هند: کمبود واکسن COVID در فریزر ، قدرت ناموزون اخبار هند

[ad_1]

علی رغم امیدواری های حاصل از واکسن COvID-19 Pfizer ، برای از بین بردن ویروس کرونا ، با 1.3 میلیارد نفر جمعیت و دومین جمعیت در جهان ، تلاش زیادی لازم است.

اعلامیه Pfizer Inc در روز دوشنبه مبنی بر اینکه آزمایشات اولیه نشان داد که واکسن آزمایشی آنها علیه COVID-19 بیش از 90٪ م effectiveثر است ، باعث شادی همه گیر در سراسر جهان شده و باعث کشته شدن 1.2 میلیون نفر و آلودگی 50.7 میلیون نفر می شود.

اما واکسن Pfizer باید در دمای مربوط به زمستان قطب جنوب ذخیره شود – کابوسی لجستیکی برای هند با امواج گرمای بالاتر از 50 درجه سانتیگراد (122F) ، چند فریزر بسیار سرد ، قدرت ناهموار و جمعیت روستایی.

“واکسن دو شات جدید Pfizer باید در منفی 80 درجه سانتی گراد (-112F) نگهداری شود. در هیچ جای کره زمین توانایی لجستیکی برای توزیع واکسن در این دما وجود ندارد. “

پیترز ، یک متخصص فن آوری خنک کننده که در حال مطالعه برنامه های معرفی واکسن COVID-19 است ، به بنیاد تامسون رویترز گفت: “این یک چالش جدید است که باید فوراً مدیریت شود.”

حدود 100 تیم تولید دارو در سراسر جهان در تلاشند تا واکسن های ویروس کرونا را تولید کنند به امید توزیع آنها در سطح جهانی در مقیاسی که قبلاً هرگز دیده نشده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می زند که برای پایان دادن به بیماری همه گیر حدود 70 درصد از جمعیت جهان باید تلقیح شوند.

هند ، با 8.6 میلیون مورد COVID-19 ، دوم پس از ایالات متحده ، برای این تلاش بسیار مهم خواهد بود.

مردم قبل از دیوالی ، جشنواره چراغ های هندو ، در میان شیوع ویروس کرونا در بمبئی ، هند ، به خرید فانوس می پردازند. [File: Francis Mascarenhas/Reuters]

کشور جنوب آسیا علاوه بر تولید واکسن مورد حمایت دولت خود ، COVID-19 ، COVAXIN ، در تلاش است تا ژوئیه 500 میلیون دوز واکسن کرونا ویروس از تولیدکنندگان مختلف تهیه کند.

هند همچنین با تأمین اعتبار از اتحاد واکسن GAVI و بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، سال آینده قصد دارد تا 200 میلیون دوز واکسن نامزد از AstraZeneca Plc و Novavax Inc تولید کند.

زنجیر سرد

پیترز گفت ، هند تجربه واکسیناسیون زیادی دارد ، با بزرگترین برنامه جهان 400 میلیون واکسن در سال توزیع می کند.

محققان گفتند ، اما تقریبأ نیمی از نامزدهای اصلی واکسن COVID-19 نیاز به ذخیره سازی در یخچال تا منفی 80 درجه سانتیگراد دارند و خواستار توزیع روان زنجیره سرما از تولید کنندگان به فرودگاه ها به روستاهای دور افتاده هستند.

پیترز گفت: “موفقیت در هر برنامه واکسیناسیون COVID-19 به پایداری زنجیره سرما بستگی خواهد داشت.”

“چالش اصلی برای ایمن سازی در برابر COVID-19 احتمالاً توزیع آخرین مایل است و اطمینان از مجهز بودن هر محل واکسیناسیون به هر دو دستگاه ثابت و یخچال مناسب برای حفظ اثربخشی واکسن ….

وی گفت که این امر مستلزم سرمایه گذاری در سیستم های جدید زنجیره سرد است و می تواند شامل رویکردهای ابتکاری مانند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و میکروچیلرهای بی سیم متحرک باشد.

وزارت بهداشت هند به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

یک کارمند بهداشتی که از تجهیزات حفاظت شخصی استفاده می کند از مردی که در ویروس کرونا در یک ایستگاه مترو در دهلی نو ، هند پخش شده ، نمونه سواب می گیرد [File: Anushree Fadnavis/Reuters]

برای تسهیل انتشار ، Pfizer اعلام کرده است که ظرف واکسن خود “یخ خشک” تهیه می کند که می تواند دمای منفی 70 درجه سانتیگراد (-94 F) را تا 10 روز حفظ کند.

کیران مزومدار-شاو ، رئیس شرکت زیست دارویی هند Biocon Ltd ، که دارویی برای درمان بیماران مبتلا به عوارض ناشی از COVID-19 تولید کرد ، نگرانی های خود را در مورد ذخیره سازی واکسن جدید ابراز کرد.

وی به CNBC-TV18 گفت: “بعید است كه واكسن Pfizer به هند برسد ، زیرا زنجیره فوق العاده سرمایی كه به آن احتیاج دارد … چیزی است كه شاید نتوانیم از پس آن برآییم.”

“ما ممکن است بتوانیم با چنین زنجیره تأمین سرد در برخی از مناطق هند ، در شهرها مقابله کنیم ، اما مطمئناً چیزی نیست که برای هند مفید باشد.”

وی گفت که مهم است که به دنبال گزینه های ارزان تر برای واکسن Pfizer باشید ، که به ذخیره سازی بیش از حد سرد احتیاج ندارد و برای پوشش بیشتر جمعیت مناسب تر است.

واکسن های دیگر

آکسفام گفت ، اگرچه واکسن ها می توانند به یک تغییر در بازی برای همه گیری تبدیل شوند ، اما کشورهای ثروتمند در حال حاضر بیش از نیمی از منابع آینده مدعیان اصلی را خریداری کرده اند.

در حالی که هند در حال مذاکره با Pfizer است ، طبق گزارش روزنامه مالی Mint ، ایالات متحده ، کانادا ، اروپا ، ژاپن و انگلیس قبلاً معاملات عرضه با این دارو ساز آمریکایی را امضا کرده اند که هدف آن رسیدن به 1.3 میلیارد دوز در سال 2021 است.

“هند قادر نخواهد بود … این را بدست آورد [Pfizer] واکسن ، زیرا به زودی رزروهای قبلی انجام می شود. “، گفت Sunil Nair ، رئیس Snowman Logistics ، بزرگترین شرکت خدمات زنجیره سرد هند.

اما واکسن های احتمالی دیگر ، مانند واکسن های جانسون و جانسون و نواواکس ، می توانند در دمای دو تا هشت درجه سانتیگراد (36 – 46 درجه فارنهایت) ، دمای یخچال معمولی ذخیره شوند.

و رندیپ گولریا ، که بخشی از پانل واکسن COVID-19 دولت هند است ، به رسانه های محلی گفت که واکسن ها در هند در دمای منفی 20 درجه سانتیگراد (-4 F) ذخیره می شوند.

Nair گفت: ذخیره و حمل واکسن در دمای منفی 30 درجه سانتیگراد (-22 F) “مشکلی نیست”.

“برای پاسخگویی به تقاضای زیادی که پیش بینی می کنیم ، [we] تا آنجا که ممکن است به تعداد متقاضیان واکسن برای استفاده در تعدادی از جمعیت و شرایط نیاز خواهد داشت. ”گفت اولی کان سخنگوی GAVI.



[ad_2]