طوفان گرد و غبار کور ایالات متحده منجر به تصادفات مرگبار در ایلینوی شد | اخبار هواشناسی

[ad_1]

برخورد بیش از 60 خودروی سواری و نزدیک به 30 خودروی تجاری در یک بزرگراه روستایی منجر به کشته شدن حداقل شش مسافر شد.

بادهای تند در سراسر غرب میانه ایالات متحده طوفان گرد و غبار مرگباری را برانگیخت، دید را به صفر رساند و باعث انباشته شدن وسایل نقلیه بزرگ شد که منجر به کشته شدن حداقل شش نفر در بزرگراه ایلینوی شد.

بر اساس گزارش ها، بیش از 30 راننده دیگر، بین 2 تا 80 سال، در این تصادف در نتیجه طوفان روز دوشنبه مجروح شدند. پلیس ایالت ایلینوی. جراحات آنها از جزئی تا تهدید کننده زندگی متغیر است.

پلیس ایالتی اعلام کرد که بیش از 60 خودروی مسافربری و نزدیک به 30 خودروی تجاری به دلیل وزش باد شدید در زمین های کشاورزی مسطح نزدیک شهر Farmersville، در حدود 39 کیلومتری (24 مایلی) جنوب مرکز ایالت اسپرینگفیلد، با یکدیگر برخورد کردند.

دو تا از کامیون‌های نیمه‌کامیونی آتش گرفتند و به مه‌ای که I-55 را پوشانده بود، اضافه کرد و ترافیک شمال و جنوب را متوقف کرد. تمام تصادفات در فاصله 3.2 کیلومتری (دو مایلی) جاده، از ستون 76 تا ستون 78 رخ داده است.

یکی از راننده ها، ایوان اندرسون، 25 ساله، به آسوشیتدپرس گفت که در راه خانه خود به سنت لوئیس، میسوری، از شیکاگو بود که طوفان گرد و غبار شروع شد. یک نیمه کامیون در نهایت با ماشین او برخورد کرد.

اندرسون گفت: “شما حتی نمی توانستید ببینید.” «مردم سعی می‌کنند سرعت خود را کم کنند و دیگران این کار را نکردند، و من تازه وارد کار شدم. ماشین‌ها و نیمه‌کامیون‌های زیادی پشت سرشان حرکت می‌کردند.»

سیاستمداران از جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینویز تا نیکی بودزینسکی، نماینده ایالات متحده، بیانیه‌هایی صادر کردند که در آن از “گزارش‌های ویرانگر” منتشر شده از بزرگراه ابراز تاسف کردند.

ژنرال جولیانا استراتون در بیانیه ای نوشت: «دلمان سنگین است، زیرا با اخبار ویرانگر یک انباشته عظیم I-55 در خارج از اسپرینگفیلد مواجه هستیم که تلفات و جراحات متعددی را گزارش کرده است. کل کشور ما در غم از دست دادن ناگهانی جان باختگان سوگواری خواهد کرد و برای بهبود مجروحان این فاجعه دعا خواهد کرد.

کوین شات، مدیر مدیریت اضطراری شهرستان مونتگومری، در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از ظهر دوشنبه به خبرنگاران گفت که بزرگترین چالش “تلاش برای رسیدن به قربانیان از طریق راه سریع” است، زیرا طوفان با سرعت 74 کیلومتر در ساعت به وزش ادامه داد. 45 مایل در ساعت).

ما وسایل نقلیه و آتش سوزی برای خاموش کردن داشتیم. ما مجبور بودیم هر وسیله نقلیه ای را جستجو کنیم، خواه درگیر تصادف شده باشد یا فقط برای بررسی صدمات متوقف شده باشد.

سرگرد پلیس ایالتی رایان استاریک پس از آن با اشاره به بارش برف به حدی سنگین که همه چیز سفید به نظر می رسید، به خبرنگاران گفت: «این وضعیت خاص مانند یک وضعیت با بند انگشت سفید است. دید کم، بادهای شدید، همه چیز متأسفانه در آن بخش خاص از I-55 جمع شد.

در حالی که طوفان های گرد و غبار با دید صفر نادر است اما در این منطقه بی سابقه نیست، استاریک گفت که او هرگز در طول 24 سال فعالیت پلیسی خود چیزی به این شدت ندیده است.

دفتر خدمات هواشناسی ملی ایالات متحده در لینکلن، ایلینوی، هشداری را برای ادامه “بادهای شدید غربی تا شمال غربی” تا روز سه شنبه صادر کرده است که منجر به شرایط رانندگی ناایمن می شود. در توییتر هشدار داده شده است: “هنگام رانندگی بیشتر مراقب باشید، اشیاء شل را ایمن کنید و در صورت امکان از سوختن خودداری کنید.”



[ad_2]