هنگ کنگ ادعا می کند که وال استریت ژورنال درباره آثار هنری تیان آنمن گمراه شده است | اخبار حقوق بشر

[ad_1]

کریس تانگ، وزیر امنیت هنگ کنگ مدعی شد که این مقاله با توصیف این مجسمه به عنوان “اثر هنری” خوانندگان را گمراه کرده است.

مقام ارشد امنیتی هنگ کنگ، وال استریت ژورنال را به گمراه کردن خوانندگان خود با مقاله ای در محکومیت توقیف مجسمه ای که به یاد قربانیان قتل عام میدان تیان آن من در سال 1989 می باشد، متهم کرده است.

پلیس امنیت ملی هنگ کنگ هفته گذشته نردبان شرم، اثر هنری هنرمند دانمارکی ینس گالسیوت را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد ادعای “تحریک به براندازی” مصادره کرد.

توقیف این مجسمه چند هفته قبل از سالگرد سرکوب در 4 ژوئن انجام می شود که از زمان تصویب قانون امنیت ملی در سال 2020 توسط پکن، برگزاری مراسم بزرگداشت آن در خاک چین ممنوع شده است.

این قطعه که 50 جسد پاره شده و پیچ خورده را به تصویر می کشد که نماد معترضانی است که در جریان سرکوب کشته شده اند، از زمانی که دانشگاه هنگ کنگ در اواخر سال 2021 آن را از محوطه دانشگاه خارج کرد، به دلیل نگرانی های ایمنی و “خطرات قانونی” در انبار نگهداری می شود.

کریس تانگ، وزیر امنیت هنگ کنگ در نامه ای به مجله روز سه شنبه گفت که توصیف این مجسمه به عنوان یک “اثر هنری” “کاملا گمراه کننده” است.

تانگ گفت: مانند هر پرونده دیگری، جمع آوری مدارک پس از پیشرفت تحقیقات برای پیشبرد پرونده قانونی، معقول و منطقی است.

اینکه نشریه مدارک تحقیقات جنایی را به عنوان یک “اثر هنری” و پرونده را به عنوان “اختلاف” صرف معرفی کند، کاملاً گمراه کننده است.

تانگ همچنین از این مقاله انتقاد کرد که مجسمه “بدون روند قانونی” و “بی سر و صدا” مصادره شده است و گفت که مقامات حکم دادگاه را دریافت کردند و بیانیه مطبوعاتی درباره این عملیات صادر کردند.

این روزنامه نامه تانگ را تا بعدازظهر چهارشنبه منتشر نکرده بود.

جیلیان کی ملکیور در مقاله‌ای با عنوان «هنر خرابکارانه در هنگ کنگ جرم است» که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که توقیف این مجسمه نشان می‌دهد که هنگ‌کنگ با وجود تلاش‌های مقامات برای جذب گردشگران و کسب‌وکارها «به حالت عادی بازنگشته است».

ملچیور، یکی از اعضای هیئت تحریریه روزنامه نوشت: «کمپین تبلیغاتی آن به خود می بالد که بازدیدکنندگان می توانند از «برخوردهای خلاقانه در موزه ها و مکان های هنری در سطح جهانی» لذت ببرند. با این حال ظاهرا تنها آثار مورد تایید حزب کمونیست به نمایش گذاشته خواهد شد، در حالی که ظاهراً هنر خرابکارانه در حال حاضر یک جرم جنایی بالقوه است.”

دولت هنگ کنگ و ژورنال بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

حقوق و آزادی های هنگ کنگ، که باید تا سال 2047 تحت ترتیباتی موسوم به “یک کشور، دو سیستم” تضمین شود، تحت قانون امنیت ملی که در پاسخ به اعتراضات اغلب خشونت آمیز توده ای در سال 2019 معرفی شد، به شدت محدود شده است.

مقامات مستعمره سابق بریتانیا عملاً همه مخالفان سیاسی را سرکوب کرده اند، اکثر قانونگذاران دموکراسی خواه شهر را دستگیر یا رد صلاحیت کرده اند، رسانه های منتقد را تعطیل کرده اند و انتقاد از حزب کمونیست چین (ح.ک.چ) را به جز ممنوعیت ممنوع کرده اند.

[ad_2]