نسرین ستوده: وکیل مدافع حقوق بشر در ایران دستور بازگشت به زندان را صادر کرد | خاورمیانه

[ad_1]

یک وکیل معتبر بین المللی به زندان زنان بازگشت ، جایی که شوهرش می گوید مشکلات سلامتی همچنان ادامه دارد.

تهران، ایران – به گفته همسرش ، نسرین ستوده ، وکیل برجسته حقوق بشر ، کمتر از یک ماه پس از آزادی به دلیل بهداشت موقت ، به زندان باز خواهد گشت.

رضا کندان گفت که یک متخصص پزشکی توصیه کرده است که کار همسرش به مدت دو هفته تمدید شود ، اما مقامات گفتند که او باید فوراً برگردد.

وی به الجزیره گفت: “آنها به دادگاه ها زنگ زدند و گفتند كه او امروز باید به زندان برگردد و ما فقط در حال بسته بندی لوازم خود بودیم تا حالا آنجا را ترك كنیم.”

ستوده ، برنده جایزه معتبر ساخاروف در پارلمان اروپا ، دو سال پیش به اتهام تبانی ، تبلیغات و توهین به رهبر معظم ایران دستگیر شد.

وی در سال 2019 به 38 سال زندان و 148 ضربه شلاق محکوم شد. وی طبق قانون ملزم به گذراندن حداقل 12 سال از مجازات خود قبل از مشروط شدن در آزادی مشروط است.

کندان گفت ، Sotude ، 57 ساله ، مجبور شد دور جدیدی از اسکن ها و آزمایش ها را برای کنترل قلب خود انجام دهد.

آزادی موقت وی چند هفته پس از انتقال به مراقبت های ویژه در بیمارستانی در تهران پس از یک اعتصاب غذا طولانی صورت گرفت.

اعتصاب غذای 46 روزه وی – با هدف جلب توجه به وضعیت زندانیان سیاسی و خواستار آزادی آنها در میان بیماری همه گیر COVID-19 – در اواخر سپتامبر پایان یافت.

کندان گفت که Sotude ویروس کرونا در آخرین روزهای زندگی خود در زندان زنان در کارکاک ، درست قبل از اینکه به خیابان ها بیاید ، مبتلا شد.

“خوشبختانه ، او است.” [COVID-related] بیماری آنقدر جدی نبود که مجبور به بستری شدن در بیمارستان شود ، اما در تمام این مدت ما در خانه با او سر و کار داشتیم و اکنون او باید برگردد ، درست زمانی که کمی بهبود می یابد. “

کندان گفت که نگرانی های بهداشتی همچنان عاملی در زندان خارج از تهران است.

“کارچاک شرایط عادی زندانیان را فراهم نمی کند. حتی وقتی که [Sotoudeh] او آنجا نبود ، ما در مورد مشکلات سلامتی هشدار می دادیم ، اما کسی چیزی نمی شنید “.

در 20 اکتبر ، ستوده از زندان اوین پایتخت به کارکاک منتقل شد ، زندانی که مورد نگرانی گروه های بین المللی درباره حقوق بشر بوده است.

آزادی موقت Sotude هفته ها پس از آن صورت گرفت که دو مقام ارشد دادگاه از کارچاک بازدید کردند و طبق گزارش ها ساعت ها با زندانیان در مورد شرایط آنها صحبت کردند.

در آن زمان گفته می شد که آنها “دستورات فوری” صادر می کنند تا به تعدادی از درخواستهای زندانیان بدون افشای جزئیات پاسخ دهند.

این وکیل معتبر بین المللی که از طرف سازمان ملل و گروه های حقوق بشر در خارج از ایران از آزادی وی حمایت می شود ، پیش از این در زندان به سر می برد.

ستوده نماینده افرادی بود که در اعتراضات گسترده در سال 2009 علیه انتخاب مجدد جنجالی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق دستگیر شدند و سه سال را در پشت میله های زندان گذراند.

وی همچنین نماینده زنانی بود که به قانون حجاب اجباری ایران اعتراض داشتند.



[ad_2]