نواک جوکوویچ می تواند تا پایان مسابقات آزاد یو اس اوپن را به عنوان واکسن بازی کند | اخبار تنیس

[ad_1]

جوکوویچ پس از غیبت در US Open در سال گذشته و محرومیت از ورود به کشور در اوایل سال جاری، واجد شرایط بازی است.

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان پس از اعلام برنامه دولت ایالات متحده برای پایان دادن به الزامات واکسیناسیون کووید-19 برای مسافران بین المللی در 11 مه، می تواند در مسابقات آزاد آمریکا امسال شرکت کند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که با پایان یافتن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در مورد ویروس کرونا در هفته آینده، این الزامات کاهش خواهد یافت.

جوکوویچ، یکی از برجسته‌ترین ورزشکارانی که در برابر کووید-19 واکسینه نشده است، به دلیل وضعیت واکسن خود، مسابقات آزاد آمریکا 2022 را از دست داد.

این بازیکن 35 ساله صرب پس از درخواست ناموفق از دولت آمریکا برای دریافت مجوز ویژه برای بازی در ایندین ولز و مسترز میامی، امسال نتوانست وارد این کشور شود.

جوکوویچ مسابقات آزاد استرالیا سال گذشته را از دست داد و به دلیل وضعیت واکسن خود از کشور اخراج شد و گفت که به جای واکسینه شدن علیه کووید، گرند اسلم را از دست خواهد داد.

با این حال، با کاهش محدودیت ها توسط دولت استرالیا در اواخر سال 2022، صربستانی وارد مسابقات ملبورن 2023 شد و برنده شد تا با رکورد رافائل نادال در 22 عنوان قهرمانی گرند اسلم مردان برابری کند.

اگرچه جوکوویچ از بیان اینکه آیا واکسنی برای محافظت در برابر ویروس کرونا دریافت کرده است یا خیر، خودداری کرد، اما اگر به طور کامل واکسینه شده بود، برای ورود به استرالیا در سال 2022 نیازی به معافیت نداشت.

در آوریل 2020، او بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «شخصاً مخالف واکسینه شدن علیه کووید-19 هستم تا بتوانم سفر کنم. اما اگر اجباری شود، باید تصمیم بگیرم که انجام دهم یا نه.

ماه‌ها بعد، او و همسرش پس از یک سری مسابقات نمایشگاهی که بدون رعایت فاصله اجتماعی یا ماسک برگزار کرد، آزمایش بیماری ناشی از ویروس کرونا مثبت شد.

در ژانویه 2022، جوکوویچ زمانی که در یک مصاحبه روزنامه و عکسبرداری در مرکز تنیس خود در صربستان شرکت کرد، متوجه شد که آزمایش کووید-19ش مثبت شده است و اعتراف کرد که مرتکب “خطا در قضاوت” شده است و باید فوراً به انزوا می رفت.

جوکوویچ سه عنوان از 22 عنوان اصلی خود را در US Open کسب کرده است.

امسال این مسابقات از 28 آگوست تا 10 سپتامبر برگزار می شود.

[ad_2]