هند از نماینده کانادا می خواهد که از اظهارات ترودو شکایت کند کانادا

[ad_1]

هند از کمیساریای عالی کانادا خواسته است شکایت خود را از اظهارات نخست وزیر جاستین ترودو در مورد اعتراضات مداوم کشاورزان شکایت کند و هشدار داد که “چنین اقداماتی تأثیر مخربی بر روابط خواهد داشت.”

دهلی نو به نماینده گفت که “اظهارات نخست وزیر کانادا ، برخی از وزرای کابینه و اعضای پارلمان در مورد مسائل مربوط به کشاورزان هندی دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی ما است” ، بیانیه ای که روز جمعه توسط هند صادر شد وزارت امور خارجه (MEA).

“این نظرات باعث تشویق مجموعه فعالیت های افراط گرایانه پیش از کمیسیون عالی و کنسولگری های ما در کانادا شده است که موارد امنیتی و ایمنی را مطرح می کنند. ما انتظار داریم كه دولت كانادا امنیت كامل كارمندان دیپلماتیک هند و رهبران سیاسی آن را تضمین كند تا از اظهاراتی كه فعالیت افراط گرایانه را مشروعیت می بخشد خودداری كند. “

در جریان یک رویداد آنلاین به مناسبت 551 امین سالگرد تولد گورو ناناک ، بنیانگذار آیین سیک ، رهبر کانادایی در اوایل این هفته گفت که اخبار منتشر شده از هند “نگران کننده” است و کشورش “همیشه در آنجا خواهد بود” برای حمایت از حقوق اعتراض مسالمت آمیز. “

دهلی نو اظهارات ترودو را محکوم کرد و آنها را “غیر موجه” خواند.

“ما برخی از اظهارنظرهای نادرست رهبران کانادا در مورد کشاورزان در هند را دیده ایم. سخنان MEA آنوراگ سریواستاوا روز سه شنبه گفت: “چنین اظهارنظرهایی بخصوص در مورد امور داخلی دموکراسی غیرقابل توجیه است.”

هزاران کشاورز بیش از یک هفته است که در خارج از دهلی نو ، پایتخت هند ، دست به تظاهرات زده و خواستار لغو قوانین جنجالی کشاورزی هستند که توسط دولت نخست وزیر نارندرا مودی تصویب شده است.

کشاورزان می ترسند که حداقل قیمت پشتیبانی (MSP) – قیمتی که دولت محصولات کشاورزی را برای آن خریداری می کند – کنار گذاشته شود و در اختیار بازیکنان خصوصی قرار گیرد.

“معادل دخالت در امور حاکمیت هند”

برخی از سرخپوستان ، از جمله سیاستمداران ، در مورد اظهار نظر رهبران یا مقامات خارجی در مورد مسائل پیش روی این کشور استثنائات جدی ایجاد کرده اند.

در ماه مارس ، دهلی نو پس از طرح دادخواست علیه قانون بحث برانگیز تغییر تابعیت (CAA) ، به نهاد حقوق بشر سازمان ملل متحد توهین کرد ، که براساس آن منتقدان علیه مسلمانان ، بزرگترین اقلیت هند تبعیض قائل می شوند.

“CAA یک موضوع داخلی هند است و مربوط به حق حاکمیت پارلمان هند در تصویب قوانین است. ما کاملاً معتقدیم که هیچ کشور خارجی موضع موضعی ندارد [rights] در مورد موضوعات مربوط به حاکمیت هند “، راویش کومار سخنگوی وقت MEE هند در بیانیه ای در تاریخ 3 مارس گفت.

چند سیاستمدار از انگلستان ، کانادا ، استرالیا و ایالات متحده طی چند روز گذشته با کشاورزان هندی ابراز همبستگی کرده و از دولت دولت مودی به دلیل بزرگترین اعتراضات در سالهای گذشته انتقاد کرده اند.

اما ترودو اولین رئیس دولت بود که در مورد این موضوع اظهار نظر کرد و دولت مودی را دوباره روی پاهایش گذاشت.

روز سه شنبه ، در حالی که سرخپوستان نظرات خود را در رسانه های اجتماعی به دنبال نظرات ترودو به اشتراک می گذاشتند ، # کانادا در توییتر رو به روند بود.

هزاران کشاورز بیش از یک هفته است که پایتخت هند ، دهلی نو را قلع و قمع می کنند و خواستار لغو قوانین جنجالی کشاورزی هستند که توسط دولت نخست وزیر نارندرا مودی تصویب شده است. [Danish Siddiqui/Reuters]

رام مدهاو ، رهبر حزب ناسیونالیست هندوی حاکم بهارتیا جاناتا (BJP) ، در توئیتر اظهار داشت كه نخست وزیر كانادا “به معنای دخالت در امور حاكمیت هند است”.

سیاستمداران هندی رهبران کانادا ، از جمله وزیر دفاع فعلی ، هارجیت ساجان را به ارتباط با گروه های هالیستان متهم کرده اند – اعتقاد بر این است که در پشت یک قیام مسلحانه در پنجاب برای یک دولت جداگانه سیک قرار دارد. ساجان این ادعاها را رد کرد.

مشکل هالیستان ها بر سفر ترودو در سال 2018 به هند سایه افکنده و طی آن نخست وزیر کانادا توسط دولت مودی ، که به سیاستهای سختگیرانه ضد مهاجر و ضد مسلمان شهرت دارد ، گم شد.

کانادا میزبان تعداد زیادی از مهاجران هندی است که بیشتر آنها از ایالت پنجاب هند ، جایی که بیشتر معترضین فعلی در آنها مزارع دارند ، زندگی می کنند. ترودو به دلیل سیاست های حامی مهاجرت مورد تحسین قرار گرفت و چهار وزیر هند معرفی کرد که سه نفر از آنها از اقلیت سیک هستند.

مودی از قوانین بحث برانگیز دفاع کرد و احزاب مخالف را به گمراه كردن كشاورزان ، كه این لوایح را “ضد كشاورزی” خواندند ، متهم كرد. دولت وی می گوید که این قوانین جدید سرمایه گذاری خصوصی مورد نیاز در بخش کشاورزی بحران زده را به همراه خواهد داشت.



[ad_2]