نظرسنجی سناتورها در لیبریا که به عنوان شاخصی از محبوبیت Weah عمل می کند لیبریا

[ad_1]

مونروویا ، لیبریا – لیبریایی ها در انتخابات میان دوره ای مهم روز سه شنبه ، که در آن نیمی از 30 کرسی سنا ، و همچنین همه پرسی قانون اساسی تقسیم می شود ، رای خواهند داد.

انتخابات سناتور به عنوان شاخص مهمی در میزان حمایت فعلی از رئیس جمهور جورج وه و ائتلاف وی برای تغییر دموکراتیک (CDC) با نزدیک شدن به نیمی از دوره شش ساله نخست ریاست جمهوری خدمت خواهد کرد.

اما برای مخالفانی که اخیراً تحت حمایت ائتلاف احزاب سیاسی تعاونی (CPP) متحد شده اند ، به یک اندازه مهم خواهند بود و این نشان دهنده میزان تمایل آن به ارائه جایگزین معتبر برای CDC در زمان رای گیری ریاست جمهوری سال 2023 است.

بالاترین نظرسنجی در روز سه شنبه شهرستان مونتسرادو بود که شامل مونروویا پایتخت است و حدود یک سوم رای دهندگان ثبت شده در لیبریا را شامل می شود.

آبراهام داریوش دیلن ، عضو حزب کمونیست چین ، که به یکی از جدی ترین منتقدان دولت Weah تبدیل شد ، در انتخابات میان دوره ای در ژوئیه 2019 به CDC منتقل شد.

روز یکشنبه ، هزاران شهروند ، بسیاری از آنها با مشعل و لامپ ، به خیابانهای مونروویا آمدند تا از دیلن حمایت کنند.

داریوش دیلن ، هوادار ابراهیم ، در راهپیمایی CPP در مونرویا فانوس روشن می کند [Lucinda Rouse/Al Jazeera]

نامزد CPP به دلیل پیگیری شفافیت و پاسخگویی توسط طرفداران خود “نور” لقب گرفته است ، در زمانی که دولت Weah درگیر رسوایی هایی از ناپدید شدن منابع بنزین از انبارهای دولتی تا تزریق مشکوک 25 میلیون دلار شده است. اقتصاد برای “پاکسازی” ارز محلی اضافی.

فروشنده نوشیدنی سزلیا پیتمن ، 30 ساله ، گفت: “دیلن هر آنچه در مجلس سنا در جریان است را فاش کرده است.” وی گفت: “حقوقی كه دریافت می كنند. ما نمی دانستیم که قانون گذاران چقدر درآمد کسب کردند. “

رقیب CDC برای کرسی دیلن ، توماس فلاح ، نماینده مجلس باسابقه است.

ابراهیم نای ، تحلیلگر سیاسی و دانشجوی دکترا در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن ، با اشاره به فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی پخش می شود و به نظر می رسد توزیع پول فالا را نشان می دهد ، گفت: “CDC مونتسرادو را به هر قیمتی می خواهد و از منابع بسیاری استفاده کرده است.” تعداد رای دهندگان بالقوه.

جاده های مونروویا با بیلبوردهایی به تصویر کشیده شده که فلاح و وی را به تصویر می کشد ، در حالی که چهره دیلن به وضوح وجود ندارد.

به گفته نایى ، بیشترى از بودجه كمپینى تر مبارزات نامزد حزب کمونیست چین از طریق کمک های مالی به ابتکار سرمایه گذاری گسترده دلار برای دیلون تأمین می شود ، اقدامی بی سابقه برای یک نامزد قانونگذاری.

رویداد راه اندازی کمپین CDC در مونروویا دو هفته پیش نیز جمعیت زیادی از طرفداران را به خود جلب کرد.

آگوستین گای 40 ساله که از طریق ریکشا که در محلی به عنوان ککه شناخته می شود ، امرار معاش می کند ، گفت: “من قصد دارم به توماس فالاچ رای دهم زیرا می خواهم برنامه جورج وه اجرا شود.”

