ناظران نظرسنجی های GOP از موضوع میشیگان مستثنی نیستند: شاهدان آمریکا و کانادا

[ad_1]

مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، روز چهارشنبه دادخواست جدیدی را در میشیگان تشکیل داد و ادعا كرد كه ناظران نظرسنجی ها – معروف به “مدعیان” – از شمارش آرا در مركز همایش های دیترویت در 4 نوامبر منع شده اند.

اختلاف حقوقی در میشیگان ، جایی که جو بایدن 146000 رأی را به دست آورد ، همچنین از دادگاه خواست تا تأیید تمام آرا that را که پس از “حذف” متقاضیان از نظارت بر شمارش در مرکز TCF ، پردازش شد ، به حالت تعلیق درآورد.

مت مورگان ، مشاور كل مبارزات ، در یك كنفرانس مطبوعاتی در 10 نوامبر درباره دادگاه گفت: “این فعالیت های نامنظم می تواند نوك کوه یخی باشد.”

ترامپ هنوز از واگذاری انتخابات بایدن امتناع می ورزد ، و مبارزات انتخاباتی وی منجر به ایجاد یکسری پرونده های قضایی در ایالات متحده شده است و ادعا می کند تقلب گسترده ای صورت گرفته است – ادعایی که توسط مقامات انتخابات و دیگر کارشناسان رد شد.

در میشیگان ، یک مقام انتخاباتی و نامزد دموکرات که در 4 نوامبر در قلب TCF بود به الجزیره گفت که ادعاهای تبلیغاتی ترامپ خلاف واقع است.

شرکت کننده در نظرسنجی برگه هایی را برای شمارش آرا در روز انتخابات در مرکز TCF در دیترویت ، میشیگان بررسی می کند [Rebecca Cook/Reuters]

کریستوفر توماس ، مشاور ارشد دبیر شهر دیترویت ، و نامزد حزب دموکرات هالیلا گاستون ، که هر دو مبایعه نامه ای را امضا کردند ، گفتند که مدعیان جمهوری خواه همیشه در سالن حضور داشتند – و در واقع تعداد مدعیان جمهوری خواه بیشتر از دموکرات ها بود.

آنها گفتند که مدعیان GOP کارگران انتخابات را مورد آزار و اذیت و آزار قرار داده و از قوانین فاصله اجتماعی برای جلوگیری از گسترش بالقوه COVID-19 پیروی نمی کنند. توماس گفت ، کسانی که ماسک مناسب ندارند توسط پلیس انداخته شدند.

در یک لحظه ، آنها گفتند که مدعیان جمهوری خواه در اتاق به طور غیرقانونی شعار می دهند ، “رای را متوقف کنید!”

گاستون گفت: “چندین بار اشک می ریختم ، زیرا باور نمی کردم این اتفاق در ایالات متحده رخ دهد.” “این سیلی بود به دموکراسی ما.”

به چالش کشیدن روند کار

در سیستم ایالات متحده ، رأی دهندگان ثبت نام شده ، معروف به “ناظران نظرسنجی” ، شخصاً می توانند شمارش آرا را مشاهده کرده و آرا ball را به چالش بکشند. در میشیگان ، آنها را “چالش” می نامند.

قبل از روز انتخابات ، ترامپ بارها و بدون هیچ مدرکی تقلب گسترده را پیش بینی کرد و پیروان خود را به بررسی انتخابات فراخواند. وی گفت: “ناظر نظرسنجی ها باشید ، وقتی به آنجا می روید ، همه سرقت ها ، سرقت ها و سرقت های انجام شده را تماشا کنید.”

گاستون به ناظران جمهوری خواه گفت: “به دلیل دروغ ها و اطلاعات غلطی که در شبکه های اجتماعی در جریان است ، مردم با فکر بدتر وارد اتاق شدند.” “آنها قبلاً اخراج شده اند.”

چندین بار اشک می ریختم چون باورم نمی شد این اتفاق در ایالات متحده می افتد. این سیلی بود به دموکراسی ما

هلیلا گاستون ، نامزد دموکرات ها

امضاها نشان می دهد که مدعیان جمهوری خواه به روند کار مشکوک بوده اند. چالش ها گفتند آنها از مأموران در مورد چمدان های اتاق سedال کردند.

الكاندرا سیلی چلنجر كه به همراه پدرش در سرشماری حاضر شده بود در بیانیه خود نوشت: “اینجا [were] کوله پشتی و چمدانی که بود [saran] در پله های برقی پشت اتاق سرشماری پیچیده شده است. “

وی گفت پدرش بارها از چمدان ها از یک نگهبان امنیتی پرسیده و گفته است که نگهبان گفته است که اگر آنها آنجا را ترک نکنند ، “برای دستگیری آنها به پلیس زنگ می زند” بعداً ایستگاه تلویزیونی دیترویت WXYZ ادعای کلاهبرداری را رد کرد و گفت چمدانی متعلق به عکاس آنها است.

