هند: طوفان نیوار باعث خشکسالی ، باران ، سیل می شود هند

[ad_1]

طوفان قدرتمند در جنوب هند فوران کرد و درختان را از ریشه کند و دهها هزار نفر از خانه ها خود را ترک کردند و وزش باد شدید و باران را بهم ریخت.

اوایل روز پنجشنبه طوفان قدرتمند سیکلون سواحل جنوب شرقی هند را لرزاند و درختان را از ریشه کند و در اثر پناه گرفتن ده ها هزار نفر در پناهگاه ها ، باد شدید و باران جمع کرد.

مرکز شهر نیوار در ساعت 3:05 بامداد به وقت محلی (ساعت 9:35 بعد از ظهر چهارشنبه به وقت گرینویچ) در حوالی پودوچری در حال خشک شدن است و وزش باد تا 130 کیلومتر (81 مایل) در ساعت دارد.

وزیر تامیل نادو RB Udhayakumar اواخر روز چهارشنبه گفت که حدود 175000 نفر به پناهگاه های دولتی منتقل شده اند زیرا مقامات محلی تعطیلات رسمی را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اعلام کردند و همه چیز به جز خدمات اورژانس را تعطیل کردند.

هزاران نفر از کارگران اورژانس ایالتی و کشوری در مناطق جنوبی تامیل نادو ، آندرا پرادش و پودوچری مستقر شدند زیرا مقامات برای جلوگیری از قطعی برق ، برق چندین شهر را قطع کردند.

رسانه های محلی گزارش دادند که یک زن در تامیل نادو پس از ریزش دیوار مرزی پس از باران شدید اواخر روز چهارشنبه درگذشت.

اداره هواشناسی هند (IMD) گفت: در ابتدا “طوفان طوفان بسیار قوی” که در خلیج بنگال می چرخید طبقه بندی شد ، نیوار پس از سقوط در “طوفان شدید سیکلون” ضعیف شد.

اداره هواشناسی افزود ، پیش بینی می شود طی چند ساعت آینده به سمت شمال حرکت کرده و بیشتر تضعیف شود.

خطر “هنوز تمام نشده است”

IMD در توئیتر خود نوشت: “این خطر” هنوز به پایان نرسیده است ، زیرا بخشی از طوفان هنوز بالای سطح دریا است ، اگرچه این مرکز بالای زمین است. “

وزش باد شدید درختان را از ریشه می کند و ستون های برق را سرنگون می کند و باران ها مناطقی از منطقه را درنوردیده و موجب جاری شدن سیلاب های سیل آسا می شود.

منطقه کودالور در تامیل نادو صبح چهارشنبه نزدیک به 244 میلی متر (9.6 اینچ) باران را ثبت کرد ، با یک هشدار شدید هوا برای رعد و برق بیشتر برای این استان.

ساکنان هنگام نزدیک شدن به طوفان نیوار به ساحل پودوچری در جنوب شرقی هند ، از زیر باران شدید زیر چترها پناه می گیرند. [Arun Sankar/AFP]

عملیات پرواز در فرودگاه چنای تا صبح روز پنجشنبه متوقف شد و قطارهای مترو متوقف شدند.

در پودوچری ، محل زندگی یک میلیون و 600 هزار نفر ، خیابان ها و بازارهای آغشته به باران خالی از سکنه بود و فرماندار ستوان کایران بدی از مردم محلی خواست تا در خانه ها نمانند و از دستورات مقامات پیروی کنند.

“به مکانهای بلند منتقل شوید. مراکز کمک وجود دارد. لطفاً به آنجا بروید. “بدی در یک پیام ویدیویی در توییتر گفت.

نیروی دریایی ارتش گفت که کشتی ها ، هواپیماها و خدمه آن در آماده باش برای کمک به رفع بلایا هستند.

اما افرادی که در برخی از جیب های کنار ساحل قرار دارند تمایلی به ترک خانه و قایق های ماهیگیری و انتقال به پناهگاه های دولتی ندارند.

در نادو چنای ، پایتخت تامیل ، مقامات گفتند که آنها همچنین سطح مخازن و دریاچه ها را از نزدیک تحت کنترل قرار می دهند تا از تکرار سیل 2015 ، که منجر به کشته شدن چند صد نفر شد ، جلوگیری کنند.

دریاچه Chembarambakkam در خارج از چنای به دلیل بارندگی شدید در میان هشدارهای سیل برای ساکنان مناطق کم ارتفاع ، آب اضافی تخلیه می کند.

هیچگونه دستور تخلیه در سریلانکا صادر نشده است ، اما بارش شدید باران ، به ویژه در قسمت شمالی کشور جزیره پیش بینی شده است.

در آنجا به ماهیگیران توصیه شد که به دریا نروند.

بیش از 110 نفر در اثر انفجار ابر ابر كلیكای آمفان در ماه مه در شرق هند و بنگلادش جان خود را از دست دادند ، باعث تسطیح روستاها ، تخریب مزارع و میلیون ها نفر بدون برق شد.

اما شمار کشته شدگان به مراتب کمتر از هزاران کشته شده در گردبادهای قبلی به این بزرگی است ، در نتیجه بهبود پیش بینی هوا و برنامه های پاسخ بهتر.



[ad_2]