نخست وزیر اتیوپی با بالا گرفتن درگیری در Tigrei مقامات ارشد را اخراج کرد | اتیوپی

[ad_1]

ابی احمد رئیس ارتش و دیگر دستیاران ارشد خود را برکنار کرد زیرا گزارشات علیت در Tigray ادامه داشت.

در حالی که ارتش با انجام دور جدیدی از حملات هوایی ، عملیات پنج روزه ارتش در منطقه تیگرای شمالی را ادامه می دهد ، ابی احمد نخست وزیر اتیوپی رئیس ارتش ، رئیس اطلاعات و وزیر امور خارجه خود را برکنار کرد.

دفتر ابی روز یکشنبه این خبر را بدون ذکر دلیل برای تغییرات در حساب توئیتر خود اعلام کرد ، زیرا تعداد سربازان مجروح در درگیری همچنان افزایش می یابد.

در این گزارش آمده است كه معاون نخست وزیر دیمكه مكونن به عنوان وزیر خارجه منصوب شده و بیرانو جولا نیز توسط معاون رئیس ارتش به سمت رئیس ستاد ارتش ارتقا یافته است.

ابی همچنین Temesgen Tiruneh را که رئیس منطقه آمهارا بود ، به عنوان رئیس جدید اطلاعات معرفی کرد.

نخست وزیر علی رغم درخواست بین المللی برای گفتگو با جبهه مردمی برای آزادی تیگر (TPLF) برای جلوگیری از جنگ داخلی ، در حال انجام یک کارزار نظامی است که در ساعات اولیه روز چهارشنبه اعلام کرد.

روز شنبه ، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که نه میلیون نفر در معرض خطر اخراج از درگیری های درگیر هستند ، و هشدار داد که اعلام روز چهارشنبه دولت در شرایط اضطراری در Tigrei ، مانع غذا و سایر کمک ها می شود.

ببرها برای دهه ها سیاست اتیوپی را تحت سلطه خود درآورده اند تا اینکه ابی در سال 2018 روی کار آمد. آنها در تلاشند تا از نفوذ خود بکاهند.

گزارش در مورد علیت

در همین حال ، یک مقام پزشکی به خبرگزاری فرانسه گفت که 98 سرباز دولتی به دلیل اصابت گلوله در بیمارستانی در منطقه همسایه آمهارا تحت درمان قرار گرفته اند ، که آخرین نشانه از شدت جنگ است.

ابی و رهبران نظامی موفقیت نیروهای اتیوپی را در برابر نیروهای وفادار به TPLF ذکر کردند ، اما اختلالات در ارتباطات در منطقه تأیید حساب آنها را دشوار می کند.

یک ارتش و دو منبع دیپلماتیک به رویترز گفتند که یک هواپیمای نظامی اتیوپی روز یکشنبه سایت موشکی و توپخانه ای را در نزدیکی فرودگاه “تیگره مکل” پایتخت منطقه بمباران کرد و خاطرنشان کرد که بلافاصله مشخص نیست که در این بمباران از بین رفته است.

به گفته منابع ، این هواپیما از یک پایگاه نظامی در شهر بحیر در آمهارا خارج شده است.

رئیس جدید ارتش ، برهانو ، روز یکشنبه به یک روزنامه دولتی گفت که ارتش چندین شهر در نزدیکی مرز اریتره از جمله دانشا و شیر را کنترل می کند ، اما در مورد زمان تسخیر ارتش این مناطق به ارتش اظهار نکرد.

به دلیل قطع برق ارتباطات در منطقه ، تأیید گزارش غیرممکن بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در روزهای اخیر گزارش هایی از سربازان کشته و زخمی در آمهارا منتشر شده است ، جایی که یک کارگر بشردوست گفت سه نفر کشته شدند و 35 نفر تحت درمان قرار گرفتند. روز جمعه ، 105 نفر در منطقه زخمی و پنج نفر کشته شدند.

ابی روز شنبه با دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش ، که “خدمات خوب خود را ارائه داد” صحبت کرد.

به گفته سخنگوی سازمان ملل ، گوترش همچنین به عنوان رئیس گروه منطقه ای آفریقایی IGAD با موسی فکی مهامات رئیس اتحادیه آفریقا و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان گفتگو کرد.

کارشناسان ابراز نگرانی کرده اند که این درگیری نه تنها می تواند در اتیوپی شکاف ایجاد کند ، بلکه در سراسر منطقه طنین انداز شود و نیروهای خارجی را به خود جلب کند.

مارتین پلاوت ، ناظر قدیمی سیاست در شاخ آفریقا ، گفت: “این ممکن است آغاز یک جنگ داخلی باشد ، اما قطعی نیست.” “اوضاع در Tigrei یکی از بسیاری از بحران های کشور است ، اما می تواند با درگیر کردن سایر مناطق اتیوپی ضمن تهدید همسایگان سودان و اریتره ، تشدید شود.”



[ad_2]