ده ها بار در دادگاه در حالی که کامبوج با مخالفت با خیانت روبرو است کامبوج

[ad_1]

121 متهم احضار شده اند ، همه به حزب مخالف ممنوع CNRP مرتبط هستند ، اما بسیاری از آنها در حال تبعید هستند.

روند خیانت علیه بیش از 100 عضو و طرفدار مخالفان سیاسی در کامبوج در پنوم پن در پرونده ای که توسط فعالان محکوم شد به عنوان تلاش نخست وزیر دیرین هون سن برای درهم شکستن رقبا آغاز شد.

در مجموع 121 متهم ، همه به حزب نجات ملی کامبوج (CNRP) که به زور منحل شده بودند ، فراخوانده شدند که روز پنجشنبه حاضر شوند ، اما بسیاری از آنها متقاعد شدند که دادرسی عادلانه ای ندارند به تبعید گریختند.

در میان کسانی که هنگام ورود به دادگاه دیده شدند ، سناتور سابق مخالف ، “تاچ ست” و “تری سنگ” ، فعال آمریکایی کامبوجی و وکیل مدافع حقوق بشر بودند.

مو سوچوا ، معاون پیشین CNRP در تبعید ، به رویترز گفت که دادگاه “نمایش یک حکم است که قبلاً نه توسط قضات بلکه توسط رژیم صادر شده است” ، و افزود که فقط 50 متهم در دادگاه حاضر می شوند.

سوچوآ ، دادگاه که در تاریخ دیگری برگزار می شود ، گفت: “بیش از 120 پرونده در یک تاریخ ، همزمان ، توسط همان قضات نمی تواند یک دادرسی عادلانه باشد.”

سوچوا در یک پست در شبکه های اجتماعی همچنین خاطرنشان کرد که در حالی که او و دیگر رهبران تبعیدی به دادگاه احضار شدند ، ورود آنها به کشور ممنوع شد.

“ما نمی توانیم بدون مدارک معتبر سفر کامبوج به کامبوج برگردیم. ما می خواهیم در دادگاه از خود دفاع کنیم. ما خواستار محاکمه عادلانه هستیم. “

دادگاه نمایشی

به گفته پلیس ، امنیت قبل از دادگاه شدید بود ، زیرا بیشتر رسانه ها نمی توانند وارد سالن شلوغ دادگاه شوند.

براساس گزارش ها ، فقط افراد از قبل ثبت نام شده دسترسی داشتند.

CNRP ممنوع شد و رهبر آن کم سوها قبل از انتخابات 2018 با اطمینان از اینکه حزب خلق کامبوج هون سن هر کرسی پارلمانی را بدست آورد ، دستگیر شد.

اتهامات خیانت کم سوها ناشی از اتهاماتی است که وی به آمریکا برای برکناری هون سن وارد کرد ، وی و واشنگتن آن را رد کردند.

دیگر متهمان بر این باورند که آنها به دلیل ارتقا the بازگشت از سام رینزی ، بزرگترین رقیب هون سن در 35 سال حکومت وی ​​مجازات شده اند.

“سنگ” ، وکیل حقوق بشر ، قبلاً گفت: “این کیفرخواست را ندیده است ،” این یک دادگاه قانونی نیست ، بلکه یک پروسه تظاهرات ، یک تئاتر سیاسی است. “

وی به رویترز گفت: “این یک دادگاه کانگورو است که از قوانین جنگل استفاده می کند.”

دولت می گوید پرونده خیانت مشروع است. سخنگوی وزارت دادگستری چین مالین گفت که این روند مانند سایر مراحل ادامه خواهد داشت.

وی گفت: “دادگاه طبق قانون و حقایق در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.”

سرکوب مداوم مخالفان ، روابط کامبوج را با کشورهای غربی تیره کرده و اتحادیه اروپا را که یک مقصد اصلی صادراتی است ، مجبور به برداشتن امتیازات ویژه تجاری می کند.

کارشناسان می گویند این تنها کامبوج را بیشتر به مدار چین سوق داده است. سفارت آمریكا در پنوم پن هفته گذشته گفت كه از نزدیک روند را زیر نظر دارد و آزادی بیان برای دموكراسی واقعی حیاتی است.

در این گزارش آمده است: “ما از مقامات می خواهیم كه از این آزادی ها محافظت كنند.” “و گام های قابل توجهی برای بازگشایی فضای مدنی و سیاسی برداشته شود.”



[ad_2]