ابی هلمینن ، رقیب ، در یک بیانیه کتبی گفت که او سعی کرده از چمدان ها عکس بگیرد و “تهدید به اخراج شد”.

توماس گفت که گرفتن عکس برخلاف قوانین است.

در تاریخ 4 نوامبر ، افسران پلیس درب اتاق شمارش آرا در مرکز TCF دیترویت مستقر شدند [Rebecca Cook/Reuters]

نامزدهای جمهوری خواه همچنین گفتند که رأی ها را “تکثیر” می کنند. اما توماس توضیح داد که بولتن های نظامی با فرمت دیگری قابل خواندن توسط دستگاه نیستند ، بنابراین کارگران برای اسکن آنها از آنها کپی برداری کردند – آنها دو بار شمرده نشده اند.

گاستون گفت که نمی توان یک برگه رای گیری را اسکن کرد زیرا روی آن آب نبات وجود دارد ، بنابراین یک کارگر آن را در برگه جدیدی کپی کرد. وی گفت که یک نامزد جمهوری خواه از دیدن این اتفاق ناامید شده است.

مدعی جمهوری خواه ماسک خود را بلند نکرد ، بنابراین او از او خواست که ماسک خود را بلند کند ، اما او نپذیرفت. او به مدیر اطلاع داد و آنها از مرد خواستند که پیاده روی کند ، “زیرا وی به وضوح ناراحت بود.”

گاستون گفت که او شاهد دست زدن یک رقیب جمهوری خواه به آراots و یکی دیگر از کارگران در مورد وابستگی سیاسی آنها بوده است. توماس گفت پلیس پلیس مردی را برای فیلمبرداری در آرا d انداخت.

کارگران “توهین” می شوند

چالشگران و کارمندان ستاد انتخاباتی شب و روز در میان انتخابات پر مخاطره پرمصرف کار می کردند.

توماس گفت ، در حدود 1300 نفر در تاریخ 4 نوامبر در مرکز TCF کار کردند ، از جمله متقاضیان ، وکلا ، کارمندان انتخابات ، رسانه ها و پلیس. توماس گفت ، در اتاق 134 میز وجود داشت که هر کدام شش تا هشت کارگر نظرسنجی و یک سرپرست داشتند.

هنگامی که رای گیری پردازش شد ، گاستون گفت که آن از طریق دستان کارگرانی که وظایف مختلفی دارند ، روی میز حرکت می کند – به عنوان مثال ، بررسی امضا یا اسکن رای. توماس گفت ، صفحه ای در انتهای جدول کتاب الکترونیکی نظرسنجی ها را نشان می داد. در هر میز جمهوری خواهان ، دموکرات ها و مدعیان مستقل حضور داشتند.

توماس گفت که یک رقیب صبح امروز در شبکه های اجتماعی به مرکز TCF فراخوانده شد.

برادن گایکوباچی در بیانیه خود نوشت که یک پست GOP را در 4 نوامبر برای دعوت از مدعیان دیده است. او امروز صبح وارد شد و به عنوان یک رقیب GOP آموزش دید. وی نوشت: “وقتی وارد شد ، آشكار بود كه بسیاری از میزهای اتاق ، با افرادی كه كمربند GOP دارند خصمانه است.”

بایدن صبح روز 4 نوامبر در شمارش آرا در میشیگان از ترامپ پیشی گرفت و گاستون گفت حدود ساعت 11 صبح به وقت محلی (4:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) دمای اتاق تغییر کرده است.

وقتی وارد شد ، آشکار بود که بسیاری از میزها و شاید بیشتر میزهای اتاق با افرادی که بند GOP دارند خصمانه است.

برادن گایکوباتسی ، نامزد جمهوری خواهان

وی گفت: “ما دیدیم که چالشگران GOP به معنای واقعی کلمه آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند ، شلوغ ، گاهی شش نفر از آنها ، س askedالاتی می پرسند ، می خواهند به آنها پاسخ دهند ، از آنها می پرسند که آنها چه کاری انجام می دهند ،” وی افزود: “آنها در حالی که کار می کردند بیش از مردم آویزان بودند.”

توماس گفت توصیف او دقیق است. وی گفت که مدعیان جمهوریخواه باید فقط یک نفر در یک میز باشند. در عوض ، آنها به صورت گروهی در اطراف کارگران جمع شدند ، که برای آنها “ترسناک” و “شرم آور” بود. وی گفت که آنها با صحبت با کارگران قوانین را زیر پا گذاشته اند.

