود، همیشه غذای آغازین ماه رمضان در غزه است.

این رسم است که خانواده ابوشعبان مانند بسیاری از خانواده های غزه آن را گرامی می دارند. سیهام می گوید، مادران و مادربزرگ ها می گویند رنگ سبز ملوکیه الهام بخش خوش بینی است و معتقدند در ماه مبارک خوش شانسی به همراه خواهد داشت.

با وجود حملات مکرر اسرائیل که در ماه رمضان اخیر متحمل شده اند، فلسطینی های غزه همچنان امیدوارند هر سال سالی بهتر و سبزتر داشته باشند. در واقع تا آنجا که ساختن مولوچیا می تواند طعنه آمیز و امیدوارکننده باشد زیرا فلسطینی ها متعجب می شوند که آیا این بار حملات را دفع می کند یا خیر.

گیاه جوت مولوکیا از آن تهیه می شود
گیاه جوت مولوکیا از آن تهیه می شود [Abdelhakim Abu Riash/Al Jazeera]

من و شوهرم، فرزندانم، مولوچیا را می‌پرستیم. از مادربزرگم شنیده ام که می گوید مولوچیا یکی از غذاهایی است که [brings] سیهام در حالی که برگ های مولوچیا را از ساقه ها می کند به الجزیره می گوید.

مادر چهار فرزند در طول ماه نه تنها برای فرزندان و شوهرش، بلکه برای مادر، پدر و دو خواهرش نیز مولوچیا درست می کند.

او می‌گوید: «بخشی از رسم این است که در ماه رمضان مجالس خانوادگی داشته باشیم، بنابراین وقتی خانواده‌ام را دعوت می‌کنم و منوی غذا را پیشنهاد می‌کنم، پدرم اصرار می‌کند که مولوچیا در کنار غذای اصلی روی میز باشد.

[ad_2]