وزارت خزانه داری ایالات متحده می گوید که دولت می تواند بدهی خود را در اوایل ژوئن | اخبار دولت

[ad_1]

نامه ای از جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در مورد آسیب احتمالی به کسب و کار و اعتماد مصرف کننده هشدار داده است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، نامه ای به کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه فرستاد و به وی هشدار داد که اگر کنگره سقف بدهی را افزایش ندهد، دولت فدرال می تواند تا اول ژوئن به سقف هزینه های خود برسد.

در نامه ای که روز دوشنبه منتشر شد، یلن گفت داده های موجود به اوایل ژوئن اشاره می کند که در آن اگر کنگره نتواند تا قبل از آن محدودیت را افزایش دهد، دولت دیگر نمی تواند هزینه های خود را پوشش دهد.

در این نامه آمده است: «با توجه به پیش‌بینی‌های کنونی، ضروری است که کنگره در اسرع وقت برای افزایش یا تعلیق سقف بدهی به‌گونه‌ای عمل کند که اطمینان بلندمدت‌تری از ادامه پرداخت‌های دولت فراهم کند.»

اگرچه نامه یلن نشان داد که ایالات متحده ممکن است از اول ژوئن نکول کند، وزیر خزانه داری همچنین خاطرنشان کرد که “پیش بینی دقیق تاریخ دقیقی که خزانه داری قادر به پرداخت صورت حساب های دولت نخواهد بود، غیرممکن است.”

نامه روز دوشنبه در حالی منتشر می شود که بنا به گزارش ها، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار برگزاری نشستی در 9 ماه مه با رهبران دموکرات و جمهوری خواه برای بحث در مورد هزینه ها و محدودیت بدهی شده است.

کارشناسان هشدار دادند که یک نکول احتمالی تأثیر شدیدی بر اقتصاد ایالات متحده خواهد داشت: می تواند باعث کاهش رتبه اعتباری ایالات متحده شود که منجر به افزایش نرخ بهره و رکود اقتصادی شود.

افزایش محدودیت های هزینه های ایالات متحده تا حد زیادی امری عادی است، اما در سال های اخیر به طور فزاینده ای بحث برانگیز شده است. برای افزایش سقف بدهی در سال جاری، جمهوری خواهان کنگره خواستار کاهش شدید برنامه های رفاهی در ازای حمایت آنها هستند.

دولت بایدن خواستار افزایش سقف بدهی بدون محدودیت شده است و گفته است که بحث در مورد برنامه های مختلف ممکن است در مذاکرات بودجه سالانه پایان یابد.

نگرانی‌های او پس از نامه یلن توسط دموکرات‌های همکار تکرار شد، که خواستار افزایش «تمیز» در سقف بدهی‌ها بدون چانه‌زنی یا افزودن شد.

ما حدود یک ماه فرصت داریم تا ایالات متحده بدهی خود را نپردازد. مارک وارنر، سناتور ویرجینیا، دوشنبه در توییتی نوشت: بیایید واضح بگوییم – این هزینه جدیدی نیست. «این در مورد پرداخت قبوض است که قبلاً متحمل شده‌ایم. ما نمی توانیم یک فاجعه اقتصادی بر سر مردم آمریکا راه بیاندازیم.

هفته گذشته مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری خواهان لایحه ای را تصویب کرد که با افزایش سقف بدهی 1.5 تریلیون دلاری در ازای کاهش 4.5 تریلیون دلاری در برنامه هایی مانند مراقبت های بهداشتی برای جوامع کم درآمد، انرژی های تجدیدپذیر و حمل و نقل موافقت کرد.

این لایحه پس از ورود به مجلس سنای ایالات متحده که تحت کنترل دموکرات ها است مرده تلقی شد و بایدن گفت که آن را وتو خواهد کرد. اما تصویب آن در مجلس به عنوان یک پیروزی برای مک کارتی تلقی شد، که از آن زمان دموکرات ها را ترغیب کرده است که برای تصویب این لایحه و اجتناب از ورشکستگی، “کار خود را انجام دهند”.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای پس از رای‌گیری گفت: «در تاریخ ما هرگز قصور یا قصور در صورت‌حساب‌های خود نداشته‌ایم».

پرزیدنت بایدن هرگز طبق این لایحه طبقه متوسط ​​و خانواده های کارگر را مجبور نخواهد کرد که بار کاهش مالیات برای ثروتمندان را به دوش بکشند. رئیس جمهور به صراحت گفته است که این لایحه هیچ شانسی برای تبدیل شدن به قانون ندارد.

روز دوشنبه، دفتر بودجه کنگره همچنین اعلام کرد که خطر کمبود بودجه دولت تا اوایل ژوئن به دلیل دریافت های مالیاتی کمتر از حد انتظار افزایش یافته است.

[ad_2]