نامزد اصلی نخست وزیری تایلند دو هفته قبل از انتخابات زایمان کرد | اخبار انتخابات

[ad_1]

Paetongtarn Shinawatra، رهبر حزب مخالف Pheu Thai، از تولد یک پسر در اینستاگرام خبر داد.

پتونگ‌ترن شیناواترا، نامزد اصلی نخست‌وزیری بعدی تایلند، تنها دو هفته قبل از روز انتخابات، پسری به دنیا آورد.

پتونگ‌ترن که حزب مخالف Pheu Thai را رهبری می‌کند، با انتشار تصویری از بیمارستان از تولد فریتاسین سوکساوات در اینستاگرام خبر داد.

این زن 36 ساله خطاب به بیش از نیم میلیون دنبال کننده خود نوشت: “از همه حمایت ها متشکرم.” صبر کنید تا مادر اول بهبود یابد، سپس با مطبوعات ملاقات خواهد کرد.

نوزاد تازه متولد شده دومین فرزند پائونگ تارن است. عکس او را در یک پتوی زرد کم رنگ پیچیده و بازوی پدرش را نشان می داد.

Paetongtarn انتخاب اول یا دوم رای دهندگان برای نخست وزیری از زمان شروع مبارزات انتخاباتی بوده است. او جای خود را در نظرسنجی ها با پیتا لیمجارونراث از حزب مترقی جنبش رو به جلو عوض می کند.

نظرسنجی های اخیر به احزاب اپوزیسیون در انتخابات سراسری 14 مه برتری زیادی داده است، که می تواند برای نخست وزیر پرایوت چان اوچا، که اولین بار پس از سرنگونی دولت منتخب یینگلاک شیناواترا، عمه پتونگ تارن، به عنوان رئیس ارتش به قدرت رسید، دردسر ایجاد کند.

پدر پتونگ تارن و برادر یینگلاک، تاکسین شیناواترا، سرمایه دار سابق مخابرات، خودش در سال 2006 در یک کودتای نظامی از سمت نخست وزیری برکنار شد. هم تاکسین و هم یینگلاک در تبعید خودخواسته زندگی می کنند تا از مجازات زندان اجتناب کنند، به گفته متحدانشان. طراحی شده برای جلوگیری از سیاسی آنها. بازگشت ها

پرایوت که پس از انتخابات سال 2019 نخست وزیر غیرنظامی شد، در نظرسنجی اواسط آوریل برای کاندیدای مورد علاقه نخست وزیری با حمایت 13.72 درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

با این حال، پرایوت ممکن است از سنا 250 کرسی کمک بگیرد، که اعضای انتصابی آن توسط حکومت نظامی که پرایوث به مدت پنج سال رهبری آن را بر عهده داشت، تایید شده بودند.

سنا نیز به نخست وزیر رای می دهد، بنابراین این امکان وجود دارد که رهبر بزرگترین حزب در مجلس سفلی منتخب 500 کرسی در صورت رای گیری سنا با احزاب اقلیت، از پست اصلی محروم شود.

[ad_2]