پرونده CFO هواوی: کارمند کانادایی “ناخوشایند” به FBI کمک می کند اخبار کانادا

[ad_1]

بازداشت مدیر عامل هواوی منگ وانگژو موجب سرد شدن روابط دیپلماتیک اوتاوا و پکن شده است.

روزی که منگ وانژو ، مدیر مالی هوآوی ، دو سال پیش دستگیر شد ، یک افسر پلیس در فرودگاه ونکوور مستقر شد و روز دوشنبه شهادت داد که خود را در یک “موقعیت بسیار ناجور” قرار داده است به عنوان محل تماس با دفتر تحقیقات فدرال. ایالات متحده (FBI).

منگ 48 ساله ، در میان هفته گذشته استرداد متقابل شاهدان به عنوان بخشی از پرونده استرداد خود به ایالات متحده ، در میان اخبار هفته گذشته مبنی بر مذاکره وکلای دادستان و دادستان های ایالات متحده ، به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا بازگشت. برای رسیدن به معامله ای که آزادی وی و بازگشت به چین را می بیند.

“من در پایان روز برای ارائه اطلاعات و اقدام به نمایندگی از FBI در آنجا نیستم. من در آنجا به عنوان عضو RCMP کار می کنم “، گروهبان پلیس سواره نظام کانادا ، راس لوندی ، شهادت داد.

وی افزود: “كمك به FBI ، با توجه به گذشته من ، وضعیت بسیار ناگواری است.”

منگ در دسامبر 2018 به دستور آمریکا. وی به کلاهبرداری بانکی متهم شده است که ادعا می شود HSBC Holdings Plc را به دلیل معاملات تجاری Huawei Technologies Co Ltd در ایران گمراه کرده است و بانک را وادار به نقض تحریم های آمریکا کرده است.

وی گفت که بی گناه است و در حالی که در حصر خانگی در ونکوور در حبس خانگی بود ، با استرداد مبارزه می کرد. وکلای وی اظهار داشتند که استرداد وی باید به دلیل سوuses استفاده از روند تحقیق و بازداشت از جمله هماهنگی ناکافی بین مقامات ایالات متحده و کانادا برداشته شود.

آنها همچنین ادعا می کنند که این پرونده چنان سیاسی شده است که مان در ایالات متحده محاکمه عادلانه نخواهد شد ، با استناد به اظهارات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با رویترز در دسامبر 2018 در مورد تمایل وی برای استفاده از من به عنوان مبادله سکه در مذاکرات تجاری با چین.

دادستان آمریكا روز پنجشنبه گفت كه دادستان های آمریكا در حال معامله با وكلاش مان برای حل و فصل اتهامات كیفری علیه وی هستند ، كه به معنی خاتمه بالقوه پرونده ای است كه روابط بین ایالات متحده ، چین و كانادا را تیره كرده است.

لوندی دو هفته پیش شهادت داد كه در تحقیقات و دستگیری مان حداقل دو تماس از طرف مأموران FBI دریافت كرده است.

در هفته های قبلی بازجویی از شاهدان ، مقامات RCMP و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) در دادگاه شهادت دادند که روند منجر به تحقیقات و دستگیری ماین تسریع شده است ، اما توسط این کتاب.

دادستان ها می گویند استرداد مردان معتبر است و مراحل آن نیز دنبال می شود.

دستگیری ماین روابط دیپلماتیک اوتاوا و پکن را سرد کرده است. اندکی پس از دستگیری منگ ، چین دو کانادایی را دستگیر کرد – مایکل کوگریگ و مایکل اسپاور – که اکنون به اتهامات جاسوسی روبرو هستند.

روز جمعه ، نخست وزیر کانادا ، جاستین ترودو ، گفت که آزادی این دو کانادایی “اولویت اصلی” وی است ، و از اظهار نظر در مورد مذاکرات درباره آزادی مان خودداری کرد.

پرونده مان قرار است در آوریل 2021 پایان یابد.



[ad_2]