واشنگتن پست: رئیس واگنر مواضع روسیه را به کیف پیشنهاد داد اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

یک گزارش روزنامه آمریکایی که توسط رهبر این گروه مزدور تکذیب شد، گفت که مکان هایی در ازای عقب نشینی در نزدیکی باخموت پیشنهاد شده است.

واشنگتن پست با استناد به اسناد افشا شده پنتاگون گزارش داد، رئیس گروه مزدور روسی واگنر در اواخر ژانویه پیشنهاد داد در ازای عقب نشینی اوکراین از اطراف باخموت، مواضع نظامی روسیه را به کی یف فاش کند.

روزنامه آمریکایی اواخر یکشنبه گزارش داد که یوگنی پریگوژین، که جنگنده‌هایش نبرد برای شهر شرقی اوکراین را رهبری کرده‌اند، این پیشنهاد را از طریق ارتباطات مخفی خود با اطلاعات اوکراینی که در طول جنگ حفظ کرده بود، ارائه کرد.

اسناد مشخص نمی کند که پریگوژین از کدام مواضع روسیه چشم پوشی می کند. دو مقام اوکراینی به پست گفتند که پریگوژین بیش از یک بار این پیشنهاد را داده است.

پرسنل نظامی اوکراین
سربازان اوکراینی پس از درگیری در نزدیکی شهر خط مقدم جبهه باخموت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین در مواضع خود استراحت می کنند. [Radio Free Europe/Radio Liberty/Serhii Nuzhnenko via Reuters]

این اسناد قصد پریگوژین را برای گفتگو با دشمنانش آشکار نمی کند، اما برای طرف های متخاصم حفظ نوعی ارتباط غیرعادی نیست.

با این حال، گزارش شده است که کیف این پیشنهاد را رد کرده است زیرا به رئیس گروه واگنر اعتماد ندارد.

بر اساس سند دیگری، پریگوژین همچنین به اوکراین گفته است که ارتش روسیه با مهمات دست و پنجه نرم می کند و به آنها توصیه کرده است تا به سمت مرز کریمه حرکت کنند.

اما روز دوشنبه، بنیانگذار واگنر از برنامه پیام‌رسانی تلگرام برای رد پیشنهاد موقعیت روسیه به کی‌یف در باخموت استفاده کرد.

کرملین گفت که گزارش واشنگتن پست شبیه یک فریب به نظر می رسد.

INTERACTIVE - نقشه زمانبندی BAHMUTH_edit
نبرد بهموت

در طول نبرد باخموت، طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد جنگ در اوکراین، پریگوژین بارها از فرماندهان نظامی روسیه انتقاد کرد و شکایت کرد که مسکو سلاح کافی برای جنگنده‌هایش ارسال نمی‌کند تا شهر را تصرف کنند.

هفته گذشته، رئیس واگنر تهدید کرد که در صورت عدم ارسال سلاح بیشتر به خط مقدم، نیروهایش را خارج خواهد کرد، اما بعداً گفت که به او گفته شده است که در صورت خروج آنها خائن محسوب می شوند.

سایر اسناد فاش شده ایالات متحده نشان داد که وزارت دفاع روسیه به طور خصوصی در حال بررسی چگونگی پاسخ به انتقاد پریگوژین از عملکرد ارتش در طول جنگ است.

مسکو روز جمعه اعتراف کرد که نیروهایش در باخموت عقب‌نشینی کرده‌اند، که پریگوژین آن را «مصادره» و نه آن‌طور که روسیه گفت، «تجمع مجدد» نامید.

اما روز یکشنبه، پریگوژین در تلگرام گفت که نیروهایش کنترل 28 ساختمان بلند را در غرب باخموت، جایی که نیروهای اوکراینی در آن مستقر هستند، در دست دارند.

او گفت که نیروهای اوکراینی دارای 20 ساختمان و مساحت 1.69 کیلومتر مربع (0.65 مایل مربع) هستند.

سربازان اوکراینی در یک سنگر در نزدیکی باخموت، شهری در شرق که در آن جنگ علیه نیروهای روسی ادامه دارد، در منطقه دونتسک اوکراین، شنبه راه می روند.
سربازان اوکراینی وارد یک سنگر در نزدیکی باخموت می شوند، صحنه طولانی ترین و خونین ترین نبرد جنگ [File: Libkos/AP]

“اولین موفقیت”

در حالی که اوکراین به آماده شدن برای ضدحمله مورد انتظار خود ادامه می دهد، سرهنگ اوکراینی الکساندر سیرسکی روز دوشنبه از عملیات در باخموت استقبال کرد.

وی در تلگرام گفت: پیشروی نیروهای ما در مسیر باخموت اولین موفقیت تهاجم در دفاع از بخموت است.

وی ادامه داد: چند روز گذشته نشان داد که می‌توانیم در چنین شرایط بسیار سختی هم پیش برویم و دشمن را نابود کنیم. ما با امکانات کمتری نسبت به دشمن می جنگیم. در عین حال می توانیم نقشه های او را خنثی کنیم.

اما حنا مالیار، معاون وزیر دفاع گفت که نبردهای شدید در داخل و اطراف شهر ادامه دارد و “همه چیز” در آنجا دشوار است.

روس ها اهداف خود را تغییر نداده اند. آنها در حال فرستادن واحدهای تهاجمی به حومه باخموت هستند.»

[ad_2]