“ما می خواهیم لوایحی را برای توسعه کشور و ساخت جاده ها تصویب کنیم که این هدف دولت است.”

امانوئل وی ، فروشنده 30 ساله خیابان ، شهرت فلاح را به عنوان نماینده خود توصیف کرد: “ما در محله وی شاهد پیشرفتهای زیادی مانند جاده ها و کالج ها بوده ایم که وی می تواند به تمام مونتسرادو بیاورد.”

با این حال ، برخی از طرفداران Weah داشتن یک صدای مخالف قوی در سنا را مهم می دانند.

لورپو سسی ، 35 ساله ، که بیکار است ، گفت: “من CDC-ian هستم ، اما به CDC به همه و همه رأی نمی دهم.” “من به دیلن رأی خواهم داد زیرا او آنچه را باید بدانیم به ما می گوید.”

یکی دیگر از حامیان Weah که قصد حمایت از حزب کمونیست چین را دارد فروشنده لباس دست دوم راشین ویسه است: “من به مخالفان رأی می دهم زیرا به یک مخالفت شدید در مجلس نیاز دارم تا به من بگوید حزب من حقیقت را می گوید یا دروغ می گوید”. مردی در حالی که شلوار جین را به گوشه ای شلوغ از مرکز شهر مونرویا حمل می کرد ، گفت.

راشین وی می گوید که او یکی از هواداران Weah است ، اما در نظرسنجی های سناتوری از CPP حمایت خواهد کرد [Lucinda Rouse/Al Jazeera]

همه پرسی جنجالی

همه پرسی قانون اساسی همراه با نظرسنجی های سناتوری برگزار خواهد شد. این دوره در دوران الن جانسون سیرلیف ، رئیس جمهور سابق آغاز شد و شامل هشت اصلاحیه پیشنهادی در قانون اساسی ، از جمله قانونی شدن تابعیت مضاعف در تلاش برای تشویق سرمایه گذاری توسط اعضای دیاسپورای لیبریا است.

سایر تغییرات شامل کوتاه کردن دوره های ریاست جمهوری است ، اصلاحیه ای که برخی منتقدان دولت می ترسند وه از وی برای تمدید دوره تصدی خود استفاده کند.

در حالی که رئیس جمهور شهروندان را به رأی دادن به همه بندها تشویق می کرد ، مخالفان اظهار داشتند که اطلاعات کافی در مورد تغییرات پیشنهادی وجود ندارد و بنابراین از لیبریایی ها خواست که آنها را رد کنند.

جین جلا ، 29 ساله ، که در بخش اداری وزارت بهداشت کار می کند ، گفت: “من در همه پرسی” نه “رأی می دهم.

“هیچ آموزشی به شهروندان داده نشده است. ما که می توانیم بخوانیم و بنویسیم حتی آن را درک نمی کنیم ، بنابراین افراد داخل کشور چگونه به آن نگاه می کنند؟ “

احزاب اصلی از حامیان خود خواستار برگزاری انتخابات صلح آمیز شدند. با این حال روز شنبه ، دو وسیله نقلیه متعلق به یک نامزد حزب کمونیست حزب کمونیست در گراند کیپ مونت کانتی به همراه خانه یک مقام مخالف به آتش کشیده شد.

این حادثه وی را بر آن داشت تا اقدامات خشونت سیاسی را به سرعت محكوم كند.

نای گفت: “همه چیز روی قلاب است.”

“اگر طرفداران بی پروا پیروزی زودهنگام را اعلام کنند ، ممکن است در خیابان ها درگیری رخ دهد. اما اگر رهبران از رای دهندگان خود بخواهند در خانه بمانند و قانون را رعایت کنند ، تا حصول نتیجه صلح آمیز راهی طولانی خواهد داشت. “



[ad_2]