نظرسنجی اخبار انتخابات

[ad_1]

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که دموکرات‌ها کاری که رئیس‌جمهور انجام می‌دهد را تایید می‌کنند و از او حمایت می‌کنند، اما در مورد سن او نگران هستند.

در حالی که جو بایدن برای شرکت مجدد در انتخابات آماده می شود، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حدود نیمی از دموکرات ها خواهان نامزدی مجدد او هستند، اما بیش از 80 درصد می گویند که همچنان از رئیس جمهور ایالات متحده در برابر رقیب جمهوری خواه در انتخابات سراسری 2024 حمایت می کنند.

این نظرسنجی که روز جمعه توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی آسوشیتدپرس و NORC منتشر شد، نشان داد که در مجموع 26 درصد از آمریکایی ها – از جمله 47 درصد دموکرات ها – خواهان نامزدی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری هستند.

به نظر می رسد نامزدی بایدن در میان دموکرات ها مورد حمایت قرار گیرد. یک نظرسنجی در ژانویه نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان دموکرات گفته اند که مایلند او نامزد شود.

در مجموع 81 درصد از دموکرات‌ها می‌گویند اگر بایدن نامزد شود، حداقل احتمالاً در انتخابات عمومی از او حمایت خواهند کرد. این نظرسنجی شامل 1230 پاسخ دهنده بود.

بایدن به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، اما بیانیه رسمی ارائه نکرده است. چندین رسانه آمریکایی گزارش داده اند که رئیس جمهور کمپین انتخاباتی خود را در اوایل هفته آینده، احتمالاً در روز سه شنبه – چهار سال پس از اعلام کمپین انتخاباتی خود در سال 2020 آغاز خواهد کرد.

در نظرسنجی روز جمعه، 78 درصد از پاسخ دهندگان دموکرات گفتند که از کاری که بایدن به عنوان رئیس جمهور انجام می دهد، تایید می کنند. اما به نظر می رسد سن او دغدغه اصلی نامزدی او باشد.

بایدن با 80 سالگی پیرترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده است. در صورت انتخاب مجدد، او در دومین تحلیف 82 ساله و در پایان این دوره 86 ساله خواهد بود.

جنیفر لاگانا، 59 ساله، به آسوشیتدپرس گفت که بایدن را دوست دارد و او را “شخصی جالب” توصیف کرد که “یک حرفه سیاسی شگفت انگیز” داشت.

لاگانا که بازنشسته است و در کالیفرنیا زندگی می‌کند، می‌گوید: «مشکل من با نامزدی او در سال 2024 این است که او خیلی پیر شده است».

مقامات فعلی واجد شرایط برای انتخاب مجدد به ندرت با چالش های اولیه جدی از جانب حزب خود مواجه می شوند. بایدن در صورت نامزدی مجدد، گزینه اصلی برای کسب نامزدی دموکرات ها خواهد بود.

تا کنون، دو دموکرات دیگر مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرده اند، اما نامزدی آنها عمدتا به عنوان تلاش های طولانی مدت تلقی می شود.

ماریان ویلیامسون، نویسنده خودیاری و نامزد سال 2020، در اوایل سال جاری چالش اصلی بایدن را اعلام کرد و وعده سیاست های مترقی تر را داد.

رابرت اف کندی جونیور، فرزند یکی از قدرتمندترین خانواده های دموکرات که به عنوان شکاک واکسن شناخته می شود، نیز در این ماه کمپین ریاست جمهوری را راه اندازی کرد و متعهد شد که با آنچه “ادغام فاسد بین قدرت دولتی و شرکتی” می خواند، مخالفت کند.

کندی برادرزاده جان اف کندی رئیس جمهور ترور شده آمریکا و پسر رابرت اف کندی است که به عنوان دادستان کل خدمت می کرد و در زمان نامزدی ریاست جمهوری در سال 1968 ترور شد.

از طرف جمهوری خواهان، به نظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، علیرغم مشکلات حقوقی، گزینه مورد علاقه برای نامزدی سال 2024 باشد.

رئیس جمهور سابق با اتهامات جنایی در نیویورک و همچنین تحقیقات مختلفی از جمله تلاش وی برای لغو نتایج انتخابات 2020 مواجه است.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده است، جدی ترین رقیب ترامپ برای نامزدی جمهوری خواهان محسوب می شود. دیسانتیس در محافل محافظه کار به دلیل حمایت از اهداف جناح راست در مسائل اجتماعی در فلوریدا به عنوان فرماندار به شهرت رسید.

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نیز برای نامزدی جمهوری خواهان رقابت می کند.

نامزدهای دیگر شامل فرماندار سابق آرکانزاس، آسا هاچینسون، ویوک راماسوامی، کارآفرین و نویسنده، و مفسر محافظه کار لری الدر هستند.

[ad_2]