ناتو تمرینات خود را در قطب شمال آغاز کرد و قول داد از فنلاند محافظت کند | اخبار ناتو

[ad_1]

هواپیماها و نیروهای ناتو از نروژ، بریتانیا، ایالات متحده و سوئد در تمرینات قطب شمال شرکت می کنند.

کشورهای ناتو تمرینات نظامی خود را در قطب شمال با تعهد حفاظت از جدیدترین عضو خود، فنلاند، که میزبان اولین رزمایش مشترک خود از زمان پیوستن به ائتلاف غربی در ماه آوریل است، آغاز کرده اند.

نزدیک به 1000 نیروی متحد از نروژ، بریتانیا و ایالات متحده – و همچنین سوئد نامزد ناتو – به 6500 سرباز فنلاندی و حدود 1000 وسیله نقلیه برای تمرینات این هفته ملحق شدند که بزرگترین رزمایش نیروی زمینی فنلاند بر فراز دایره قطب شمال است.

سرلشکر گرگوری اندرسون از لشکر 10 کوهستانی ارتش ایالات متحده، با مشاهده تمرینات ناتو در فاصله دو ساعت از مرز روسیه در یکی از بزرگترین میدان های توپخانه اروپا در رواجاروی، شمال فنلاند، گفت که کشورش آماده دفاع از فنلاند است.

“ما اینجا هستیم، ما متعهد هستیم. اندرسون روز سه‌شنبه گفت، ارتش ایالات متحده در اینجا با جدیدترین متحد ما در ناتو آموزش می‌دهد تا این قابلیت را ایجاد کند تا در صورت وقوع اتفاقی، از فنلاند محافظت کند.

به گفته فرماندهی هوایی ناتو، حدود 150 هواپیما از 14 عضو ناتو و کشور شریک نیز در رزمایش چالش قطب شمال 2023 شرکت دارند.

الحاق فنلاند به بلوک ناتو طول مرز مشترک این اتحاد نظامی با روسیه را در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین مسکو و غرب پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین در فوریه 2022 دو برابر کرد.

«در این مورد مطلقاً شکی نیست. سرلشکر کارل انگلبرشتسون، فرمانده نیروی زمینی سوئد، گفت: ما برنامه‌هایی را آماده کرده‌ایم که اگر می‌خواهیم بخشی از دفاع فنلاند باشیم، چه کاری انجام دهیم.

سوئد نزدیکترین شریک نظامی فنلاند است و تهاجم روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند را در سال گذشته متقاعد کرد که سیاست های دیرینه عدم تعهد نظامی را کنار بگذارند و به دنبال امنیت تعهد دفاع جمعی ناتو باشند.

فنلاند در 4 آوریل رسماً به ناتو پیوست و مسکو را تهدید به “اقدامات متقابل” کرد. سوئد امیدوار است تا در اجلاس سران این اتحاد در ویلنیوس، لیتوانی در ماه ژوئیه به عضویت ناتو درآید.

سوئد همان چیزی است که ناتو به عنوان یک “کشور دعوت شده رسمی” از سال 2022 توصیف می کند و به آن اجازه می دهد در جلسات شرکت کند و فعالیت ها را با سایر متحدان ناتو هماهنگ کند. عضویت کامل زمانی که تمامی متحدان ناتو درخواست سوئد برای عضویت را تایید کنند، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه خوش‌بینی محتاطانه‌ای را مبنی بر اینکه پیوستن سوئد به نشست ناتو در 11 تا 12 ژوئیه «قابل دسترس» است، ابراز کرد.

استولتنبرگ پیش از نشست وزرای خارجه ناتو در اسلو به خبرنگاران گفت: “هیچ تضمینی وجود ندارد، اما دستیابی به راه حل و اجازه تصمیم گیری درباره عضویت کامل سوئد تا آن زمان کاملا ممکن است.”

ترکیه عضویت فنلاند در ناتو را تایید کرده است، اما هنوز این کار را برای سوئد انجام نداده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید سوئد هنوز تمام الزامات کشورش را برای جلب حمایت عضویت خود برآورده نکرده است، به ویژه به دلیل آنچه که او می‌گوید سوئد پناهگاه امنی برای اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) و حزب کارگران کردستان فراهم می‌کند. (PKK) اتحادیه دموکراتیک (PYD) در سوریه که آنکارا هر دو را “تروریست” می داند.

ایلماری لوکانن، یک سرباز فنلاندی 20 ساله که در تمرینات با تفنگ صحرایی کار می کند، اما در زندگی غیرنظامی در یک مزرعه خانوادگی در نزدیکی مرز روسیه کار می کند، گفت که در صورت لزوم مایل است برای متحدان جدید فنلاند بجنگد.

“البته که این کار را خواهم کرد. لوکانن به رویترز گفت: اگر چیز خوبی به ما داده شود، در ازای آن می دهیم.



[ad_2]