مکزیک به یک میلیون مورد COVID-19 رسیده و به 100000 مورد مرگ می رسد مکزیک

[ad_1]

مکزیک پس از ایالات متحده ، برزیل و هند در رتبه چهارم مرگ و میر ناشی از ویروس قرار دارد.

طبق گفته مقامات ارشد بهداشت ، مکزیک از یک میلیون مورد ویروس کرونا عبور کرده و تقریباً 100000 مورد مرگ تایید شده را گزارش کرده است.

ریكاردو كورتس آلكالا ، مدیركل ارتقا Health سلامت مكزیك روز شنبه اعلام كرد كه تعداد موارد تایید شده ویروس کرونا در مکزیک در حال حاضر 1،003،253 ، حداقل 98،259 مرگ ناشی از COVID-19 است.

براساس آژانس خبری مستقر در خبرگزاری فرانسه ، این کشور بعد از ایالات متحده ، برزیل و هند از نظر مرگ ویروس در رتبه چهارم جهان قرار دارد. همچنین یازدهمین بالاترین تعداد عفونت را دارد.

منتقدان افزایش هزینه COVID-19 را به دلیل خودداری دولت از پیروی از اقدامات مدیریت همه گیر پذیرفته شده در سطح بین المللی ، از استفاده از ماسک صورت گرفته تا مسدود کردن ، آزمایش و ردیابی تماس ها ، مقصر می دانند.

هوگو لوپز-گاتل ، دستیار وزیر بهداشت ، پیشتر گفت که هر آزمایش گسترده ای “اتلاف وقت ، تلاش و پول” و ماسک های صورت “کمکی برای جلوگیری از شیوع ویروس” است.

از ابتدای شیوع همه گیر ، مکزیک موفق شده است فقط حدود 2.5 میلیون آزمایش برای شهروندان خود اعمال کند. در مکزیک ، فقط بیماران جدی آزمایش می شوند. آزمایش فقط 1.9٪ از جمعیت از زمان ابتلا به همه گیری ، ردیابی م contactsثر تماس ها ، تشخیص زودهنگام شیوع بیماری یا شناسایی موارد بدون علامت را ، اگر غیرممکن باشد ، دشوار کرده است.

در همین حال ، رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور تقریباً هرگز ماسک نمی زند و لوپز-گاتل فقط گاهی اوقات از آن ماسک می زند.

پیش از این ، دولت در 23 مارس محاصره را اعلام کرد ، اگرچه فعالیت های عمده اقتصادی بدون تحریم برای عدم رعایت آن همچنان باز بود.

مکزیکو سیتی ، مرکز شیوع این کشور ، رویکردی جایگزین را امتحان کرده است ، یعنی شناسایی محله هایی که گروه های موردی در آنها رخ داده و توجه ویژه به آنها. پوسترهای هشدار دهنده زرد روشن با عنوان “هشدار! شما در حال ورود به منطقه ای با عفونت شدید هستید. ” برای انجام برخی آزمایش ها غرفه های ویژه ای در این گونه محله ها ایجاد شده و چندین کارمند بهداشتی به دنبال مواردی از این خانه به خانه رفته اند. اما این نادر است.

کلودیا شین باوم ، شهردار مکزیکو روز جمعه از تعطیلی بارها به مدت 15 روز و زمان زودتر برای تعطیلی رستوران ها ، سینما ها و سالن های ورزشی به دلیل جهش در ویروس کرونا و پذیرش در بیمارستان در هفته گذشته خبر داد.

شین باوم همچنین گفت که آزمایشات روزانه به 10 هزار مورد افزایش می یابد.

برای پزشکان خط اول ، واکنش رسمی گاهی ناامیدکننده است.

دکتر آرتورو گالیندو ، رئیس برنامه بیماری های عفونی در انستیتوی ملی علوم پزشکی و تغذیه ، یکی از بیمارستان های دولتی پیشرو در مکزیک ، طی هفته های اخیر با آرامش مکزیکی ها ، واحد مراقبت های ویژه خود را تا 100 درصد ظرفیت پر کرد. و بیشتر با هم شروع کردیم اکنون بیمارستان موارد بحرانی COVID-19 را به مراکز درمانی دیگر ارسال می کند.

گالیندو به آسوشیتدپرس گفت: “من در خیابان بحث كرده ام كه ​​می گویم:” سلام ، ماسك به صورت بزن ، “و مردم با من بحث می كنند و استدلال می كنند ،” رئیس جمهور نیست “و این تنها بحث آنها است.”

“بد نیست اگر او (لوپز اوبرادور) الگویی قرار می داد.”



[ad_2]