نهنگ جاسوسی روسی Hvaldimir در سواحل سوئد مشاهده شد | اخبار سیاسی

[ad_1]

مقامات نروژی بر این باورند که نهنگ بلوگا احتمالاً توسط نیروی دریایی روسیه آموزش دیده است و برای انسان ها استفاده می شود.

نهنگ بلوگا که در سال 2019 در نروژ پیدا شد و این گمانه زنی را برانگیخت که توسط نیروی دریایی روسیه به دلیل استفاده از تسمه مصنوعی آموزش دیده است، دوباره در سواحل سوئد ظاهر شده است.

هنگامی که برای اولین بار در منطقه شمالی قطب شمال نروژ در Finnmark ظاهر شد، زیست شناسان دریایی از اداره شیلات نروژ یک کمربند متصل با یک پایه مناسب برای دوربین اکشن و عبارت “تجهیزات سنت پترزبورگ” چاپ شده روی گیره های پلاستیکی را برداشتند.

مقامات این اداره در آن زمان گفتند که نهنگ ممکن است از یک محوطه فرار کرده باشد و احتمالاً توسط نیروی دریایی روسیه آموزش دیده است زیرا به نظر می رسد برای انسان ها استفاده می شود.

نروژی‌ها نام بلوگا را «Hvaldimir» گذاشتند، جناسی در مورد کلمه نروژی نهنگ، hval و «dimir»، که کنایه‌ای از ارتباط ادعایی آن با روسیه است.

سازمان OneWhale روز دوشنبه گفت که Hvaldimir بیش از سه سال به آرامی در نیمه بالایی سواحل نروژ حرکت کرد و سپس در ماه‌های اخیر ناگهان شتاب گرفت و نیمه دوم را پوشش داد و به سمت سوئد حرکت کرد.

به گفته این سازمان، روز یکشنبه، او در Hunebostrand، در سواحل جنوب غربی سوئد مشاهده شد.

سباستین استرند، زیست شناس دریایی در سازمان OneWhale به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما نمی دانیم چرا در حال حاضر اینقدر سریع شتاب گرفته است، به خصوص که «بسیار سریع از محیط طبیعی خود دور می شود».

این احتمال وجود دارد که هورمون ها او را به سمت یافتن همسر سوق دهند. یا ممکن است تنهایی باشد، زیرا بلوگا گونه‌ای بسیار اجتماعی است – ممکن است او به دنبال بلوگا‌های دیگر باشد.

اما نزدیکترین جمعیت بلوگا در مجمع الجزایر سوالبارد، در شمال دور نروژ است. اعتقاد بر این است که نهنگ از زمان ورود به نروژ در آوریل 2019، حتی یک بلوگا ندیده است.

سازمان OneWhale در وب سایت خود می گوید: «هوالدیمیر یک نهنگ وحشی نیست. مانند یک حیوان خانگی گمشده یا رها شده با او رفتار می شود. او به جای دوری از مردم، به دنبال آنهاست.

نهنگ سفید بلوگا با مهار در کنار یک قایق ماهیگیری در سواحل شمال نروژ، 29 آوریل 2019 دیده می شود. یورگن ری ویگ/سرویس نظارت دریا/دستورالعمل/NTB Scanpix از طریق رویترز توجه ویرایشگران - این تصویر ارائه شده است پارتی .  نروژ خارج.  هیچ فروش تجاری یا سرمقاله ای در نروژ ارائه نمی شود.  اعتبار اجباری
نهنگ بلوگا کمربنددار در کنار یک قایق ماهیگیری در سواحل شمال نروژ در سال 2019 دیده می شود. [File: Jorgen Ree Wiig/Sea Surveillance Service/NTB Scanpix via Reuters]

مسکو هرگز پاسخ رسمی به گمانه زنی های نروژی مبنی بر اینکه این نهنگ ممکن است “جاسوس روسیه” باشد، صادر نکرده است.

دریای بارنتز یک منطقه استراتژیک ژئوپلیتیکی است که حرکات زیردریایی های غربی و روسی در آن رصد می شود. همچنین ورودی گذرگاه شمالی است که سفرهای دریایی بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را کوتاه می کند.

استرند گفت که سلامت این نهنگ در سال‌های اخیر «بسیار خوب به نظر می‌رسد» و به دنبال ماهی‌های وحشی در زیر مزارع ماهی قزل آلا نروژ است. اما سازمان او نگران توانایی Hvaldimir برای یافتن غذا در سوئد بود و آنها قبلاً شاهد کاهش وزن بودند.

نهنگ‌های بلوگا، که اندازه آن‌ها می‌تواند به شش متر (۲۰ فوت) برسد و بین ۴۰ تا ۶۰ سال زندگی می‌کنند، معمولاً در آب‌های یخی اطراف گرینلند، شمال نروژ و روسیه زندگی می‌کنند.



[ad_2]