جمعیتی از مردم عصبانی

تعداد افرادی که در اتاق مجاز بودند محدودیت داشت. بعد از ظهر اتاق به ظرفیت رسید. گایکوباتسی گفت به او گفته اند که اگر او برود ، دیگر نمی تواند برگردد.

توماس گفت ، چالش ها از هر طرف قفل شده بودند زیرا اتاق بیش از حد شلوغ بود.

در شبکه های اجتماعی اطلاعات غلطی مبنی بر پنهان کردن شمارش آرا در کارمندان توسط کارمندان در جریان است. جمعیتی از مردم عصبانی در مقابل درهای شیشه ای جمع شدند. گاستون گفت: “من به معنای واقعی کلمه دیدم که پنجره ها لرزیده اند.” “مردم داشتند به پنجره ها برخورد می کردند … من در واقع مردی را دیدم که از پنجره ها بالا می رود.”

پلیس به جمعیت گفت که از در خارج شوند. به گفته توماس و گاستون ، افسران پنجره ها را با مقوا پوشانده اند.

“من وقتی رفتم مردم را دیدم که از من فیلم می گرفتند [to go to the bathroom]گفت گاستون. “این واقعا یک خطر ایمنی بود.”

در یک لحظه ، گاستون و توماس گفتند که مردم جلوی پنجره ها شروع به دادن شعار “متوقف کردن رای دادن!” و یک گروه جمهوری خواه در داخل نیز شعار دادن آن را دادند. با این حال ، توماس گفت که رهبران آنها به آنها گفتند که متوقف شوند زیرا این کار غیرقانونی است.

فاصله گذاری اجتماعی و ماسک

توماس گفت ، پلیس تعداد انگشت شماری را به دلیل ماسک های نامناسب اخراج کرد ، از جمله مردی که ماسک نمایشی سفید بر روی تمام صورت خود پوشانده بود. وی گفت: “او سر و صدای زیادی ایجاد کرد و بلافاصله او را بیرون آوردند.”

به گفته توماس و وزیر امور خارجه ، دفتر انتخابات دستورالعمل هایی را تنظیم می کند که طبق آن هرکس باید فاصله خود را 6 فوت نگه دارد. اگر چالش برانگیزها رأی گیری را به چالش بکشند ، می توانند به میز نزدیک شوند. اگر سوالی داشتند می توانستند از مدیری بپرسند.

مدعیان جمهوری خواه در استنادیات خود نوشتند که نمی توانند برگه های رای را در فاصله شش فوت دور ببینند و ادعای عدم شفافیت کردند. گایکوباتسی گفت که او بارها و بارها به میزها نزدیک می شود و “بارها” به او گفته شده که شش فوت فاصله داشته باشد.

شرکت کنندگان در تحقیق در 4 نوامبر در مرکز TCF در دیترویت شعار “شمارش را متوقف کنید” شعار دادند. [Rebecca Cook/Reuters]

وی در ساعت 20:00 به وقت محلی (01:00 به وقت گرینویچ) جدولی را مشاهده کرد که در آن حدود 35 رأی گیری شمارش شده و تاریخ تولد در تاریخ 1/1/1900 وارد شده است. او سعی کرد همه آراots را به چالش بکشد و “بحثی درگرفت.” او می نویسد: “آنها به من COVID دادند و من از میز جدا شدم.”

توماس گفت گایکوباتسی وضعیت را درک نمی کند. وی توضیح داد ، مقامات قبلاً امضاهای این برگه های رای را بررسی کرده اند. ایالت از تاریخ تولد برای تأیید استفاده نمی کند ، بنابراین اگر در برگه های رای گیری هیچ تاریخ تولد وجود نداشته باشد ، کارگران وارد 1/1/1900 می شوند تا زمانی که بتوانند تاریخ تولد واقعی را پیدا کنند.

گایکوباتسی گفت که او دوباره سعی کرد برگه های رأی را ببیند و “میز را اپراتورهای دموکرات بهم ریخته بودند” ، او را فریاد زد که یک متر دورتر بایستد و از ماسک خود شکایت کند ، که به گفته او جابجا شده بود زیرا مجبور شده است خیلی حرف می زند

وی گفت كه یك زندانبان تهدید كرده است كه “مین من را لگد می كند ** یا مرا بیرون می كند”. اندکی بعد ، پلیس Gaicobazzi را از اتاق بیرون برد.

توماس گفت در شمارش آرا در دیترویت تقلبی صورت نگرفته است. وی گفت که ادعاهای موجود در این پرونده “یک دود برای تئاتر سیاسی” است.

وی گفت: “شناختن سهم کارگران برای بیرون رفتن و انجام این کار پرمشغله در مواقع خطرناک در شرایط بسیار دشوار مهم است.”



[ad_2]