همسرش می گوید جبران نصیر وکیل و فعال پاکستانی ربوده شد | اخبار حقوق بشر

[ad_1]

وکیل برجسته و فعال حقوق بشر در بحبوحه سرکوب مداوم حزب عمران خان، نخست وزیر سابق، توسط افراد ناشناس بازداشت شد.

اسلام آباد، پاکستان – همسر یک فعال حقوق بشر و وکیل برجسته پاکستانی می گوید شوهرش از شهر کراچی در جنوب این کشور “ربوده شده است”.

در ویدئویی که اواخر پنجشنبه شب در شبکه های اجتماعی منتشر شد، منشا پاشا همسر جبران نصیر گفت که این زوج در حال بازگشت از شام به خانه بودند که چند مرد به زور نصیر را با خود بردند.

«ما داشتیم به خانه‌مان برمی‌گشتیم. یک ماشین ویگو سفید با ماشین ما برخورد کرد و به سمت ماشین ما شتافت. حدود 15 مرد با لباس غیرنظامی او را به زور بردند.

او بعداً به پلیس شکایت کرد و خواستار اقدام علیه افراد ناشناس شد که نصیر را بردند.

ناصر، 36 ساله، پیش از این در انتخابات مجلس ملی کراچی شرکت کرده است و یکی از پر سر و صداترین صداهای این کشور علیه نقض حقوق بشر به حساب می آید.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان، یک گروه مستقل حقوق بشر، اواخر عصر پنجشنبه با صدور بیانیه ای نگرانی عمیق خود را از ربوده شدن نصیر ابراز کرد.

HRCP عمیقاً از گزارش هایی مبنی بر ربوده شدن وکیل و فعال @MjibranNasir توسط افراد مسلح ناشناس در کراچی ابراز نگرانی کرد. در این توییت آمده است: ما خواستار بهبودی بی‌خطر او هستیم و ربایندگانش طبق قانون محاکمه شوند.

ربوده شدن این وکیل مستقر در کراچی در بحبوحه سرکوب بی امان حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، نخست وزیر سابق صورت گرفت.

اعتراضات سراسری در 9 ماه مه پس از دستگیری شدید خان در دادگاه اسلام آباد به اتهام فساد آغاز شد و پس از آن حامیان وی به شدت شروع کردند و تأسیسات عمومی و خصوصی از جمله املاک نظامی را هدف قرار دادند.

هزاران نفر از جمله رهبران ارشد حزب تحریک انصاف در این خشونت ها دستگیر شده اند و دولت برخی از دستگیرشدگان را در دادگاه های نظامی محاکمه خواهد کرد.

نصیر از سرکوب حزب تحریک انصاف و تصمیم برای محاکمه غیرنظامیان تحت قوانین سختگیرانه ارتش انتقاد کرده بود.

مایکل کوگلمن، مدیر موسسه جنوب آسیا در مرکز ویلسون مستقر در ایالات متحده، ربوده شدن نصیر را در توییتر محکوم کرد.

جبران نصیر روح شجاعی است که حقیقت را با قدرت می گوید و سالهاست که این کار را انجام داده است. اخبار ناراحت کننده از ربوده شدن ظاهری او و امیدوارم او به زودی آزاد شود.»

در بحبوحه سرکوب ادامه دار حزب تحریک انصاف، تعدادی از افراد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هفته گذشته، رئیس یک کانال خبری، سامی آبراهام، از اسلام آباد منتقل شد. او اوایل این هفته پس از شش روز آزاد شد.

در 11 ماه مه، عمران ریاض خان روزنامه نگار دیگر در فرودگاه سیالکوت در استان پنجاب در شرق کشور در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد.

هر دو روزنامه‌نگار حمایت خود را از خان و حزب PTI او ابراز کرده بودند.



[ad_2]