نیروهای آلمانی اعزامی به ماموریت سازمان ملل خروج از مالی را آغاز کردند | اخبار مربوط به گروه های مسلح

[ad_1]

نیروهای آلمانی در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات برای ماموریت صلحبانی سازمان ملل MINUSMA هستند که در حال مبارزه با گروه های مسلح در مالی است.

نیروهای آلمانی خروج از مالی را آغاز کرده اند زیرا برلین قصد دارد تا ماه مه 2024 به ماموریتی که به دلیل اختلافات با باماکو و ورود نیروهای روسی با مشکل مواجه شده بود، پایان دهد.

برلین حدود 1000 سرباز را در مالی مستقر کرده است که بیشتر آنها نزدیک شهر شمالی گائو هستند، جایی که وظیفه اصلی آنها جمع آوری اطلاعات برای ماموریت حافظ صلح سازمان ملل MINUSMA است.

سرهنگ هایکو بونساک، فرمانده آلمانی در مالی، در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی Tagesspiegel گفت: ارتش تحویل اولین اجزای تجهیزات را آغاز کرده است.

وی افزود: در اولین مراحل عقب نشینی، مواد موجود به آرامی تخلیه می شود در حالی که نیروها همه ابزارها را برای انجام ماموریت خود حفظ خواهند کرد.

همچنین روز چهارشنبه، دولت در برلین راه را برای تمدید نهایی یک ساله ماموریت ده ساله تا ماه مه 2024 باز کرد، تصمیمی که همچنان منوط به تصویب مجلس سفلی پارلمان است.

MINUSMA که رسماً به عنوان مأموریت تثبیت یکپارچه چند بعدی سازمان ملل متحد در مالی شناخته می شود، در سال 2013 برای حمایت از نیروهای خارجی و محلی در حال مبارزه با گروه های مسلح تأسیس شد. اما موارد مکرر اصطکاک بین دولت نظامی مالی و ماموریت در ماه های اخیر وجود داشته است.

این ماموریت حدود 12000 پرسنل نظامی در کشور مستقر دارد. سه شرکت کننده برتر چاد، بنگلادش و مصر هستند.

روابط اروپا با مالی پس از کودتای نظامی در سال 2020 و از زمانی که دولت از جنگجویان گروه واگنر، یک شرکت نظامی خصوصی مرتبط با کرملین، برای حمایت از جنگ علیه شورشیان دعوت کرد، تیره شد.

این امر باعث شد فرانسه پس از تقریبا یک دهه در مالی، نیروهای خود را در سال 2022 خارج کند.

[ad_2]